{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

E-Revo og Speedrun {{forumTopicSubject}}

Så har jeg snart fået samlet de dele jeg skal bruge for at lave lidt speedrun imens det sner udenfor smiley

Jeg er ikke ude på at slå danmarksrekorden men jeg ville gerne have den op på den magiske grænse 100+ km/t..

Jeg er dog blevet lidt i tvivl om jeg overhovedet kan komme derop alligevel med det udstyr jeg har, men tænkte med andres erfaringer osv måske kunne fortælle mig om det var muligt med det jeg har puttet i min bil om det ville være muligt at nå!

Jeg har købt HPI Phatline 140x70 mm dæk (De burde kunne klare 100 Km/t)

Motorsæt: Hobbywing Exrun 150A ESC og 2200Kv Brushless motor med sensor

Gearing: 21T Pinion / 58T Spur

Batterier er: 2x3s Turnigy 5.0 40-50C

Jeg prøvede ude på Avedøre Holme forleden på de originale dæk og de blev simpelthen flået fra hinanden når jeg prøvede at fyre den af og de bliver slynget så store at den er svær at styre, men jeg har dog ingen anelse hvad standard dækkene kan holde til men må ikke være meget mere end 70-80 Km/t

Hva siger i til det???



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-Revo og Speedrun
  • #1   14. dec 2012 se mine billeder, det er åbenbart et kendt problem med 6s..


  • #2   14. dec 2012 jeg ville passe virkelig meget på hvor meget du presser det motor set da jeg har set og selv været ude for det motor set bryder sammen på den ene eller anden måde
    jeg har set brænde escèr motor anker der er eksploderet ledninger der har været loddet så dårligt så de lodder sig af så pas på med det motor set


  • #3   14. dec 2012 Det skulle ikke være noget problem at nå 100km/t.

    Er selv ved at lave en E-Revo 1/16 som gerne skulle slå Danmarksrekorden engang næste år... Jeg forsøger mig med Hobbywing/Ezrun 10T 3500kv. og vxl 3s esc, og med den gearing den har nu vil jeg skyde på den kører 80km/t. her er der ingen problemer med std. hjulsættet endnu...


  • #4   14. dec 2012 fat-erick - Jeg havde godt hørt fra Kristian at i havde haft dårlige erfaringer med motorsættet mit skulle være version 2 kan jeres have været modellen ældre?? Har til gengæld hørt ligeså meget positivt om sættet, og til en pris af 1398 kr med fragt nyt over ebay tog jeg chancen!! Jeg må sige at de ikke har skuffet endnu, og det gode ved at det hele er ens sæt og med sensor er at esc'en skulle kunne måle temp på motor og slukke ned ved overophedning, netop det min gamle Hobbyking 1600Kv motor måtte lade livet ved fordi de ikke kunne snakke sammen. Men dårlige lodninger har vel intet med sættet at gøre?? Jeg køre med EC5 stik der skal noget til før de smelter ;D

    < Unknown > Er den gearing du nævner ikke hvis man vil have hastigheder ved over 150 km/t?? Har regnet på at min motor vil kunne tage over 48.800 o/min på 22.2 volt!!! Og hvis motorsættet skulle være svagt er det måske bedst ikke at nå 100 km/t på den gearing, men jeg må prøve mig frem med gearing, det jo det mindste problem.


  • #5   14. dec 2012 vores set var også v2 udgaven så nej der er du ikke heldig
    dårlige loddninger er en fejl fra hobbywing der var 3 inklusiv mig selv hvor batteri ledningerne ikke havde fået den rigtige sølv loddetin som er på krævet på en esc så loddeningen ikke smelter under brug

    så spørger du mig så er det bare et skod set


  • #7   14. dec 2012 fat-erick - Nåår ja self lodningerne på esc Dooh!! Tænkte lodninger på batteri osv.. Jamen det bliver spændende at se hvordan det kommer til at fungere, det bliver hvert fald ikke sparet på sættet det lover jeg dig!! smiley
    Skal nok give tilbagemelding om hvor heldig jeg er med sættet! Ved Gregers herinde har kørt med gode erfaringer med sit i over 1 år nu, det var den gamle model på 2000Kv.

    x-file X - Tror du ikke de der Phatline fra HPI kan holde eller hvad mener du??


