{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dji phantom kopi ????
  • #1   26. jan 2014 Det bedste du kan gøre er nok at bygge din egen, medmindre du vil have en tro kopi af phantom? Altså udseendesmæssigt.

    Fordi der findes mange muligheder hvad angår quadcopters. Prøv youtube det lidt, der er mange forskellige flightcontrol boards man kan vælge imellem. Hvis man kan undvære GPS og Return to home, så er kk2 boardet en genial mulighed. Her har man stadigvæk den ufattelige nemme og lækre styring, men uden GPS osv. Det kan laves for ca 1000 kr hvis du samler selv smiley

    Youtube det lidt, her er nogen søgetags:

    "kk2 board setup"
    "Quadcopter gps setup"
    "quadcopter build from start"

    osv osv.

    Håber det hjalp smiley



  • #2   26. jan 2014 Det skal lige siges at quadcopters tager tid at sætte op og at du skal sætte dig ind i tingene! Jeg er selv lige begyndt på det, og jeg har set adskillige timers video, bare for at få en såkaldt "Plug and play" model til at køre smiley

  • #3   26. jan 2014 Jeg er selv på jagt og er ved at lande på dji f450
    Den kan købes som kit til 1600kr minus sender/modtager og batterier
    Den kommer også med gps
    Lige nu er jeg ved at undersøge om naza lite er ok til mit brug og hvilken sender jeg skal vælge.


  • #4   26. jan 2014 Ja når jeg siger 1000 kr snakker jeg selvfølgelig uden sender/modtager og batterier.

    Det tager ikke så fandens lang tid at sætte op hvis man bare har set et par gode videoer. Jeg brugte måske 25 min på at sætte min op og så fløj den smukt og gør det endnu smiley Men man skal selvfølgelig lige vide lidt om det, inden man går igang. Youtube er idag ens bedste ven smiley


  • Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #5   26. jan 2014 Søren Okay hvordan ser den der ud til de 1600 ?

    Daniel okay lyder ellers neget godt troed det var en hel videnskab det med at bygge en selv ??


  • #6   26. jan 2014 Det er meget nemmere end man tror smiley

    Det der er vigtigt er opsætningen i dit controlboard, men det kan der findes millioner af videoer om på youtube. Jeg selv har fundet et "standard" program at arbejde mig ud fra, og jeg hev den i luften efter 25 mins opsætning. Der er selvfølgelig visse ting man skal være opmærksom på, som fx at motorene drejer den rigtige vej ift hvad dit system tror osv. Men alt sammen findes på youtube.

    Hvis du er vant til at rode RC og gerne vil igang og kan lodde osv, er der intet ivejen fra at købe et sæt at bygge selv. Men er du helt ny ville jeg nok prøve købe noget brugt og så sætte op efter en youtubeguide, for at mindske fejl og styrt smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=eSCvCAC7Q-c

    Han bygger det hele på en halv time, og så skal han selvfølgelig lige sætte hans system op, hvilket nok er 10 min hvis han kender det.

    Se sådanne videoer, så er du flyvende smiley


  • #7   26. jan 2014 Jeg vil sige at du skal kigge på DBA, jeg kiggede selv derinde, og fandt en F550 istedet for, til en rigtig fin pris med alt inkl. Har så selv tilkøbt landingsstel og brushless gimbal, du kan se den i mit fotoalbum.

    Der er også ofte folk der har en Phantom til salg derinde, hvis du hellere vil have sådan en, og der kan du altså gøre en rigtig fin handel. (=

    Og ja, der er masser af super videoer på youtube, har selv brugt det som hjælp til opsætning af min. Når du først lærer grundprincipperne, så er det slet ikke svært. DJI Naza er en utroligt brugervenlig flightcontrol! (:


  • #8   26. jan 2014 Man kan få en original DJI rtf for 3000,- ..... Er det ikke den bedste og billigste måde at blive flyvende på ?

  • #9   26. jan 2014 Den originale phantom1 skal man holde øje med.
    Den sidste version hedder 1.1.1 og har naza v2. Den kan man få til 3100 fra electronicarc i Spanien med fri fragt.
    Dem fra dba er alt for dyre i mine øjnen. De er som regel ikke nyeste version og så koster de over 3000kr.

