{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

Niklas P
Niklas P
Tilmeldt:
3. feb 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

Bedste 1/18 udgangpunkt!? (erfarne RC-kommentarer søges) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil betegne mig selv som "mellem RC-nørd". En der går op i køreegenskaber og har den grundlæggende forståelse for RC-biler, men ikke en som har tid til at have fingeren på pulsen og har heller ikke længere tiden til at samle biler fra bunden af.

Jeg har p.t. en Team Associated 1/18 Buggy, som gennem tiden er blevet opgraderet, mest mht. motor (Mamba 8000kv)+fartregulator, receiver, towers og støddæmpere og motormount.

NU vil jeg have en ny 1/18 (eller brugt). Jeg er mest til Buggy. Ideen er, at jeg skal finde en model, som grundlæggende er rigtig god.
- En ordentlig bund
- En god servo
- Som kan holde til min motor
- Som har en præcis styring og ikke bliver slasket efter et par måneder

Jeg vil smide min motor, fartregulator og receiver i den, og havde tænkt mig at forsætte med LIPO 1600 (7,4 V) batterierne.

JEG SØGER ANBEFALINGER FRA RC-NØRDER, SOM VED HVAD DE TALER OM. Så lad vær med at smide et link til morfars, hvor jeg kan købe OK begynder-bil.

PS! Sgr. mest at købe nyt, men næsten nyt er også fint (vil bare ikke betale for motor/fartregulator/receiver.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste 1/18 udgangpunkt!? (erfarne RC-kommentarer søges)
  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #1   3. feb 2013 ??

  • #2   3. feb 2013 I vores klub har vi go erfaring med LRP Shark (buggy/truggy) vi er 6 der køre Lrp / 1 Losi mini 8ight / 1 Kyosho / 1 Lrp Iox SC....
    Shark er billig i reservedele og fås i DK........der fås mange opgreat dele til den.
    Har selv begge shark modeller (buggy/truggy) hvora buggyen er en competition model med alle de gode stumper (alu dæmper/stål trækaksler/kugle-diff osv) den køre markant anderledes/bedre end min truggy model som er standart (dog med stål trækaksler/outdrives carbon bund).......

    /Mikael


  • #3   3. feb 2013 anderson mb4/lrp shark og hvad de ellers hedder, holder til rigtig meget. Har haft 4s i min og det holde de til så din motor er ikke noget problem

  • #5   3. feb 2013 En LRP Shark skal som minimum købes i pro-udgaven (eller hvad den nu hedder) da standard udgaven ikke er specielt god. Det koster også knapper at opgradere den til en pro.
    Jeg vil vove at påstå at Losi's mini-8ight er klart den bedste mini. Bygget som en 1:8, bare i mindre skala og derfor langt mere holdbar end stort set alle andre. Den kommer godt nok som RTR, men det kan man pille ud og sælge for en slik.


  • #7   3. feb 2013 Jeg vil klart anbefale dig og lige tage nr. større bil - Altså Losi mini 8ight
    Den holder til en del mere og er også billigere i sidste ende end 1/18 bilerne.

    Jeg har tidligere kørt med 1/18 bilerne og gjort rigtig meget inden for dem - når vi snakker banekørsel.
    Men hvis det skal være 1/18 bilerne og du vil have det bedste af det bedste.
    Så skal du gå efter Anderson MB4 truggy pro bilen da du så for fordel med at den er tykker og bedre dæmper samt den er lidt bedrer. Man bør så købe karos og karos holder fra buggy bilen og sætte på.
    Så for du den ultimative 1/18 bil.
    Men prisen og køre muligheder med overnævnte er mere begrænset end hvis du går et nr. op i størrelse - altså til Losi mini 8ight.
    Den kører på et helt andet plan end 1/18 nogen side kommer til at kører.
    Og man slipper også for at skulle modifisere bilen på alle mulige punkter samt opgraderinger som man bør/skal gøre med 1/18 bilerne.