  • #8   14. dec 2012 held og lykke med det eneste jeg kan sige smiley

  • #9   14. dec 2012 ang. hjul så skal du bruge nogen massive hjul ala dem her...
    http://hobbyfly.com/biler-mc-49/tilbehoer-276/limede-daek-286/1-8-hard-buggy-skum-med-faelge-3543.html
    de er god for +150km (den hårde udgave)


  • #10   14. dec 2012 de hjul du viser på billedet kan ikke holde til fart over 80km/t og de er også en enorm belastning for din motor og esc pga. de er meget tunge, især når de udvider sig....
    Brug masive hårde skum hjul (on road hjul)


  • #11   14. dec 2012 De ser små ud til min Revo?? smiley Men de er da noget billigere end mine Phatline kan jeg godt se smiley

    Men tager det virkelig mange kræfter når de udvider sig?? Kan se de phatline kan holde til ret meget før dækket udvider sig, men ja jeg har godt hørt skumhjul er det eneste rigtige til Speedrun, men jeg skal nu også bare nå de 100 så er jeg glad!!


  • #12   14. dec 2012 Kristian L ,e-maxx: http://www.rcgalleri.dk/galleri/39209-militaer_e_maxx

  • #13   14. dec 2012 Ja okay de ser faktisk ret okay ud!!!! Nice!! Dem vil jeg overveje!!! 1000 tak


  • #14   14. dec 2012 Du skal købe et sæt 17mm hex for at skumdækkende vil passe

  • #15   14. dec 2012 De er købt da mine Pathline dæk heller ikke ville passe uden dem! Men godt set ellers. Kunne lige se man stod der med en lang næse. smiley


  • #16   14. dec 2012 Husk på at kulden gør gummi og plastik mere hårdt og kan derfor nemmere gå i stykker.
    Så jeg ved ikke hvordan de skum hjul vil reagere i denne kulde...


  • #17   14. dec 2012 HUSK setup som tillader den fart

  • #18   14. dec 2012 Hahaha fat eric!!! Setup??? Du sjov, har du glemt jeg køre som en brækket arm!!! Haha, setup virker ikke hos mig smiley

    Lige lidt kørsel første gang på 6 Celler og den gamle 1600Kv motor smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=HodW7i6BhyY


  • #19   14. dec 2012 den sti skal man ikke køre på så får man lort på sin bil (mini 8ight)

  • #20   14. dec 2012 Hahaaa du glemmer aldrig den sti, ja det var samme sted. Går det godt med den lille endnu???

  • #21   14. dec 2012 uhha ja den køre som en drøm men alt el er også skiftet ud smiley du kan da lige tjekke den på min profil smiley der er ikke meget standart over den mere

    profilbillede
  • #22   15. dec 2012 Jeps jeg ville også vælge skumhjul. Men for mig lyder det som om du vil køre 100kmt i sne ? det synes jeg lyder som en langt sjovere udfordring, end sølle 100kmt med en revo smiley
    Min emaxx kom op på 102kmt på 4 celler med en tekin t8 1700kv truggy motor
    Men jeg byttede så om på pinion og spurgear smiley

    Hvis det er i vådt føre, så tror jeg du skal over i nogle rallygame gummihjul til feks inferno gt og ofna ultra osv. sådan så der er et mønster i dækket.
    Hvis vejen er tør så er det skumhjul. Vil skyde på man kan hente mindst 25kmt ved at smide skumhjul op fremfor de store gummihjul. Du skal geare på pinion og spur og ikke på hjul. Så mindsker du den roterende masse, og alt muligt andet lyserødt smiley


  • #23   15. dec 2012 Haaahaa... i sne? smiley Ja det kunne være sjovt ja!

    Ej det skal self være tørvejr, jeg håber på en frostklar tør middag når nu det ellers snart stopper med at komme nedbør!! Jeg har testet dækkene jeg har købt, og hold da op det er en anden bil at køre end de standard E-Revo dæk, også ser de mega fede ud!! smiley Men jeg døjer IGEN med at motor bliver for varm selv med 19/68 gearing, efter 8 mins kørsel kan jeg ikke holde fingerne på motoren mere end 1 sek...!! Det er da bare virkelig no go med 6 celler ligemeget hvad!! Det da kun til 3 mins speedrun også ellers lade bilen få varmepause for så derefter at ligge og tøffe på 4 celler for ikke at brænde alt af efter 3 min igen:( hmm



  • #24   15. dec 2012 Speedrun foregår altid med kølepauser. Ellers har man ikke presset setup nok.
    Men man kunne nok få en motor der kan klare 100kmt gearing i en revo uden man skal holde kølepauser. Problemet er bare at sådan en motor kan revoen kun holde til ved speedrun uden man går for meget på gassen smiley
    Du skulle have nappet den Leopard motor som jeg anbefalede dig, så havde der været andre boller i bukserne.
    Har du taped dine phatline hjul ?
    Hvad jeg har læst på nettet, så skal de tapes og afbalanceres for at kunne holde til 100+. Men hør evt Frank E (-revo) ad, han har kørt en del med sådanne hjul, og har rundet 100 dokumenteret herinde smiley
    Spørg ham om hans er taped.

    mvh k


  • #25   15. dec 2012 Ja jeg kunne godt forstille mig seriøs speedrun som det du kaster dig ud i med 160+ kræver kølepauser, men min lille revo køre rundt på en parkeringsplads og gisper efter vejret, men den gamle motor gjorde det jo også endnu mere.

