{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.831 visninger | Oprettet:

RC på BMX baner {{forumTopicSubject}}

Hej RC folk

Vi oplever i stigende grad, at folk med RC biler kører på BMX banerne rundt omkring på Sjælland. Desværre ødelægger RC biler belægningen på vores baner, så det ville være rigtig fedt, hvis i ville finde andre steder at køre.

Jeg ved at nogle RC folk mener at de ikke ødelægger vores baner, og at de har ret til at køre på dem. Disse personer må vi desværre melde til politiet smiley

Mvh
Christian Korsager


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RC på BMX baner
  • #1   14. jun 2014 Husk at nævne at det kun er donuts der ødelægger banerne, og at hop er okay.:)

    Derudover skal man vel have en form for anvisning, om at det kun for bmx cykler, før at man kan lave en reel politianmeldelse, på at man ikke må befærde sig på et kommunalt anlæg.


  • #2   14. jun 2014 Derudover, skal det også lige påpeges af de baner som du referer til som værende jeres, Er kommunalt ejet og altså mere eller mindre betalt af os alle smiley

  • #3   14. jun 2014 Jeg vil nu gerne se en form for dokumentation om at RC biler kan skade BMX baner.

  • #4   14. jun 2014 Men Jacob, Thomas Har sendt et brev til Roskilde kommune, du kan se under mine video'er "Roskilde bmx bane" hvori han spørger om vi har lov til at køre der med el biler, selvf. med hensyn til de første prioriterede brugere af banen.

  • #5   14. jun 2014 Hold nu!

    Det er da helt fair at bmx drengene ikke ønsket biler på deres baner, de har brugt tid og sved på at bygge de baner,.

    Jeg ville da helle ikke bryde mig om bmx cykler på en rc bane.

    Jeg ved flere onroad baner er plaget af scooter køre på de små rc baner.

    Om det er kommunalt eller ej, så hold jer væk, vil i hoppe så byg jeres egne hop.



  • #6   14. jun 2014 Der er noget der hedder brugsret!

    Lav jeres egen klub, byg en fed bane, opbyg fællesskabet, få støtte fra kommunen, vær stolte over den store bane i får opbygget, vedligeholdt af jeres kontingenter !
    Og husk så ikke at knurre over dem der kører gratis hver dag når i ikke er der, som syntes de har samme ret som jer, men mener det er ok at nasse på andres slid, slæb og kontingent er helt ok!


  • #7   14. jun 2014 Jeg har ikke overskuddet eller lysten til at bygge en kæmpe bane. Og når nu kommunen har stillet penge til rådighed til den forening, er det jo også på baggrund af at det giver roskildes borgerer en sted at kunne køre offroad, primært på cykel ja. Men kan viiiirkeligt ikke se hvordan faaaen en lille 4-5 kilo's bil kan ødelægge særligt meget, når de selv hjerner rundt med 60-90 kg på cykel. Men der er nok delte meninger, og det er jo herligt. Men nu har den køre Thomas jo sendt et brev til kommunen, så må vi se hvad de svarer, der nu engang dem der bestemmer det i sidste ende, om vi vil det eller ej ^^ -
    Derudover har jeg på ingen måde i sinde at skulle ødelægge noget for nogen som helst, jeg synes bare at det virker mærkværdigt at vi ikke kan låne en skide bane i en halv time en sjælden gang imellem. specielt med den omtanke at banen er bygget på en offentlig ejet grund, betalt af blandt andet mig selv og maaange andre. Jeg har fuld respekt for dem som passer på banen og har gjort noget ekstra for at den kunne lykkedes, derfor vil jeg også meget gerne passe på deres bane, og lade være at lave store donuts og lign. derudover vil jeg med glæde rydde op efter mig og sørge for at alt er pænt inden jeg går. Men fuuuldstændigt at lade være at køre der, kan jeg ikke helt se grunden til. Medmindre der direkte kommer en dokumenteret grund til at det ødelægger anlægget og frarådes! Normalt ligger det mig ikke til at være på tværs, men lige i dette tilfælde synes jeg bare det er et for tamt argument at det skulle ødelægge banen. Det kan jeg på ingen måder forestille mig.


