{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin bil
  • #1   25. jul 2013 benz RC'er er generelt dyrt i hvert fald at starte på, hvis man nu ikke gider RC alligevel ... når det så er sagt findes der jo offroad og onroad ?

    gode nemme biler at skrue i er FG'er, samt HPI baja.
    (kender ikke noget til onroad - da jeg aldrig har haft fingerene i det)

    Et godt bud kunne være en brugt FG marder - dem kan du voldtage stort set som det passer dig smiley og er rimmelige billige at starte med

    bare hold nallerne væk fra de billige big-foot modeller f.eks


  • #2   25. jul 2013 Bare være opmærksom på at de kræver en del plads

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   25. jul 2013 Det skal være offroad da jeg skal køre på fodboldbaner og store græs arealer.
    Den der FG marder er det på benz eller?


  • #5   25. jul 2013 Jeg vil også sige at du skal gøre op med hvor du skal køre, da det betyder en del!
    Er der mange hop, skarpe sving osv.
    Men benzin bilerne er generelt nemme og holde kørende, og har du en model der er mekanisk iorden, hælder du bare benzin på, og trækker i snoren, og så er du kørende.

    Jeg ville kigge efter enten FG baja/Marder eller en HPI Baja 5b..
    De kan køre stortset alle steder, og tåler en del smiley

    Har selv lige erhvervet mig en HPI baja, og er positivt overrasket! smiley


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   25. jul 2013 Det er ikke et problem med hvor jeg kan køre, der er masser af muligheder. men hvad jeg skal gå efter når det skal være offroad

  • #7   25. jul 2013 Kommer jo an på hvad du er til smiley

    Jeg er personligt mest glad for marder/baja modellerne, da de kan køre nærmest alle steder smiley


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   25. jul 2013 Aner ikke hvad jeg er til for kender ikke til de forskellige modeller. ved bare det skal være offroad

  • #9   25. jul 2013 Nævnt før så er det en etentiel del af et valg er, hvor skal der primært køres, bane eller "bare" på marker og lignende.
    Skal det være 2WD eller 4WD.
    jeg har ikke selv benzin biler endnu (benziner er på ønskesedlen/indkøbsseddelen)
    Men for mig er det jelt klart at jeg helst køre 4WD synes de er noget letter at kontrolere, dog er der den lille hage ved 4WD at der er mere teknik (ting der kan gå i udu)
    Så mit bud er til dig, find en lokal klub, tag ig sammen med dem og se hvad de kan.
    For at ligge ud som nybegynder med store og ikke mindst meget dyre biler, kan man hurtigt blive ked af at holde i pit..
    Et er at bente på dele, noget andet er at vente på at få råd til delene...
    Håbe du kan bruge de tips og råd som er givet af alle her

    God jagt.


  • #10   25. jul 2013 En baja er en rigtig fin bil. Køre godt og stabilt og kan fåes i god stand til fornuftige penge. Det koster en del og køre med large scale biler i starten men med tiden bliver det billigere. Men find en model du syntes om som ikke er alt for dyre og kast dig ud i det. Gjorde jeg. Skulle bare være lidt hygge med vennerne ikke noget vildt. Nu er jeg igang med bil nummer 4:-)

  • #11   26. jul 2013 Fg baja/marder er billigere en hpi baja og der er mange brugte fg marder/bajaer til billige penge hvor hpi baja holder en bedre brugtpris,personligt sværger jeg til hpi baja men som nybegynder er en fg baja/marder måske lidt mere velegnet,begge mærker kan bashes og tåle en del uheld uden de store skader.
    Vil du starte ud med en brugt ville jeg finde en upartisk person du stoler på og som ved noget om modellerne og tage ham/hende med ud og kigge på bilen/bilerne du har udvalgt dig,der findes desværre mange voldbollede lig på markedet som kræver en del arbejde og stumper for at komme i en fornuftig stand som resulterer i at en billig bil måske ender med at være meget dyrere end e bil der kostede et par hundrede mere fra starten af,her er hpi bajaen lidt bedre for den højere pris gør mange gange at dem som har købt en måske har lidt flere penge og derfor vedligeholdt bilen lidt bedre.
    Youtube er et godt sted at kigge på hvordan bilerne opfører sig og hvordan andre har opgraderet dem hvis du ikke har adgang til en lokal klub som kan hjælpe dig igang.
    Fg modellerne er nok lidt lettere at arbejde på en hpi bajaerne men jeg synes hpi baja kører bedst og ser langt federe ud en fgèrne,fgèn kører lige ud af kassen uden mods men en hpi baja skal man lige rodde lidt med inden den bliver helt god.
    Kig evt ind på hpibajafan.dk der er mange dygtige brugere som kan fortælle dig alt og hpiérne,og en del af dem har vist også prøvet fgèrne så de kan rådgive dig om begge modellers fordele og bagdele.
    Et råd er hold dig fra de billige kopi biler har rodet med lidt forskellige af dem og den eneste som jeg var rimelig tilfreds med var redcat rampage,start med en 2 wd/baghjulstrukken da der er mindre vedligeholdelse,4 wd er sjovt og er hurtigere i kurverne samt på glat underlag men de ekstra aksler tandhjul mm stjæler altså en del effekt fra en standard motor.
    Sørg for en god luftfilter og den skal du holde ren og smurt med luftfilter olie så der ikke kommer skidt ind i motoren,når du så på et tidspunkt synes bilen er for sløv så er første opgrade en tunudstødning hvis den ikke har sådan en for det hjælper en del på de små benzin motorer,her bør du dog få hjælp eller igen bruge youtube for nogle larmer en del mere en andre og du ka kun stole på dine naboer ikke synes at bilen lyder lige så fed som du selv gør smiley
    Held og lykke med dit kommende nye legetøj.


