{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Nogen der har prøvet Turnigy 1/8 motorer? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om der er nogen der har prøvet: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=17980

Jeg kører med deres Trackstar 2590 motor i min 1/8 buggy, og er meget tilfreds med den.

Men jeg overvejer at gå fra 3s til 4s, og denne motor ser, på papiret, ud til at være en perfekt substitut.

Så hvad siger I? Er den god, bliver den varm osv.

Hilsen
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har prøvet Turnigy 1/8 motorer?
  • #1   15. apr 2012 jeg følge lige med fra sidelinien.
    Men kan du ikke køre 4s med den motor du har.?

    Mvh Christian


  • #2   15. apr 2012 Jeg kører med den 1900 kv´er du linker til. En lille buttet sag på ca 315 gram. (Ikke 220 som der står i linket)

    Jeg er positivt overrasket over den. Jeg følger nemt de andre der kører med Hobbywings 2000 kv motorer. Så selvom Hobbywing er fysisk større, følger Turnigy´en nemt med.

    Jeg kører med 15 tænder på pinion. Og 45 på spur. Og temperaturen ligger på ca 45-50 grader, efter 20 min. Det var så i en ude temperatur på ca 13-14 grader.
    Jeg er lidt spændt på at se hvad der sker, når vi har 20-25 grader.
    Jeg har for en sikkerheds skyld købt et 14 tands. Men er bange for det måske gør bilen for langsom.

    Men til prisen, er jeg meget tilfreds med motoren.


  • #3   15. apr 2012 Claus - Jeg køre med 13T piniol i min Losi el buggy og så 2050kv motor og 2200kr motor.
    Og der følger bilen fint alle de andre el biler.


  • #4   16. apr 2012 @Claus. Tak for gennemgangen. Jeg håbede også at de svarer til Trackstar motorerne, for så er der endeligt kommet nogle gode alternativer til den lidt for høje Kv Trackstarmotor.

    @Christian. Jeg kører løb med min buggy, og "reglen" er at man ikke kører over 2100 kV på 4S. Der er sådan set ikke noget galt med farten i min bil, men jeg skal have fundet mere køretid (nogen der kender et billigt og godt 3S lipo på omkring 6000 mAh? smiley ).

    Men jeg vil da teste mit setup på 4S, har dog ikke den bedste fornemmelse af det.

    @Kim. Bruger du din 2200 til meget store baner, eller hvordan vælger du mellem de to motorer? Hvad ville du f.eks have brugt i Hillerød i weekenden, hvis du også havde kørt i El-klassen?

    Hilsner
    Peter


  • #5   16. apr 2012 Nu har jeg kun testet motoren eet sted. Og kan kun sammenligne med de folk jeg har kørt med der.
    Jeg mangler stadig noget grip i bilen. Og når jeg lige får styr på det, kan jeg sikkert også rykke lidt bedre, på en lavere gearing.


  • #6   16. apr 2012 Peter
    Der er ikke nogen regler om at motoren skal være bestemt KV.
    Men lige som vi fandt ud af at det var bedst med en 3.5ccm motor i truggy, så har man fundet ud af at 1900-2200kv motor er bedst egnet til el bilerne i 1/8
    For man kan ikke omsætte alle kræfterne i banen selv om man vælger større motor.

    Det er helt tilfældigt om det er 2050 tekin motor eller 2200 mamba motoren der sidder i min bil.
    For de lever det samme (syntes jeg)

    Hvorfor er det du gerne vil køre med 3 celler lipo? For at spare penge?
    Hvor mindre volt du har i bilen, hvor flere amp hiver systemet.
    Jeg vil bestemt anbefale dig at glemme alt om 3 celler lipo, og så gå over til 4 celler lipo i stedet for.
    Så skal dit motor sæt nemlig ikke arbejde sådan, så du nedsætter amp trækket og varme problemet.
    Jeg tror måske det er dette der er dit "problem"


  • #7   17. apr 2012 Den vigtigste årsag til at jeg kører 3S er at jeg fik mulighed for at anskaffe mig en motor og batterier til en god pris. Mit RC budget er vist hvad man kan kalde "skrabet", så derfor ville jeg prøve det.