    Og ja du har nok ret med den Leopard motor, det var nu heller ikke fordi jeg ikke ville lytte til dig, men brormand gav et helt sæt med esv og motor, og fik det så billigt så jeg bare sagde ja, 1398 kr fra ebay med fragt så kan det kun være godt til prisen, men når du nu snakker Leopard motor, så har brormand jo købt en Thunder Tiger MT4 oppe hos Holte Modelhobby, og den køre alså også næsten lige så hurtigt varm som min E-Revo på 6 Celler, det skulle også være en Leopard motor der sidder i den, den ser dog lidt mindre ud, men alligevel!! Der står den skulle rende 100 km/t standard med 6 celler, hvis den gør det så er min Revo allerede hurtigere nu!! Fordi vi nåede topfart tit op og ned af vejen også hurtigt kom den heller ikke forbi syntes jeg, men fed bil ellers!!


  • #26   15. dec 2012 Måske skal du ændre opsætningen af din esc.
    Spørg Kristian L han ved hvordan esc skal stå.

    Det er også vigtigt at man lader bilen komme langsomt op i fart pga hård gearing.
    Og prøve at motor bremse så lidt som muligt.
    Det er med til at minske belastningen af motoren, mindre varme.

    Jeg har en buggy med Leopard 2000kv motor gearing 34/46.
    Den fik jeg op på 104km/t med 4S og motoren blev kun håndlun.
    Så jeg kan ikke helt forstå at din bliver så varm.?


  • #27   16. dec 2012 Christian S - Okay det gav lidt mening på den måde du snakker om at få den i fart og bremse, når jeg ligger og køre rundt så er det med så hurtige accelerationer osv som muligt fordi at mærke alle de kræfter imponere jo en selv og dem som kigger på. Men det er nok bare ikke nemt at kunne begge dele, alså kunne køre vildt på 6celler uden kølepause på en hel opladning, jeg tror jeg bestiller 2 batterier magen til mine næsten nye Turnigy batterier bare i 2 celler så jeg køre med 5celler i bilen også geare lidt op, så får jeg samme fart som før men knap så meget power og måske mindre varme.?? Fordi hvilken gearing på den bil med 6 celler river bare den bil rundt, meget imponerende!!

  • #28   16. dec 2012 Tror du har misforstået noget...

    Du kan ikke få mindre varme ved at køre med færre celler og så køre med hårdere gearing.
    Tvært imod så vil du belaste motoren endnu mere pga den hårdere gearing.

    Hvis du vil beholde samme fart som du har ved 6S skal du blive ved med at køre med 6S.

    Men du kan programmere din esc:
    Langsom acceleration (start power)
    Din (Drag Bracke) = 0
    Timing =normal / max 15%
    Breake force: sætter du til mindst muligt dog skal du jo stadig kunne bremse.



  • #29   16. dec 2012 Husk at hvis du har gearet bilen til speedrun så er offroad kørsel ikke nogen god ide...
    Har du prøvet og se hvor stabil din bil er ved høj fart.
    Klodset bilen op og med stigende fart observeret om hjulene er stabile.
    Hvis der er alt for meget uballance i dine hjul er det også med til at belaste din motor.


  • #30   16. dec 2012 Yeah du skal fjerne dragbrake og bremsestyrke skal kun være så den kan bremse bilen uden at flippe rundt når du hugger bremsen i bund. Punch kontrol skal sættes til max.
    timing er lidt sværere, da der er flere ting i det, men generalt kører en motor køligere på lav timing.
    Havde dog en 6 pols som ikke kunne starte op på normal, og den kørte kun bedre af at komme op i timing, uden at hive flere A og uden at der kom mere varme.

    Tillykke med din brors thunder tiger. Den kan komme til at køre helt køligt på 4 celler. Har kun kørt få batts på 6celler med min, så kan ikke udtale mig om det kan lade sig gøre at holde den kølig der. Kører han med 6celler på den ?
    Vil tro han skal ned på 10t pinion for at afhjælpe varme probs, og så er i selvf sikre på at gear mesh er tip top ? Den min bror købte der var det for stramt.

    Hvad med din revo ? kan vi ikke geare den mere ned ?


