{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Søren A
Søren A
Tilmeldt:
23. feb 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Benzin {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Da man er ny og gerne vil til at køre noget benzin.

Men har ikke finger på hvd der er godt at startet med.

Kunne det være fedt at høre nogle af jer som køre benzin hvad man skal kigge efter når man skal anskffe sin et monster.

Jeg har kig på disse to.


http://www.nitrotek.dk/yama-1-5-scale-petrol-rc-buggy-2-4ghz-pro-30cc-carbon-version.html


http://www.rckwebshop.dk/shop/rovan-baja-5b-2947p.html

Og til slut er der nogle klubber på fyn eller jylland hvor der køres med disse benziner.

Er som sagt grøn.

Mvh
Søren A


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin
  • #1   24. feb 2014 hej søren.

    hvis jeg var dig ville jeg vælge rovan baja smiley
    da den passer dele fra hpi baja 5b. så hver gang der er noget der går i stykker opgradere du den automatisk.

    har stort set kun hørt godt om rovan baja
    du kan også hurtig få dele til den, da den jo som sagt passer dele fra hpi baja 5b, og hpi er et at de største mærker indenfor rc biler smiley





  • #2   24. feb 2014 Der er rigtig mange tråde for tiden omhandlende benzinbiler..

    Jeg kan personligt anbefale at handle her - og bilen jeg linker til passer 100% dele med Rovan og HPI -

    (link fjernet)

    Og når ja, så koster den altså bare 350 £ = 3162,97 kroner


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #3   24. feb 2014 Tak til T.K F og Zippo ser ud det er et klogt valg at gå efter en Baja.

    Når man nu vil hentet en bil i UK kommer der så ikke told på den? Så vil pointen lige som gå lidt af det hele

    Det næste vil være at finde en bane og køre på i det Fynske eller i Sønderjyske


  • #4   24. feb 2014 jeg ville også helt klart vælge en rovan (se min) virkelig lækker bil man kan få sygt mange opgraderinger til smiley der er vist ingen bane til dem på fyn men en udemærket lukket grusgrav ved årslev smiley

  • #6   24. feb 2014 Mit råd ville helt sikkert være at købe en af de ægte biler i stedet, en Org. HPI eller FG det vil du få meget mere ud af i længden, de kopibiler er altså bare ikke det samme, og f.eks. en Rovan deler ikke ALLE dele med en org. HPI Baja.

    Se f.eks. den FG Marder jeg har til salg, der er de mest nødvendige opgraderinger på som man skal have for at det fungerer godt nok, en std. bil lige fra kassen er desværre ikke så meget værd.

    og til sidst - så er der en RC bane ude på Energivej i Odense S, der er en jordbane til 1:5 biler.

    /Kasper


  • #7   24. feb 2014 aarrrr at påstå der ikke er en bane på fyn er vist at strække den....
    Odense har en ganske fin astro bane til LS offroad.
    I Middelfart har morfars vist noget indendørs (meget lille bane)
    I Kolding ligger RC Royal, de har både LS og 1:8 offroad.
    I Ikast ligger IMK, de har en LS offroadbane.
    I Viborg ligger VRCR, de har en 1:10 og en LS ofrroadbane.

    Plus der ligger noget i Aabenrå (mener jeg),
    RC parken. Har aldrig selv været der, man har hørt godt om det.

    Med hensyn til valg af bil, så er en HPI en fin basher bil, og til lidt bane af og til.
    Men en super baneræser, det bliver den aldrig... Der skal du have noget fra Hörman/Elcon/FG Leopard 2. (De gamle modeller fra FG er helt tabt på en bane)


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #8   24. feb 2014 Hej Henrik G

    Super info med grusgrav smiley en skam der ikke er en bane på fyn.

    Den ser fed ud den du har, kan godt pointen med kunne sætte nye og bedre del på den smiley

    Bliver sikkert en Baja jeg skal ha.

    Er jo skadet fra man er knægt, alt skal tunes smiley

    Søren


  • #9   24. feb 2014 Lov mig nu at du kigger brugt markedet igennem efter originale biler inden du går ud og smider pengene efter en kopi.

    Evt. er du meget velkommen til at komme forbi mig og se mine biler, også den jeg har til salg hvis det er, og få en snak omkring hvad man skal og bør have af opgraderinger.. ikke fordi jeg siger du skal købe den ekstra bil jeg har til salg, der er ingen købstvang smiley

    /Kasper


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #10   24. feb 2014 Super info omkring bane i Odense smiley

    Kasper vil meget gerne kigge forbi til en snak om RC Benzin.

    Men dog at købe brugt kan være farligt, da jeg ikke har så meget indsigt, om det er slidt og skal udskifters dele inden for kort tid, ikke at jeg siger det er dårligt det som er til salg.

    Så heler noget nyt.