    Og egentligt er det ikke fordi jeg er utilfreds med ydelsen. Bortset fra en lille smule topfart, var der ikke noget i lørdags der tydede på at jeg manglede power.

    Så på den kant er jeg sådan set meget tilfreds.

    Eneste jeg ikke er tilfreds med, er at jeg ikke kunne holde i 10 minutter....

    Min bror der kører med 4S kunne faktisk heller ikke, så det kan godt være vi begge skal have fundet ud af hvad der er problemet.

    Men hvis nu disse motorer kunne anskaffes billigt, og de er gode, vil jeg bestemt overveje at skifte over til 4S.

    Hilsner
    Peter


  • #8   17. apr 2012 Hej Peter

    Hos mig er det vigtigt at det jeg køber også virker, når man ikke har så mange penge.
    Derfor er det vigtig at købe "rigtigt" fra start, da man så spare mange penge.

    Så vil bestemt anbefale at købe en god esc og motor samt 4celler lipo.
    Så skal det kunne køre og holde i lang tid.
    Med 4 celler på 5100mamp kan jeg selv køre ca. de 15-17min.


  • #9   17. apr 2012 Ingen tvivl om at en Tekin motor, eller Mamba motoren er bedre end Turnigy 1900 kv. Har selv kørt med Mamba 2200 kv´eren. Og den kan godt nok presses meget, før den bliver varm.

    Når det så er sagt, så er der virkelig bang for the buck med Turnigy´en. Så skal det være billigt, så nap den. Største minus er bare ledningerne. Det er meget "åbent" der hvor de går ind i motoren.

    Mht. holdbarhed, kan jeg desværre ikke sige så meget, da det jo er en ret ny motor. Købte den som impulskøb, da de lige havde fået den.


  • #10   17. apr 2012 Kim P: Nu ved jeg godt du med garanti kører væsentlig hurtigere og mere aggressivt end jeg gør. Men er køretiden virkelig ikke mere end 15-17 min?

    Jeg kører ca 25 min på et 14.8/4500 mAh batteri. Men ja....det er nok fordi jeg kører mere forsigtigt.


  • #11   17. apr 2012 Claus
    Mange andre kan godt køre de 25min på en opladning.
    Min søn og far køre godt 30min med min bil.
    Så det betyder meget hvordan man køre


  • #12   17. apr 2012 Så er det godt nok vildt at jeg i Hillerød ikke kunne køre mere end 9,5 min.
    Har Orion Mr8 1950kv motor med Robitronics ESC.
    Mine 4S batterier er på ca 4000Mah. De hedder 4500 men jeg lader kun 4000 på efter at bilen er kørt flad.

    Punch var under middel og acceleration normal på ESC og senderen var sat til -25 på accelerations kurven.

    Må prøve at tage tid på den i søllerød i stedet smiley

    Kunne godt være man skulle overveje den Turnigy i reserve bilen i stedet for Robitronic motoren som ikke kan trække min bil.


  • #13   17. apr 2012 Jeg har ikke brug for at køre mere end hvad et heat varer - og det var derfor jeg købte som jeg gjorde.

    Jeg er bare blevet overrasket over at min køretid er så kort som den er.

    Men tak for input - nu er det næste nok bare at få trænet og testet, og se hvad der kan komme ud af det....

    Peter


  • #14   17. apr 2012 Flere erfaringer siger at robitronic ikke er særlig god i 1/8 offroad

  • #15   17. apr 2012 Heller ikke deres ESC??? Den virker ellers super og er magen til nogle af de andre på markedet.
    Min motor er jo ikke robi men Orion.


  • #16   17. apr 2012 Jeg syntes bare jeg har oplevet flere med Robitronic esc eller motor, hvor der altid har været flere problemer med det.

    Enten holdbarheden, køretiden, varme, fart, trækket osv.


Kommentér på:
Nogen der har prøvet Turnigy 1/8 motorer?

Annonce