  • #12   27. jul 2013 jeg startede med 4wd og det fortryder jeg ikke
    og syntes ikke det er så slemt med at sku ordne 4wd kontra 2wd
    er dog gået helt væk fra baja nu har dog stadigvæk hele bunden fra baja da jeg har rykket min race motor over på losi 5
    så har en komplet bund som er nyrenoveret næsten med alu dif osv


  • #13   27. jul 2013 Michael O du skriver selv du kører med en race motor,hvis du læser mit indlæg kan du se jeg også skriver 4 wd er ok med opgraderet motor da en standard motor bliver for svag til at trække de ekstra tandhjul mm,standard motor i en 4 wd ls bil svarer vel lidt til en mabuchi 380 motor i en 1/10 ?

  • #14   27. jul 2013 syntes jeg ikke hade std motor i fra start
    først senere jeg skiftede da jeg ville ha mere krut


  • #15   27. jul 2013 hade også en hpi baja 2wd syntes ikke den var lige så sjov
    så den blev solgt igen
    og nu er jeg skiftet til losi den skal du prøve gubby


  • #16   27. jul 2013 Michael helt sikkert den er en af de få ls biler jeg endnu ikke har haft så skal prøve en på et tidspunkt.

  • #17   27. jul 2013 kan kun anbefale den
    kommer i til kbh eller noget en dag skriv her inde så køre vi ud på banen


  • #18   27. jul 2013 Tjek youtube og gransk grundigt div sites, bla dette.;-) her er bunker af Info om div modeller.

    @gubby.

    Jeg er slet ikke enig i at en std 26cc maskine er for svag i en Fg 4wd. Lige så snart man putter en race mod motor i, med en uøvet chauffør ( eller blot en som elsker at køre i cirkler:-)) beder man selv om at alt plast, sprøjter fra hinanden, og udgiften til alu let passere 5k...

    En std 4wd med en zenoah 26cc er meget fint afballanceret til hinanden, og har modsat 2wd evnen til at komme fremad i løst underlag smiley

    Når jeg siger std 26cc, så mener jeg med anden udstødning. Den mod er i min verden ikke noget man kommer udenom uanset om man køre 2 eller 4wd smiley

    Go for it Rasmus ! Oplys evt dit budget, det er meget lettere at hjælpe når vi ved om du har 3000,- eller 13000,- at købe rc for smiley


  • #20   27. jul 2013 jeg kan kun anbefale hpi baja 5b ss

  • #21   27. jul 2013 ja og har prøvet begge to glem dem og få en losi
    siger dig du får ikke federe bil


  • #22   27. jul 2013 En Losi ser også rigtig fed ud!
    Men jeg ved bare at efter 30 minutter i mine hænder, og så er karossen i tusinde stykker.
    Det er det fede ved baja'en(5b) den ligner sig selv uden karosse, og kan tåle og lande på alle 'kanter' smiley
    Det er mine erfaringer i hvertfald smiley


  • #23   27. jul 2013 *GH* kender det men prøv at se div videoer af losi den holder sygt og du kan skifte en del af kaross hvis du kun smadre en

  • #24   27. jul 2013 men de holder til sygt meget smæk tro mig køre som en spasser

  • #25   27. jul 2013 Vil heller ikke afvise at det skal prøves en dag.. smiley

  • #26   28. jul 2013 FG monster så er der marderen og fg baja og hpi baja og ikke at forglemme fg stadium truck.Har prøvet dem alle og syntes de er sjove hver for sig men til offroad i grusgrave vil jeg helt sikkert foretrække hpi baja og stadium er skide sjov på rimelig jævne underlag såsom boldbaner, grusveje. Men både fg baja og marder er også gode i grusgrave.Derimod monster er en vælte peter den syntes jeg den kræver noget øvelse at køre med. Det var så min mening men det er en smagssag hvad man er til. Men håber du kan bruge det til lidt når du skal bestemme dig. Held og lykke med valg og køb

Kommentér på:
Benzin bil

Annonce