{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtfordeling for/bag Honcho
  • #1   6. jun 2013 Det kommer an på hvad det er du køre i, og hvordan du køre.
    Men 60% foran og 40% bag er en ok start.
    Og vægten skal helst så langt ned mod jorden som muligt, og pakket så langt inden imod chassisets midterlinje som muligt.
    Men det er jo ikke så let da vognen også helst skal ha´ så meget frihøjde som muligt smiley


  • #2   6. jun 2013 Ok smiley
    Jeg kører med 1550g for og 1250g bag så det burde vel være ok ?
    men jeg oplever at den kan gå på "Forhjul" hvis jeg skal bakke på vej "nedad" og det ser meget lidt elegant ud når den slår kolbøtter smiley

    selvfølgelig er jeg helt ny i det her trail så jeg må vel nok også give mig selv noget
    af skylden smiley og så det at jeg har hævet den 2 cm med et sæt jeg selv har lavet .


  • #3   6. jun 2013 Ja det er helt rigtigt at vognen har en tildens til at tippe forover.
    Men det er nemmere at holde baghjulene på jorden ned af en bakke, end det er at undgå vognen tipper bagover op af bakke.

    Men ja, det er det evige problem, det ville være rigtigt godt hvis man kunne rykke rundt på vægten under kørslen, så man undgår den slags dilemmaer smiley
    Men det er sku´ svært at lave, så man må nøjes med at gøre tyngdepunktet lavere.
    Dvs fjerne vægt i toppen, og ryk den vægt man kan ned i vognen, det gør vognen meget mere stabil.


  • #4   6. jun 2013 Jeg har de ca. 900g vægt i hjulene men har svært ved at se mig ud af at få tyngdepunktet meget lavere , kan vel højst sænke det 1-2 cm så det må være øvelse der gør Mester smiley

  • #6   6. jun 2013 Hæ Hæ, jeg køre som regel uden vægt i hjulene eller andre steder.
    Men det at jeg har pillet 100g af motorens vægt og sænket batteriet og ESC´en 5cm ned i vognen, gør meget mere ved vægtfordelingen end et kilo bly i hjulene ville gøre.
    Og oven i det vejer min SCX´er også under 2 kg, så den har rimeligt nemt ved at komme op af bakker smiley


Kommentér på:
Vægtfordeling for/bag Honcho

Annonce