  • #8   3. feb 2013 Spørg Hyggen

  • #9   3. feb 2013 Blev i sin tid anbefalet LRP/Anderson, over Associated. Endte med at købe Jan L´s LRP Shark truggy, i factory udgaven. (Pro versionen) Det var en sjov bil. (Ingen rigtige alternativer dengang)

    I dag vil jeg også helt klart anbefale Losi Mini 8ight. Det er virkelig en helt anden liga. Den er nemmere at køre. Og holder til meget mere.
    Personligt var jeg ikke vild med den standard fartregulator der fulgte med, da den cogger (hakker) en del ved opstart. Måske ikke et reelt issue, da man som regel kører med lidt mere gas på, end ved opstart. smiley Skiftede også servoen, da jeg ikke rigtig kunne få den til at centrere korrekt hver gang. Det var dog kun noget jeg mærkede til på helt jævnt underlag. På banen, hvor der var mere ujævnt, mærkede jeg det ikke, da man alligevel skulle korrigere retningen.
    Kørte med 7,4 volt lipo. Og jeg syntes den medfølgende motor var fin nok på banen.


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #10   4. feb 2013 Jeg har også overvejer Losi'en.
    Men jeg har for nyligt opgraderet min 1/18 TA 18B med Mamba 8000kv brushlessmotor +ESC og ny receiver. Hvis jeg køber sharken, så betaler jeg ikke for motor mm. i standardudgaven. Så kan jeg smide deres standardmotor over i min TA buggy og gøre den til en træningsbil til sønnike.

    Er der nogen, som kan smide links til, hvor jeg kan købe de aluopgraderinger, som man bør skifte ud, hvis formålet er holdbarhed?
    Skriv gerne, hvad jeg bør skifte ud. (Regner med at købe standardudgaven)

    Jeg kan i øvrigt ikke finde shark pro'en i nogen webshops, nogen med et link til den?


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #12   4. feb 2013 Kan se at Losi'en koster ca. 800kr mere en shark'en. Så er der da 800kr til aluopgraderinger. Det skal også siges, at jeg kun kører hobbykørsel og mest på stierne i parken eller på villavej.

  • #13   4. feb 2013 Carisma's nye GTB ser også meget lækker ud. http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?new=true&productId=0000007197


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #14   4. feb 2013 Er blevet klogere takket være jeres hjælp. Kan godt se, at LOSI Mini 8 ville være fornuftig, men holder mig til 1/18 som jeg skrev.

    Her så lige et spørgsmål, som sikker vil få jer PRO'er til at ryste på hovedet.

    Har været inde på ICCOM.
    Her kan jeg finde en række biler, som alle ligner shark'en.
    http://www.iccom.dk/shop/index.php?cPath=304_134_164&osCsid=sqvbk7d16npmc6eua1sfrur732

    Spørgsmål:
    A) Er en 1:18 OFF-ROAD BUGGY RTR ANDERSON MB4 100% magen til LRP Shark'en (hvis man ser bort fra motor)
    smiley Den der hedder 1:18 BUGGY PRO C1009PRO, er det den samme bil, bare med opgraderinger
    C) Hvad er forskellen egentlig på 1:18 BUGGY PRO C1009PRO og 1:18 OFF-ROAD BUGGY RTR ANDERSON MB4
    D) Når nu jeg kører ligeså meget på villavejen som offroad (hvis ikke mere), er det så ikke bedre med en Buggy frem for Truggy?

    På forhånd virkelig mange tak for jeres hjælp. Det er rart med erfaren hjælp.


    profilbillede
  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #15   4. feb 2013 Tillægsspørgsmål:
    Kører som sagt kun hobby-kørsel, men vil gerne have en, der holder til noget (såvel småstyrt som min 8000kv motor).
    Vil 1:18 OFF-ROAD BUGGY COMPETITION ANDERSON MB4 til godt 300 kr. mere en den de kalder "PRO" være overkill, eller 300 kr. givet godt ud?


  • #17   4. feb 2013 Tag competition udgaven. Den har alu uprights.

    Men pas på med din castle motor. Går ud fra det det er en 2040. Den kan godt blive rigeligt varm i den bil. Men det er billigt og nemt at finde lidt større motorer til den


  • #18   4. feb 2013 Først vil jeg lige sige at den motor der sidder i Losi mini 8ight er en super motor som der ingen grund er til at skifte ud.
    Med til Losi mini 8ight følger der også spektrum modtager og sender på 2.4ghz.