    Søren


  • #11   24. feb 2014 lars a: jamen hvad koster det så at køre på den bane ude i odense?? smiley ved godt morfars ude ved blommenslyst har en indendørs bane men den er en rundkreds på 5 meter i diameter ca smiley
    kasper : ved godt din bil er i orden for kender kasper pose som kender dig smiley men som du selv skriver kører du ikke med din marder da du kun bruger din baja så du må vel gi ret i en baja er en del sjovere smiley


  • #12   24. feb 2014 Nu spurgte han jo ikke om et sted han kunne køre gratis....
    Og selvfølgelig er det ikke gratis at køre på bane, banen skal jo ligesom bygges og vedligeholdes, ingen af delene er gratis...
    Priser kan du helt sikkert finde på klibbens hjemmeside, www.odense-rc.dk/

    Med hensyn til morfars, så skrev jeg også "meget lille"..... Har kun set video derfra, og jeg giver dig helt ret.... den er latterlig lille til de store biler....


  • #13   24. feb 2014 1200 kr om året smiley

  • #14   24. feb 2014 Søren: du siger bare til hvornår det passer dig så finde vi en eftermiddag..

    Henrik: Du har ret i at jeg kun køre med min Baja, da det er den der helt klart mest opgraderet og hidsig, min Marder har jeg kun til når Bajaen brækker sig, og den gør de jo smiley men har nu altid synes at Marderen er fed at køre med, så vil som sådan ikke sige at Bajaen er sjovere at køre med..


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #15   24. feb 2014 Ved godt det der skal betales for at køre på en bane, den skal vedligeholdes osv.

    Måske et dumt spørgsmål kan se der en som hedder HPI Baja og er der en bare kaldes Baja.


  • #16   24. feb 2014 Altså den originale er en HPI Baja, men den bliver også bare for det meste omtalt som baja, så det kan være lidt kryptisk hvad folk snakker om, men det er som regel den originale der menes.

  • #17   24. feb 2014 Man kan også betale det dobbelte for Orginale dele til bilen, hvor de "U-orginale" dele bliver fremstillet på samme bånd, kommer i de samme kasser, men med et andet klistermærke på...

    Jeg har kørt begge dele, og der er INGEN kvalitets forskel!!

    Hvis jeg havde råd, så ville jeg da også heller køre Mercedes end Ford. Og heller Ford en Kia


  • #18   24. feb 2014 jeg syntes også at rovans baja kører lige så godt som hpi`s og kender ikke til km men efter hvad jeg hører om den fra kammerater der har en er den også fuldt på højde med smiley min gamle hpi baja reparerede jeg langt mere på end jeg har gjort med rovan`s endnu og som standart kom den med en del som jeg også måtte hen og opgradere på hpièn som feks metal servoer og diff smiley

  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #19   24. feb 2014 Så Hpi er den original og rovans er den uoriginal model, hvis jeg skal forstå det rigtig

  • #20   24. feb 2014 Ja, HPI baja er den orginale. Og de andre er Cloner... smiley

  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #21   24. feb 2014 Super tak smiley kan så forstå at den som sælges ved RC konge er der gode erfaring med, de originale kan sættes på den fra RC

  • #22   24. feb 2014 ja nemlig ja smiley

  • #23   24. feb 2014 Kaper N.
    Jeg vil ikke give dig ret i at hans skal ud og bruge over 7000 kr. På en hpi baja 5b foreksempel.
    (Eller mener du han skulle købe en brugt)

    Når han kan få en kopi til 3-4000 kr.
    Så kan han også se om det er noget Rc biler



  • #24   24. feb 2014 der er en ting som også lige skal nævnes, hvis det så ikke er spændende så taber du flere penge på en uorginal... men km går du ikke helt galt ved, har mange stumper fra den bil på mine ægte biler. og man kan altså ikke se forskel på det, ej heler mærke forskel

  • Dennis Rud
    Dennis Rud Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   24. feb 2014 Hej søren.
    kig lige den her
    http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-hpi-baja-5sc/id-1006206928/


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #26   24. feb 2014 Hej Dennis,

    Det ser ikke dårligt ud, efter hvad han skriver så har den ikke kørt ret meget.

    Kender dog ikke lige den model.

    Men arbejde i Vejle til dagligt smiley

    Men har skrevet før at jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter når det er brugt, forstået på den måde, om der kommer en masse som skal skiftes ud inden for en kort periode.

    Søren




  • #27   24. feb 2014 du kan så starte med at hælde 1000 i opgraderingere lukket koblingshus anden kobling evt bedre servoer

  • brian
    brian Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #28   24. feb 2014 kuno
    RCV.DK synes du overdriver rimeligt meget
    servoerne fejler intet, og man behøver ikke bruge 1000 ekstra....