  • #8   14. jun 2014 Må være enig med Wingman, der er ingen grund til at bruge deres baner, der er masser af RC baner, hvis det er bane man vil køre. Jeg mindes et lignende problem da jeg som yngre kørte på skateboard, der var s.. næsten flere møgunger der brugte vores ramper som rutschebaner, end der var skatere. Ja de ramper var også betalt af kommunen, men med det formål at skate på dem, så de rutschende unger blev også jaget væk.

    Om BMX banen bliver ødelagt eller ej, skal jeg ikke gøre mig til dommer for, men der er nu et relativt stort antal af RC klubber, så brug dem, betal kontigent der, og vær med til at udvikle RC sporten på et sted med ligesindede, hvis det er bane man vil køre på.

    Personligt klarer jeg mig fint med haven, skoven og omkringliggende marker/grønne områder, men har da 2-3 offroad baner inden for 30 minuters kørsel, så ingen undskyldning for ikke at bruge dem, hvis det skulle blive interessant.


  • #9   14. jun 2014 I mange rc klubber kan man betale en dagslicens på 50kr for at kører en dag. Så besøg dem der vil have jer. Sjovt nok kommenterer du ikke på min kommentar på hvis andre skulle bruge en bane du havde lagt blod sved og tårer i. Mange klubber betaler leje for den grund de har banen på.
    Hvis du bor i lejet hus, lejet af kommunen, så må vi andre også gerne bruge det når du ikke er hjemme? Vi skal nok undlade donuts på din sofa!


  • #10   14. jun 2014 Christian Korsager: vil du være så venlig at fortælle præcis hvad det er du vil politianmelde folk for? - hvilken paragraf er det du mener vi overtræder?
    For så vil jeg tag kontakt til politiet og spørge om de er enige i at det er en lovovertrædelse at lege med en fjernstyret bil på et offentligt tilgængeligt og offentligt ejet område. Det tror jeg næppe de er.


  • #11   14. jun 2014 kan ikke sige andet ende hedehusene ;D

  • #12   14. jun 2014 Tobias F
    Det kan godt ske du syndes det er super fed at ødelægge andres baner her under BMX baner.
    Nu kører jeg selv i Skanderborg RC klub og lige ved siden af vores banen ligger Skanderborg BMX klub som flere gange er blevet ødelagt af sådan nogen som det.
    Holder dig nu til de baner der er bygget til RC biler, i Skanderborg RC syndes vi heller ikke det er sjovt når der har været ATVér inde på vores anlæg for de ødelægge en hel del.

    Prøv at vend din tanke gang om, hvis det nu var dig der havde bygget et super fedt RC anlæg/bane vil du så ikke blive sur og trist over hvis du vær gang du ville kører på banen skulle bruge flere timer på at gøre banen klar igen. Du ville jo blive sur over hvis der gang på gang havde f.eks ATVér på banen, vil lige sige at banen er ikke ret brugbar efter en gang kørsel men ATV


  • #13   14. jun 2014 Og til det med at melde sig ind i rc-klubber og "udvikle sporten" så synes jeg at det er en misforståelse at tro at alle er så seriøse omkring deres rc-biler. Mange af os har bare har en rc-bil for at lege lidt med den en gang i mellem, ikke for at køre løb, eller for at bruge vores tid på klub-aktiviteter osv. For os er det bare noget legetøj.
    Fatter i det hele taget ikke denne diskussion: at påstå at en lille rc-bil laver skader på nogle bunker stampet jord er simpelthen for tåbeligt.


  • #14   14. jun 2014 Jeg har på et tidspunkt sendt en mail til lederen af en BMX bane i storvorde. Svaret lød: Vi vil ikke have at du kære med benzin eller nitro biler. Men en el bil må du godt køre med, bare at du tænker dig lidt om.