    Men glem ALT om RTR ugaven af Shark - Anderson - vendetta og hvad de ellers hedder.
    For i RTR bilen er det plastik aksler som IKKE holder til noget som helst. Så det er lige ca 450kr for at skifte akslerne.
    I RTR bilen sidder der geardiff - men det geardiff er i plastik og kan heller ikke holde. Så det er ca 450kr for 2 kuglediff til dem (som er det eneste der holder i de biler)
    Så allerede her har du brugt ca 900kr for trækaksler og diff for at du kan køre med en RTR bil - selv med langsom kul motor og sløve nimh batterier.
    Elektronikken i RTR bilen er til at smide ud. Det er intet værd eller brugbart. Det holder et par timer og så brænder esc af. Motoren koster 30-70kr for sådan en der sidder i RTR.
    Sender og modtager er heller intet værd.

    Vælger du pro/compentision bilen. Så følger der en 380 brushless motor med til den. Den motor er mere end rigelig kraftig og kører super godt og kan også holde smiley

    Jeg var en af dem der var med til at starte 1/18 offroad op her i denmark og gjort ekstrem meget lige præcis inden for disse biler.

    Lige meget hvor du skal køre, så er du bedre stillet med en truggy version end en buggy version. Især når vi snakker udenfor bane og især som "ny-begynder"

    Til det med din mamba 8000kv motor.
    Så er den desværre ikke særlig effektiv i forhold til både den brushless motor der sidder i 1/18 pro bilen eller losi mini 8ight.
    Faktisk så er mamba egen 5400 og 6800 (mener jeg de heder) meget bedre end den 8000kv mamba motor.
    Samt så passer de små mamba motor IKKE i hverken 1/18 bilerne eller mini 8ight.
    For de bruger størrelse 370 til 400 motor og mamba er størrelse 300.
    Så den vil på ingen måde kunne trække bilerne uden at modifisere dem helt vildt + den stadig vil blive ekstrem varm.


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #19   4. feb 2013 Spørgsmål til motoren (Mamba 8000kv)
    Den sidder i dag i min TA Buggy (1/18). Effekten synes jeg har været mere end alm. tilfredsstillende.
    Der er gået et par år, siden jeg købte den og satte den i.
    Kan det passe, at den "standard"-brushless og ESC, som sidder i Competition-udgaven (3800kv, ESC 25 amp) er bedre mht. kraft og hastighed, end den Mamba 8000kv jeg har?
    Ved godt at meget kan ske på 3 år, men dengang jeg købte min 8000kv., var de brushless motorer som fulgte med bilerne ikke i nærheden af en Mamba 8000 kv.

    Nogen input?
    Skal jeg bare købe competition-udgaven, og så lade motor og ESC sidde i den, og blot smide min receiver (SR3300T) i den?

    Hvad med LOSI 8ight vs. Anderson 1/18 MB4 Competition
    LOSI: ca. 2000 kr.
    MB4 Competition: ca. 1600 kr.
    Hvis man ser bort fra størrelsen, hvilken bil er så bedst ud af kassen i forhold til prisen?



  • #21   4. feb 2013 Mamba 8000kv motoren har aldrig været super god.
    Den kan føles vild, men gas kurven / træk kurven er elendig.
    Så det er mest ingen gas - fuld gas på mamba 8000kv motoren.
    Men hvis man ikke har prøvet andet motor og under forskellige forhold. Så er det svært at forholde sig til det som jeg skriver smiley

    Anderson competition motoren er en af de bedste motor jeg har prøvet i de biler, når man kigger på effekt-hastighed-trækkraft-pris-holdbarhed - og har prøvet rigtig rigtig mange igennem tiden i mine Anderson/shark/vendetta biler.
    Men esc der følger med til bilen. Den er ikke særlig god og er faktisk ikke kraftig nok til bilen. Men skal helst op i 30-35amp i lige disse biler.
    Det skal siges jeg kun har kørt med nimh og 2 celet lipo i bilerne. Har ikke brugbar erfaringer med 3 cellet lipo i de biler som der kan bruges til noget. For 2 cellet lipo har altid været mere end rigeligt for mig.