    Jeg vil gerne have en dji med deres ny sender som centrere begge styrepinde. Den koster desværre 900kr med modtager. Så er meget tvivl om jeg skal købe phantom1.1.1 til 3100 eller f450 til 2500kr.
    F450 kommer med naza lite mod naza v2 på phantom.


  • #10   26. jan 2014 Original DJI, er det så en phantom du mener?

    Grunden til jeg ikke er phantom elsker, er at jeg er stor fan af kun at have EN sender/fjernstyring til mine ting. Jeg ved phantom kommer med deres egen, og hvis man vil bruge sin egen skal man vist bygge det lidt om. Jeg kan godt lide muligheden for at vælge selv smiley Og hvis man først har en sender som man forstår at sætte op, så er det langt at foretrække IMO.


  • #11   26. jan 2014 Jeg tror det er phantom1 han mener.

    Men ja, jeg har også kik på turnigy 9x som sender. Den er billig og den for fine anmeldelser, og modtagere koster 10$

    Fordi jeg endnu ikke har afskrevet phantoms sender er at den er nem at sætte op på computeren, og at den centre begge pinde. Så når man vil op, så trykker man op, og når man slipper bliver den der hvor man slap


  • #12   26. jan 2014 Jeg bruger turnigy 9xr, den er skide fin. Men meget svær at sætte op. Den er ikke så brugervenlig, som fx futaba og lign. Men når man kender den, er den super fin smiley Jeg bruger Orange system, så modtagere koster ca 100 kr stk.

    Men ja det lyder da meget smart med det sticksystem, men når man flyver heli osv ved siden af, har jeg nu fornemmelsen af at jeg ikke vil til at "vende" mig til en ny måde at flyve på. Men det lyder nemt smiley


  • #13   26. jan 2014 Så ligger det jo lige til højrebenet.

    Overvejer selv at finde en med en 1.1.1 phantom som har skiftet sender og modtager og bruge det derfra.

    Der er nogen på eBay, men modtageren er et print, så skal lige undersøge om det er plug and play i en naza lite controler


  • #15   26. jan 2014 #14

    Er smiley'en fordi du synes prisen er Go,?? Eller har du aktier i gammelfars bolsjebiks smiley


  • #17   26. jan 2014 Den fra morfars er næppe 1.1.1.

    Kimse. Jeg forstår ikke hvad du skriver.
    Nej. Det kk2 bord fra hobbyking har jeg ikke fundet fantastiske reviews af.
    Har du både det og en phantom, eller hvad mener du?


  • #19   27. jan 2014 Den #14 linker til fra morfars er version 1.1.1 - hvilket desuden også står under specifikationer smiley
    Jeg er meget overrasket over hvor godt sådan en Phantom fungerer ud af kassen, selvom det selvfølgelig kræver noget FPV-udstyr før den bliver rigtigt fed.


  • Steven S
    Steven S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #20   2. feb 2014 Det var mere eller mindre kun fordi jeg syntes det udstyr med kamera er fedt så man kan flyve og se rentfaktisk også kan se det fra jorden på en skærm men er der andet der kan det så er jeg total ligeglad med hbad det hedder bare det virker ?? og så det med gps syntes det er lidt genialt ??

  • #21   2. feb 2014 Hvis du skal have med briller og FPV så du kan se hvad der sker, så snakker vi en lidt anden prisklasse.

    Hvis du ikke har fjernstyring så er det her ikke et urealistisk budget:

    FPV komplet sæt ca 2000-3000 kr.
    Evt kamera ved siden af der optager hvad der sker, fx GOPRO: 1800 kr.
    Sender/modtager, batterier: 2500 kr.
    Lader: 300-400 kr.
    Quadcopter uden GPS ca 1500 kr/Quadcopter MED gps fra 2500 kr ca.

    Dvs med komplet flyveklar, snakker vi mellem 9000-10000 kr.

    Hvis du så vil gøre det samme, men bare med en phantom DJI quadcopter, så er prisen jo plus et par tusinde ekstra.

    Men jeg vil da klart anbefale dig at starte i det lave. Få fat i en quadcopter uden gps og uden FPV og leg med det. Så kan du altid tilkøbe FPV og evt nyt controlboard med GPS osv.


  • #22   20. aug 2016 Prøv og kig lidt nærmere på cheerson cx-20 har selv lige købt en og synes selv at den minder meget om dji phantom dronen

Kommentér på:
dji phantom kopi ????

Annonce