{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  75mhz?
  • #1   19. aug 2005 Du må IKKE bruge andet end 27 og 40 mhz til biler. Hverken 41 eller 28 mhz. Heller ikke 75 mhz. Alle andre frekvenser er forbeholdt noget andet og derfor må man ikke købe sender og modtagere i udlandet.

  • #2   19. aug 2005 Hvad med 49 mhz??????

  • #3   19. aug 2005 Nu siger du Casper at man kun må bruge 27 og 40, men hvad med 49 mhz??

  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #4   19. aug 2005 Har undersøgt sagen.

    i danmark må man kun bruge 27, og 40 mhz til biler.

    75mhz er noget lufthavne bruger, og noget militær, men i usa bruger de 75mhz til biler.

    MÆRKLIGT AT DANMARK ER BAGUD MED DET.

    Jeg bruger nu 75mhz til min bil, sådan er det bare, jeg har fail safe, så jeg er sku ligeglad. Det pisser mig bare kraftig af, så noget svanse lort.

    Hvis en mand/dame kommer fra usa og vil køre et løb her, så er han nød til at ofre adskillige tusind kroner på modtager og lort.

    Glem det danmark.

    Men hvad de bruger i tyskland og sverige OSV. det gad jeg godt vide. Det ser umiddelbart ud som om det er os der er galt på den...

    Og har fået at vide at de danske klubber nægter at lade dig køre med 75mhz, selv konkurencer.. tsk

    Så bliver rc i danmark da os holdt godt nede!


  • #5   19. aug 2005 Jeg søger stadig et præcist svar. Er min bil der kører på 49 mhz så ikke "tilladt"? Den er købt i Danmark i Q-Big?!?

  • #6   19. aug 2005 75 og 35 er til flyvere... Niels p du er for latterlig og høre på du er bare ligeglad det ville fryde mig hvis din bil bliver konfiskeret eller hvis du bliver bortvist fra banerne... der er en grund til at 27 og 40 er til biler du ser sku heller ikke andet en hobby eller svæveflyvere der flyver på 27 eller 40mhz og detsuden hvis man skulle komme fra USA og køre løb her i europa får man sku nok tingene betalt tror du ikke? du virker virkelig som en nar og du pisser mig af når du skriver sådan noget med du bare er ligeglad

  • #7   19. aug 2005 Man kan ikke sige den IKKE er tilladt. hvis du skal køre løb og du får radio forstyrelser, er det dit ejet problem! Men hvis du f.eks køre 27/40Mhz så vil der blive lavet frekvens tjek.

    Til Niels: Man ikke sige DK er bagud mht at de bruger 27/40Mhz, det er bare noget der er vedtaget. En sender bliver jo ikke bedre af at køre på højere Mhz. Desuden bruger mange EU lande enten 27 eller 40 Mhz plus en til frekvens


  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #8   19. aug 2005 Til lars 49 mnz er ikke lovligt

  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #9   19. aug 2005 Kong A.. haha.. du er ikke med 75mhz er ikke til flyvere.. sut

  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #10   19. aug 2005 75mhz er en standard til rc biler i hele verden.. undtagen lige europa.. Hvis bare euro ville blive enige med alle andre, så er det problem løst, men jeg kører 75mhz i danmark.. : )

    Og KONG A.. Tror du det er gøg og gokke.. Der kommer sku da ikke nogen og konfiskerer noget..
    Og kom du og smid mig væk.. HVOR KØRER DU?


  • #11   19. aug 2005 Helt enig med Kong A... Men 75 er IKKE til flyvere. Kun 35 mhz og enkelte steder 40 mhz...

    Karsten


  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #12   19. aug 2005 Igor.

    Så er der noget galt.. IT styrelsen har lige fortalt mig at kun 27mhz og 40 mhz er lovligt til rc biler!!


    35mhz til fly


    Så du vil blive bortvist fra banerne hvis du har tynde arme! : )


  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #13   19. aug 2005 Karsten.

    Hvad er det så du er enig i?


  • #14   19. aug 2005 Niels P.. At du er latterlig og høre på...

    Karsten


  • #15   19. aug 2005 35 mhz må kun benyttes af fly, 27 og 40 er til biler og både.
    Dog må 27 og 40 mhz også benyttes af fly, men tør man lige det!

    Hvis man så vil til udlandet at kører, så må man bare rette sig efter deres regler om frekvenser. F.eks med fly, vil man flyve i USA så skal man købe et sender modul, og modtager som kan sende på 72mhz. Og omvendt hvis det er nogen fra USA der skal flyve her.
    Det er ULOVLIGT hvis man ikke overholder dette!


  • #16   19. aug 2005 Nemlig Chris..

  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #17   19. aug 2005 Det er uden for jeres rækkevide!!!
    Ingen af jer blir rørt af at jeg kører 75 (ikke 72)
    så stop med at tude!

    Det virker glimrende.


  • #18   19. aug 2005 Niels P.. Du spurgte selv.. så accepter de svar du har fået..

    Karsten


  • #19   19. aug 2005 Hej Niels P....

    Straffen for at bruge militærets frekvenser (incl. 75) er op til 30 dages ubetinget fængsel... Så ved du det....


  • Nielson
    Nielson Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #20   20. aug 2005 Og?

    Det er i det hele taget forbudt at køre med rc biler med mindre det er på en lukket bane.

    Og jeg er skide lige glad.



  • #21   22. aug 2005 Hvis udstyret ikke er godkendt så vil man som minimum risikere at udstyret bliver konfiskeret + at man står til en bøde.

    I EU er det et krav at udstyret er CE mærket.
    Derudover skal man overholde de gældende frekvensregler i det enkelte land, dvs. i Danmark må man kun bruge 27 og 40 mhz til biler + 35 mhz til fly
    Og KUN de specifikke Kanaler der er defineret i det gækldende cirkulære.

    Så man må ikke bruge Walkie Frekvenser til RC udstyr, selvom du kan fine 40 Walkie kanaler på 27Mhz.....

    2.4Ghz er også lovligt, såfremt sender/modtager er CE godkendt.

    Jeg har selv et par micro biler der er købt på postordre i Hong-Kong, disse kører 52mhz og 57mhz.... Sålænge der ikke kommer klager, så er chancen for at blive snuppet minimal.
    MEN: Hvis man kører på en godkendt bane, så kan der være stor risiko for at blive afvist, hvis man kommer med ulovligt RC grej.


Kommentér på:
75mhz?

Annonce