{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.199 visninger | Oprettet:

Skal man smøre RC bil efter brug?? {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Er helt ny i det her og har søgt forummet tør efter svar på om man skal smøre bevægelige dele på min 1:5 nutech Monster??

Har fundet ud af at det er lettest at puste den ren med tryk luft men er det nødvendig at smøre træk aksler - gear -støddømper efter brug ,fordi den samler vel bare mere skidt eller hvordan... Vil jo gerne være god ved den:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man smøre RC bil efter brug??
  • #1   28. apr 2012 Efter jeg har været ude og kører venter tager jeg kompressoren og blæser min ren og får så meget sand/ jord af som jeg kan med en stiv tandbørste og sprayer plastik og aksler og sån nogle dele ind i WD40. sørger naturligvis for at det ik er noget sand osv under bilen eller på den når jeg sprayer WD 40 på. Og så lige kompresseren igen til at få olien godt ind i revner og hva der nu er.


  • #2   28. apr 2012 hmm du kan jo altid give nogle af delene wd40 det holder ihvertfald rust væk... men jeg kører ikke 1 5 så ved ikke om man skal smøre dem med noget andet... smiley

  • tau n
    tau n Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 113
    #3   28. apr 2012 Har bedst erfaring med ikke at smøre noget, men holder det så rent som muligt med en børste. Når man så har bilen helt skilt ad til eftersyn kan man smøre de ædlere dele man normalt ikke kan komme til.:-)

  • #4   28. apr 2012 I teorien tøre plastiken ud med WD40 om det gør en forskel i den virkelige verden ved jeg ikke.. Nu køre jeg kun 1/8 men her er det ofte en dårlig ide at smøre for meget, sand sætter sig nemlig mere fast i div led hvis der er olie der inde og på den måde slides ledene hurtiger op...

  • #5   28. apr 2012 jonas Fr.Havn P

    det med at spraye WD40 på og der efter bruge kompressoren for at få det ind med er det dummeste du skal gøre fordi at så kommer det hele ud over bilen og det må ikke komme på elektronikke og bare at du ved det hjælper det ikke at man giver ledene noget WD40 det ryger bare af og kommer over hele bilen og.
    husk at alt skal være meget rent før du smøger den med fedt som man bruger til a.l.m biler det er det bedste at bruge : )


  • #6   28. apr 2012 ps WD40 hjælper ikke med noget ud over rust hvis det skal smøres skal det gøres med alm fedt

    ps IKKE mad fedt det kommer man ikke langt med hehe..


  • #7   28. apr 2012 WD40 ville jeg ikke bruge på andet end skrue- og bolthoveder og så ville jeg nok hellere bruge noget syrefri olie som symaskineolie i stedet for WD40!
    Jeg tager normalt kompressoren og blæser det værste mudder væk fra hjul og bærearme, men fra lidt afstand så snavset ikke bliver myret ind i sprækker og små-huller.
    Resten af mudderet lader jeg tørre og fjerner det med en tandbørste.


  • #8   28. apr 2012 V2 er inde på det... Wd40 er IKKE syrefri og angriber derfor både plast og metal.

    Jeg køber wd 40 i pakker af 24 dåser. Og bruger det til rigtig meget. Det er fantastisk til rengøring af metal,til fugtfortrænging på montage opgaver bliver det brugt som køle/bore middel. Men har jeg noget der skal smøres så bruger jeg den syrefri fra kema. Og det er også den jeg giver plasten på rc modellerne.
    Men aldrig dem jeg køre med. Alt klæbestof på plast/ alu delene får blot mere skidt til at sidde fast smiley

    Trykluft og i ny og næ en gang opvaskevand ;-))


  • #9   28. apr 2012 Nåe okey så fik jeg lært det. Men sprayer det naturligvis ik ned i modtager bokse osv...


  • #10   28. apr 2012 Og ja! Som Brian skriver - sæbevand!

  • #11   28. apr 2012 Jaja i behøver da ik bide.

  • #12   29. apr 2012 ja smiley

  • #13   30. apr 2012 Har lige et sidste spørgsmål??
    Har lagt et billede på min profil af 4 stk små koniske fjerdre som jeg ikke aner hvor skal sidde?? Kan i hjælpe??


  • #14   30. apr 2012 jeg hved ikke dsv køre ikke med benzin smiley

Kommentér på:
Skal man smøre RC bil efter brug??

Annonce