  • #31   16. dec 2012 Ja okay det med antal celler og gearing har jeg så misforstået, jeg har bare før på et hobbyking sæt gearet bilen voldsomt med 4 celler og der kunne jeg ikke køre motoren varm selv om jeg havde ret god topfart, jeg køre intet offroad med bilen overhovedet, esc indstillinger står således.

    Gearing 19/68 alså ingen speedrun gearing kun til hygge

    Start punch = 7 ( sådanne ca 85%) Har sat denne ned men bilen bliver ligesom forsinket i acc og dermed svær at kontrollere.
    (Drag Bracke) = 0
    Timing = 0% har prøvet på 15 og max timing og der var intet forskel
    Breake force = 75% Jeg vil gerne kunne bremse bilen

    Jeg har prøvet det med hjulene og de køre perfekt uden at vibrere, jeg kan accelrere helt op på fuld gas meeen så udvider de sig også til sidst meget, men stadig stabile. Tak fordi du gider tage tiden til at hjælpe mig..!


  • #32   16. dec 2012 Måske et 17tands kan komme på ?
    Hvad vejer sådan et phaltline hjul ?


  • #34   16. dec 2012 Hej Mads K - Jeg har sådanne et tandhjul, det var sådanne et jeg demagniserede min gamle motor på! smiley

    Kristian - Jeg tror måske der kan komme et 18T på, men så køre den jo langsommere end den gamle med 4S og speedrun gearing, og den kunne først blive varm efter der kom 6s på.

    Så der også over 1 kilo hjul på den!! Hahaa, macho!! Lette er de hvert fald ikke smiley



    profilbillede
  • #35   16. dec 2012 Det er faktisk ikke så galt smiley Troede de vejede mere pga str de har.
    Benjamin, du ender nok med at have en grande motor i dyret smiley

    Du kan købe en af de motorer Brian o har, og så bytte til en motor jeg har i samme str. Min har bare 1700kv imod brians som jeg mener er 800kv og 1100kv.
    Med den motor af min på 1700kv sidder i en revo med rette gearing, så kan den køre 100kmt uden at køre varm.
    Den har dog en 8mm aksel, så der skal laves lidt fusk med tandhjul.

    mvh k


  • #36   16. dec 2012 Hvilken motor er det du har og pris?? Jeg er bare så glad for sættet jeg har i nu, og klart en fordel at det slår fra ved for høj varme både motor og esc.

  • #37   16. dec 2012 Hej Hobbyking havde på et tidspunkt nogle kopier af TP motorer. Jeg var heldig at få en hjem på 1700kv. Det er samme str som dem her, som også er kopier af TP http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/94596-tlf_brushless_motorer_5684

    Jeg vil ikke rigtigt af med den i rent salg, derfor jeg siger du skal købe en af brians og så bytte med min. Jeg vil gerne have en på mindre kv til brug med 8celler lipo eller over, og den jeg har kan bruges med 6 celler uden den er presset. Kunne sagtens køres på 8 den jeg har, så det er mere for at hjælpe dig med en få fat i en overkill motor smiley

    Ved dog ikke om man kan fuske en 56mm diameter motor i en revo ?


  • #38   27. dec 2012 Så er der lige lidt update på siden her, jeg har nu monteret en 21/68 gearing og den ser ud til at kunne køre uden at blive varm nu.

    Her er den med den gearing: http://www.rcgalleri.dk/video/tuningprojekter/18002-e_revo_brushless

    Så det næste bliver med en 21/58 gearing fordi den render hurtigt i topfart


  • #39   10. jan 2013 Så fik jeg lavet en måling side om side med en bil, og den siger 93-95 km/t på speedometer så ca en 88-90 km/t på 21/68 gearing, så lige et nyk mere i gearing så har jeg nået målet, Brushless systemet ser ud til at køre perfekt, motor bliver dog håndlun med et par kilometer med godt skrald på hvor man følger den i bilen smiley
    Så lige et nøk mere i gearing også en GPS smidt på bilen også få lavet en 100% dokumenteret måling, så er målet nået smiley

    Men en VW Bora med 200+ hk kan ikke indhente den fra 0-90 før min når topfart, man opfatter først hvor hurtige de biler er før man har noget at sammenligne med smiley


  • #40   10. jan 2013 Thumbs up smiley

  • #41   10. jan 2013 Normalt speedrun foregår på korte strækninger for ellers bliver esc/motor for varm.
    Ved hård gearing er det vigtigt hele tiden at holde øje med temperaturen.

    Hvis du ikke har en gps så kan man hente gratis gps ApS til smartphone og så smide sin Tlf i sin RC bil.
    Jeg pakker min tlf ind i en boble kuvert.


Kommentér på:
E-Revo og Speedrun

Annonce