{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Ansmann for/ imod? {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden rodet en del med RC sager nu gennem en lang årrække. Har aldrig haft noget fra Ansmann før, men har nu fået mig et par biler fra Ansmann.

En AMR (Ansmann racing) Scud mini EP series.

Og et Hot Rod Kit, baseret på en Ansmann buggy.

Er indtil videre meget imponeret over bygge/ samlekvaliteten. Men har flere gange hørt at Ansmann skulle være ret middelmådigt.

Er lidt interesseret i at høre folks mening om hvad og hvorfor mærket får ringe anmeldelser ind imellem. Og hvad jeg evt skal være opmærksom på. Det er jo Tysk, og sager med den oprindelse er da mig bekendt typisk kendt for at være af god kvalitet smiley

Enlighten me :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansmann for/ imod?
  • #1   6. sep 2013 Nu kender jeg intet til deres biler, men har nærmest alle deres forskellige tasker + værktøj.. Og det er i fin kvalitet.. smiley

  • #2   6. sep 2013 Det er fine grejer smiley

  • #3   6. sep 2013 Kan desuden skaffe det meste værktøj hvis du skulle mangle.. smiley

  • #4   6. sep 2013 Kim, det lyder fint. Jeg mener dog jeg er dækket helt godt ind på værktøjsfronten umiddelbart smiley

    Et sæt drivaksler til en Ansmann Mad Rat/ Hot Rod står jeg dog konkret og mangler smiley


  • #5   6. sep 2013 Helt iorden smiley

    Det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Mit bedste bud er ebay hvis det er.. smiley


  • #6   7. sep 2013 Ansmann havde da de stadig havde en rc-afdeling både helt billige rtr biler og lidt bedre biler solgt som pro-biler. Tror egentlig man hele vejen rundt fik ok kvalitet til prisen. Har selv 2 af deres pro-biler og de er fine.
    Som du måske ved er er der meget stort sammenfald mellem de nu tidligere Ansmann modeller og de modeller man i dag kan købe under navnet Team C. Team C laver dog i dag nogle udgaver og helt nye modeller der er endnu mere topklasse end de bedste Ansmann.
    Er enig med dig i at Ansmann bilerne var rigtig gode biler i forhold til pris. De satsede bare aldrig på allerbedste pro/konkurrence biler.
    I dag er rc-afdelingen desværre lukket så hvis du skal bruge nye reservedele kommer du nok til at skulle kigge efter Team C dele.


  • #7   7. sep 2013 Okaj Jacob smiley

    Jeg faldt nemlig over nogen dele hvor der står Team C. Men, som jeg forstår dig, så betyder det ikke at det bliver ringere, tværtimod(?)



  • #8   7. sep 2013 Jeg kom til og købe et par Ansmann short course trucks ved navn SC2 og SC4, begge biler gik i stykker ved første tur, uden og køre ind i noget, udelukkende bare ved og køre op og ned af en villavej. På SC2'eren røg gearkassen til dens baghjuls træk, og på SC4'eren rykkede kardan dogbonet et plastic outdrive rundt ved bagdiffet. Har så også købt en Buggy ved navn Virus 2.0 brushless, den ser absolut ud til og kunne klare nogle smæk, men har ikke fået den afprøvet endnu.

  • #9   8. sep 2013 Nå for dæwlen Thomas smiley Det lyder sku ik særligt godt! Det var faktisk også sådan en af de SCT'ere jeg bød på bl.a. Det var måske meget godt, for mig, og knap så meget for dig ka jeg næsten forstå... Jeg har også lige fået mig en megafed 1:16 Losi mini SCT istedet. Den er tossefed smiley

    Den AMR Scud mini jeg fik virker ellers rigtig solid og tog fint de tæsk den fik på banen sidste uge. Den får flere imorgen i Nr. Sundby smiley Sammen med Losi'en og alle RC18'erne naturligvis


  • #10   8. sep 2013 Ja vær du glad for du ikke fik dem. SC2'eren er fuldstændig til grin, med messingbøsninger hele vejen rundt istedet for kuglelejer. SC4'eren virker derimod lidt mere lovende. Absima/team c laver nøjagtigt samme bil, men i bedre kvalitet som prof bane bil. Så jeg kan formentlig få lidt forstærkede stumber i stål/alu derfra. De kører dog fantastisk, med super lavt tyngdepunkt, bare for billigt lavet.

  • #11   8. sep 2013 Ok, så der er trods alt håb forude alligevel. smiley Det er da heldigt nok, også at de konstruktionsmæssigt alligevel er lovende at arbejde med. Jamen held med at få dem lavet stærke nok til at ka ta lidt klø så da smiley

Kommentér på:
Ansmann for/ imod?

Annonce