{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Lipo lader {{forumTopicSubject}}

Har i det meste af et års tid brugt en 6A lader, men går med planer om at "opgraderer" til noget kraftigere, da jeg er lidt "træt" af at vente og så ville jeg høre lidt om hvad folk herinde har af anbefalinger.
Vi snakker en lader som min. yder 200W og gerne mere, men vi snakker ikke en lader til 1800,- eller mere.
Jeg skal lade 2 og 3 s lipoer.
Håber på at kunne få nogle gode/nye input.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo lader
  • #3   7. jan 2013 Jeg er glad for mit nye iCharger grej:

    http://rc-forum.dk/index.php/topic,361.0.html


  • #4   7. jan 2013 Jeg har lige haft en af den som Dan O linker til øverst fra Hobbyking. Den kan lade op til 10amp, og er super fin til en billig penge. Men den kræver en ekstern stømforsygning også.
    Og til ca. 300 kr leveret fra Holland lageret, så kan alle vist være med.


  • #5   7. jan 2013 Dan O, har kigget lidt på den "store" Turnigy lader som du linker til og den ser ret interessant ud.

  • #6   7. jan 2013 Har nu prövet baade Turnigy og Hyperion laderer...
    Maa indrömme at Hyperions sager virker noget mere färdige og kvalitet end turnigy.
    Turnigy virker mest som om at de köber et par laderer og laver saa en kopi af dem, uden at kigge paa om de er lige saa gode.....

    Saa min anbefaling vil ALTID väre, betal hellere lidt mere og faa noget kvalitet. Hellere det end kvantitet!


  • #7   7. jan 2013 Jeg er ved at bestille denne her som også bliver linket til. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=31747

    Den levere allerede 400Watt fra 15Volt, så behøver man ikke en giga strømforsyning til mine 3s batterier, ville tro en 12 volt ville kunne gøre det.


  • #10   8. jan 2013 Når jeg vælger ladere kigger jeg meget efter en lader med mange watt, ja flere watt end jeg har brug for. Fordi hver gang jeg kører er jeg altid i nærheden af min rigtige bil, og jeg syntes det er vigtigt man kan bruge en lader til noget når den kun kan få 12 volt og ikke hvad den yder ved 15-18v. Jeg kan simpelthen ikke se hvad en Turnigy lader med 400 Watt til 450 kr ikke kan som en Hyperion 400Watt til op til et par 1000 kr gør anderledes. Har lånt en stor Hyperion lader 550 watt ned indbygget strøm forsyning tror den koster 2100 kr men den yder kun 150Watt på 220 volt også skal man have en strøm forsyning oveni alligevel. Den gør præcis det samme som alle andre ladere fra Hobbyking. Den lader dine batterier op og balancere samtidig. Byggekvaliteten er nok ikke så pæn på de billige, og??

  • #11   8. jan 2013 Benjamin C, har selv gået lidt med de samme tanker.

    Anders L, den ThunderPower du linker til, den ser faktisk meget interessant ud.


  • #13   8. jan 2013 Jeg tjekkede lige den jeg havde lånt. Nej den yder 80 watt på 220v og 150 watt ialt. Så det min fejl. Men det stadig vildt den kun yder 150 watt op over 23 volt!! Det er en seriøs dyr strøm forsyning for at yde fuld potentiale af sin lader der i forvejen koster 1500 kr. Turnigy laderen har fuld udbytte 400 Watt over 15volt
    Icharger lavet en 1000watt ved 24vilt til samme pris som Hyperion CA 1500 kr, og yder 550watt på 12v.!! Den kan tilsluttes computer via usb og se grafer og opdateringer osv, det kan den billige også jeg linker til længere oppe Turnigy 400Watt. Men ingen tivl om Hyperion laver gode ladere med gode komponenter. Men jeg har bare så svært ved at se argumentet for at ofre det extra når de billige klare opgaven lige så godt, havde der været en forskel i performance osv havde jeg købt en Hyperion på stedet.

    her er link til Icharger: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11597__iCharger_3010B_1000W_10s_Balance_Charger.html


  • #16   8. jan 2013 Jeg kan høre du kender noget mere til Hyperion ladere end jeg har prøvet og læst mig til!! smiley hehe, 14 celler er godt nok også voldsomt at lade, det så meget fedt den kan det. Ja trådens enme er vidst forladt lidt, men det var oplysende at diskutere lidt med dig Dan O. Kan du til slut fortælle mig lidt om en Hyperion lader jeg fandt på nettet som virker ret god til prisen, hvad den lader ved en 18 volt CA. Det er denne her http://headrc.com/air/charging/HP-EOS0730iNET3

    tror du er en guro på det område
    Jeg godt blive overtalt til at invistere i. Kan se den faktisk lavere 300 watt ved 13,5 volt.


  • #18   8. jan 2013 Ja tråden er måske løbet lidt af sporet, men der har været en del info, som jeg vil tage med i mine overvejelser, så det går til et godt "formål".

  • #19   8. jan 2013 Benjamin C, til 200 EURO ville jeg kigge på en iCharger 3010B ( http://www.jun-si.com/EnProductShow.asp?ID=98). Den koster det samme, men smider 1000W på 23V ( og 500W på 12V). Her er specs:

    Input voltage range: 4.50 – 38.0VDC
    Charge current range: 0.05 – 30.0A
    Discharge current range: 0.05 – 30.0A
    Maximum charge power capacity: 1000W @ input voltage 23V (500W @ input voltage 12V)
    Maximum discharge power capacity: 80W
    Maximum regenerative discharge power capacity: 1000W
    Maximum extern discharge power capacity: 1200W @ 40V/30A
    Current drain for balancing: <500mA
    Balance accuracy: <10mV
    Lithium (LiPo/LiIo/LiFe) battery cell count: 1-10 series (In non-balance mode, expand LiFe to 12s)
    NiCd/NiMH battery cell count: 1–25 series
    Pb battery cell count: 1–18 series (2–36V)
    Log Files storage: 16Mbit (31 hours
    Battery setup memories: 10
    Intelligent temperature control: Yes
    PC Connect: USB port
    Weight: 750g
    Dimensions (L X W X D): 143X123X46mm 5.63'X4.84'X1.81'

    Jeg tror ikke iCharger er hverken værre eller bedre end de andre anerkendte navne på markedet. smiley


  • #20   8. jan 2013 Ja den linker jeg også til længere oppe Gregers. Det er en fed lader! Jeg har kun hørt godt om Icharger.

    Ja 200 dollers MED fragt fra hobbyking, valutakurser siger 1144 dkr, så kommer div gebyr og told/moms. Så en superlader til ca 1600-1700 kr ca??

    Men som Dan så rigtigt skriver så skal der en 12V strømforsyning med et seriøst ampere udtræk for at levere nok til 500 watt. Men bruger man feks strøm fra bilen så skal man ikke vente længe før 2 x 3s batteri er ladet op!!


  • #21   8. jan 2013 Små 1600 kr fra Ebay så jeg lige

    (link fjernet)


  • #23   8. jan 2013 200 EURO herfra:

    http://www.zj-hobbyshop.de/junsi-icharger-3010b-p-58.html?cPath=2

    Jeg har lige handlet mit gear dér. Ingen problemer! smiley


Kommentér på:
Lipo lader

Annonce