{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Hvilken bil skal jeg vælge ? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil købe min første RC nitro bil, men har selvfølgelig ingen anelse om hvordan kvalitet osv er.
Jeg kigger primært efter monster trucks og selvfølgelig helst RTR. Er faldet over Savage 25 og SSK V2. Savage'en er med rotostart, men også en smule dyrere...andet kan jeg ikke rigtig konkludere.
Hvad ville man vælge hvis man havde forstand på det? (Helt andre forslag er selvfølgelig også velkomne)
Jeg er ikke bange for at skulle skrue lidt på den, men den skal ikke gå i stykker hver gang jeg kører med den. Har læst en masse reviews, men de fleste er ret subjektive og også meget forskellige, så har desværre ikke fået så meget ud af det!
Yderligere har jeg fundet ovenstående to modeller brugte, fra omkring 2500kr og op...for mig lyder det som ok priser, såfremt bilerne er i orden, men hvad skal man kigge efter hvis man køber brugt?
På forhånd tak for hjælpen!

/Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil skal jeg vælge ?
  • #1   4. sep 2005 en savage skulle være en god bil..

  • #2   4. sep 2005 Mammoth styrer pisse godt smiley den er for fed har selv en og er total tilfreds med den.!!

  • #3   4. sep 2005 Jeg vil helt klart sige god for at købe en Savage. Jeg startede selv med en, og jeg er stadig rigtig glad for den.

    Hvis du køber brugt skal du selvfølgelig gå efter at bilen ser fornuftig ud, dvs at den ikke har nogle graverende skader osv. Hvad angår motoren skal du tjekke hvordan kompressionen er på den, og hvor meget den har kørt.
    Det er ikke helt billigt ( og svært ) at renovere en motor, eller at købe en ny, hvilket man hurtigt kan komme til hvis man bærer sig forkert an.



  • #4   4. sep 2005 hej

    hvis det var mig der skulle have en ny
    ville jeg købe en ny.
    det extra som den koster kan meget vel være godt givet ud.

    held lykke med det.


  • #5   4. sep 2005 Hvordan checker man kompression på sådan en motor ?
    Mht hvor langt den har kørt...det er vel forholdsvis svært at se...eller er der nogle tricks/tegn der indikerer lang tids brug(misbrug) ?


  • #6   4. sep 2005 spørg hvordan den er tilkørt, og hvor mange liter den cirka har kørt da der ike er meget kompression på en motor der har kørt 15 liter og spørg om han har skiftet mærkerne hvad den har kørt i,. Det er nogle gode ting at starte med at spørge om, eller kig efter standen. men en ny en er der jo intet galt med. så det kan godt betale sig at give de 1500 kr ekstra for en ny som du har garanti på og en der hjælper dig.
    Held og lykke med købet.


  • #7   4. sep 2005 Man tjekker kompressionen ved at dreje på svinghjulet på motoren, men hvis man ikke ved hvordan kompressionen bør være hjælper det jo intet.

    Min anbefaling vil også lyde på at købe en ny, medmindre du en har en erfaren ven som kan hjælpe dig.


  • #8   4. sep 2005 En Savage 25 (som min) er en rigtig god bil... Den er god for både begyndere og øvede...
    Den har massere af power, og kan lave weelies fra std.
    Du kan Ringe til www.hobbyogfritid.dk og få dem til at lavet et tilbud på et komplet start-tilbud. Det gjorde jeg.
    jeg fik min savage 25 + ALT hvad man skal bruge for 4600,- - Den er god blevet nedsat i pris siden.. smiley

    Hvis jeg var dig, ville jeg ikke købe brugt når det er den føste bil.. - man skal gerne have lidt forstand på det, for at se, om den ser ordenlig ud.. smiley

    Held og lykke med det..


  • #9   4. sep 2005 Hej Kasper.

    Jeg synes også at en Mammoth eller måske en REX-X ville være et godt valg. REXen er dog ikke en Monstertruck, men en rigitg fin bil med masser af power og ikke minsdt billige reservedele. Klik evt. ind på www.herning-rc.dk, hvis du vil billeder af bilerne.

    Held & lykke.

    Peter.


  • #10   5. sep 2005 Hej hvis du bor i Hillerød eller deromkring kan jeg sige at der er en god butik som sælger savager til 4175 kr. med det hele til at starte den med... så skal du godt nok selv købe lidt almindelig benzin ved siden af så ca.4500kr... det er sku billigt...
    har selv lige købt en der den 3/9 og den er sku fin jeg havde godt nok lidt problemer med at få den startet men han hjælper dig med glæde... smiley
    (link fjernet)


  • #11   5. sep 2005 Bare lige for at følge op på tråden...
    Jeg har købt en bil...det blev en ny Traxxas T-Maxx.
    Har været ude at køre den til idag og den virker helt i orden. Den starter hver gang (dvs de små 10 gange jeg har startet den op idag) og den virker ret solid.
    Håber at det var et godt køb, men fyren i Holte stod inde for kvaliteten og lød som om han havde forstand på det, så derfor endte jeg med at købe den.


Kommentér på:
Hvilken bil skal jeg vælge ?

Annonce