    Størrelsen på de to biler er kun et par få cm smiley

    Hvis du tager compentition, så skal du ud og have alt elektronik ud over motor. Dvs. sender/modtager - esc-batterier - servo og så skal bilen lige have lidt ekstra opgraderinger for at holde.
    Så 1600kr for compentitionen er kun start prisen og der kan bilen ikke køre endnu.

    Losi mini 8ight er RTR fra start.
    Servo er ikke den bedste, men jeg har kørt med den i over 1år og været ganske tilfreds med den smiley
    ESC har jeg ikke selv nogen problemer med og køre stadig med den orginale standardt ESC.
    Motor der følger med køre jeg også stadig med. Syntes den køre super fint og godt smiley
    (Det skal siges at Servo-ESC-Motor-støddæmper-dæk er præcis de samme der sidder på mini 8ight og dem der sidder på carisma bilen)
    Der følger 2.4ghz fjernbetjening med fra spektrum. Så jeg har taget min egen sender og bippet ind til den modtager der fulgte med i bilen smiley
    Der følger 1 nimh batteri med. Men 2 cellet lipo kan købes hos Holte Modelhobby til mellem 78 og 118kr og passer lige i bilen og ESC har lipo cut off m.m.

    Hvilken bil der er bedst. Hvis du tager Anderson MB4 trugy pro og opgrader og modifisere lige så meget som den jeg har i min profil.
    Så køre denne bil bedst hvis du køre på en 100% plan tæppebane med hop lavet i træ.
    Men lige så snart der er de mindste ujævnheder under tæppet eller man køre på andet end tæppebane. Så er Losi mini 8ight langt overlegen i forhold til Anderson.
    Der kommer Anderson aldrig nogen sinde til at kunne følge med Losi mini 8ight på nogen måde.

    For lige at runde af.
    Så for at få en bil ud og køre. Så er Losi mini 8ight en del billigere end Anderson bilen (når den er gjort køreklar) og mini 8ight vil på alle måder køre bedre og holde bedre.


  • #22   4. feb 2013 Dan O
    Næsten korrekt. Anderson og mini 8ight bruger så vidt jeg husker samme størrelse motor.
    Og gearingen kan sådan set også blive det samme i Anderson og mini 8ight.

    Men vi har prøvet at tage Anderson og gear den så lang ned som muligt med spur og piniol gear + vi har drejet dækkene ned i både diamter og brede.
    Men alligevel vil mamba 8000kv motoren køre varm i Anderson bilen (har aldrig haft mamba 8000kv motor testet i mini 8ight. Men er sikker på den også vil køre varm i den bil)


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #23   4. feb 2013 Den bliver også drøn varm i min TA buggy, som den sidder i i dag.
    Men er min 8000kv ikke i sig selv en bedre og kraftigere motor (hastighed) end den der sidder i de 2 andre (Anderson og Losi'en)?


  • #24   4. feb 2013 Jeg har en Anderson truggy den er jeg rigtig glad for.. og den er rigtig billig i reserve dele..og motordele og batteriet kan du købe billigt på hobby king.. går og leger med tanken om en anderson buggy måske

  • #25   4. feb 2013 Niklas p
    Helt konkret - Nej din mamba 8000kv motor er på ingen måde bedre end de 2 motor der sidder i Anderson og Losi bilen.


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #26   4. feb 2013 Kim P - hvad med tophastigheden? Kommer til at køre med lipo 7,4v

  • #27   4. feb 2013 Tophastighed - Der køre de andre motor nok en smugle langsommer da de har mindre kv.
    Men de andre motor kan blot geares om så de kommer til at køre samme hastighed, dog vil de så nok begynde og blive lidt varme lige som mamba gør.

    Men jeg tror du hæfter dig lidt for meget ved de tekniske oplysninger smiley
    Når du prøver de andre motor, så vil du kunne mærke meget forskel i hvordan de reagere på gassen og hvordan gas kurverne er.
    Først der vil man finde ud af at mamba 8000kv motoren er den dårligste motor mamba har lavet smiley


Kommentér på:
Bedste 1/18 udgangpunkt!? (erfarne RC-kommentarer søges)

Annonce