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #29   24. feb 2014 Øøøø ok kuno hvorfor lige det? Kan kun lære også derfor jeg spørg, eller kan det gøres billiger.
    Så man ikke lige skal op i 1000 kr inden den køre som den skal

    Søren


  • traxxas and hpi
    traxxas and hpi Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #30   24. feb 2014 giver frederik H ret i at de servoer som sidder i den standard ikke fejler noget...
    og du behøver ikke at skal bruge 1000 kroner på den. vedmindre der er noget i vejen med den ?

    men hvis den køre som en ny uden fejl, er det noget sluder at du SKAL ud og bruge 1000 kr. på alt muligt
    da den køre fint som den er


  • #31   24. feb 2014 Søren...

    Du kunne også bare købe en bil, give den noget gas, og skifte undervejs som det går i stykker :o)

    Ingen grund til at udskifte noget som nybegynder på en 1:5 bil..

    MEN!! HUSK at montere en killswitch.. En løbsk bil på 13-15 kg med 65 km/timen er et mordvåben, og den går MEGET i stykker når den rammer en væg


  • Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #32   24. feb 2014 Det er jo det at jeg er total nybegynder og har læst mig grøn og gul på hvad der rør sig, og hvad der måske vil passe mig.

    Dog ved jeg at jeg vil startet ud med benzin, så var det at opsøge info omkring de rc der er fra jer her inde på rc gallariet.

    Hmmm må i tænke boks over hva der er kommet frem om det skal være ny eller brugt, original eller ikke.

    Men hverfaldt tak for de svar.

    Søren


  • #33   24. feb 2014 Ja der er jo ingen tvivl om at jeg siger hellere en brugt men fin org. FG eller Baja end en ny kopi bil, de er blevet meget populære de kopi biler der, ved ikke rigtig hvorfor.. Muligvis fordi folk ikke har penge til de org.

    Jeg vil dog også give Zippo ret i at man sagtens kan skifte ud efterhånden, men nogle opgraderinger er ikke til at undvære finder man hurtigt ud af.. Igen ved en brugt org. Bil er der tit foretaget mange af de dyre opgraderinger.

    /Kasper


  • Jannik R
    Jannik R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 3 Svar: 6
    #34   24. feb 2014 kasper N.
    tænk på hvad du skriver....
    før du skriver det...


  • #35   24. feb 2014 Jannik R: venligst forklar.. Jeg har umiddelbart tænkt inden jeg skrev.

  • Jannik R
    Jannik R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 3 Svar: 6
    #36   24. feb 2014 du skriver at folk ikke har råd til en org. bil..
    du har ingen anelse om hvem som tjener mange penge og hvem som ikke tjener så mange penge..


  • #37   24. feb 2014 Det har du helt ret i, det er blot en teori som tit viser sig at holde, ellers var der vel ikke kinakopier til..

    Af samme grund er Kia og Chervolet Spark til.. Fordi folk ikke har råd til Mercedes og BMW.


  • Jannik R
    Jannik R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 3 Svar: 6
    #39   24. feb 2014 kig på kingmotor du får tun udtødning osv. for ca. 3500

    hpi baja 5b ikke sælig god radio ingen tun dele...

    hvad får du mest får pengene smiley ? =kingmotor som er kopi.
    og bare fordi det kommet fra kina er det ikke dåligt.
    kina kan også lave kvalitets ting.
    men også ikke så gode kvalitetsting..

    du kan heller ikke sammenligne bilkøb, hvis du tager en Mercedes c63 amg og en anden Mercedes, kan det være at man synes den billige er federe.

    forstå mig ret bare fodi at det er dyrer er det ikke en betydning på at det er bedre.. (ikke altid) alle synes ikke at det dyreste er det fedeste..


  • #40   24. feb 2014 Stop jer selv drenge.. Fair nok i har købt kopier, om i mangler penge eller ej bekymrer mig overhovedet ikke! Men der er en grund at man kopierer ting det er for at lave et billigere alternativ til den originale i billigere materialer for at kunne sælge den billigere.

    Hvis i bilder jer selv ind at Rovan eller King Motor er lige så godt eller bedre end FG og HPI.. Ja så snyder i jer selv er det eneste jeg kan sige.

    Men nu skal vi jo ikke ødelægge tonic så lad os lade den ligge der.


  • #41   24. feb 2014 Og til Info, nej så har jeg aldrig haft en Rovan eller anden kopi, og det får jeg heller aldrig der er sten sikkert! Så ja man kan vel godt sige at jeg er den type hvor det skal være det rigtige mærke..

  • rs4
    rs4 Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #42   24. feb 2014 kasper N hvilken bil køre du i ?

  • #43   24. feb 2014 Jan: kører Ford.. Hvad med dig?

  • rs4
    rs4 Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 3
    #44   24. feb 2014 for mustang 4.6 v8
    og Mercedes

    skulle bare se om du også gik efter mærke biler


Kommentér på:
Benzin

Annonce