    Men det er selvfølgeligt ikke sikkert at alle klubber har det sådan. Men kontakt klubben/kommunen og spørg dem.


  • #15   14. jun 2014 Til sammenligning har vi i min grundejerforening en privatejet (ret dyr) legeplads som er bygget af frivillige. Skulle vi så nægte børn fra andre områder adgang fordi vi ikke vil have at de slider på vores ejendom? Nej, det gør vi naturligvis ikke, fordi vi har ikke misforståede ejerskabsfornemmelser. Vi kan sagtens acceptere at andre også kan have glæde af vores faciliteter. Og det minimale ekstra slid lever vi fint med.

  • #16   14. jun 2014 Lås banen af.
    Et par stolper på tværs af banen skulle kunne gøre det.
    Dem som så er medlem med deres cykle, kan får udleveret en nøgle.
    Husk at låse banen af efter brug.
    Problem løst.


  • #17   14. jun 2014 Hvornår har jeg påstået at jeg godt kan lide at ødelægge andres ting.? Tværtimod så har jeg hele vejen igennem sagt at jeg netop ikke ønsker at være til gene for de andre brugere af banen, men at jeg bruger banen, som er kommunalt ejet, kl 2200 om aftenen. Banen er alligevel fuldstændigt forladt,. Det synes jeg virker tåbeligt at det skulle gøre det store. Derudover sagde han tidligere at det kun var de der donuts som smadrer banen, resten var i realiteten fint nok., men vi kommer ikk længere, Thomas har sendt brev til kommunen som må tage stilling til det.,
    Vi kommer ikke meget videre med den her diskussion, den har sikkert også været der før smiley


  • #18   14. jun 2014 her er hvad formanden fra skanderborg bmx som også er landstræner samt formand for skanderborg rc har skrevet i et anden bmx forum her på siden.
    Men hvis den ikke bliver brugt mere er det jo en anden sag

    Kan med 1000% sikkerhed sige at der ikke er en eneste BMX klub i hele verden! som vil have RC biler på deres bane, da det kun tager en RC bil rundt 10 min at ødelægge belægningen som der bruges helt vildt mange timer på at hold jævn, så der kan køres stærkt på cykel.

    Hos os i Skanderborg melder vi det til politiet som hærværk.

    Det var det sure opstød, syntes lige jeg vil give dig en stor tommes up for at spørge først

    Søg i stedet de anlagte baner og etableret klubber. Der er nogle at dele den fede hobby med, som RC biler er.

    Hilsen Bane ansvarlig i Skanderborg BMX klub og Formand for Skanderborg RC


  • #19   14. jun 2014 Det er egentligt sagen uvedkommende om i ødelægger eller ej!

    Det er kommunalt eje, men der er lavet en aftale med en forening om de har brugsretten til banen. Vil andre gøre brug af deres brugsret må man søge dem om lov.

    Svømmehaller er feks. også kommunalt eje, må man så godt svømme og lege med RC-både udenfor lukketid fordi de er betalt af skattekroner?

    Dem som er medlem i klubben betaler kontigent der går til vedligehold, udvikling osv.. At andre så bare bruger deres område som de har brugsretten til er ikke ok. Der bliver man nødt til at lave en aftale!

    Find jer nu et sted hvor I velkomne!

    Motorcrossklubber plejer at være åbne for at man må bruge deres område, men kun efter forudgående aftale


  • #20   14. jun 2014 Drenge med sminke plejer ellers ikke være så uhensynsfulde?


  • #21   14. jun 2014 Hehe, normalt viser jeg også masser hensyn, det synes jeg nu også jeg gør her., smiley derudover så er det altså makeup hehe

  • #22   14. jun 2014 Du bærer der pænt - ikke for meget mand til hverken læbestiften eller håret.
    Spår en stor fremtid i Pattaya med masser af lomme penge og korte kjoler.


  • #23   14. jun 2014 Vi køre jævnligt Jm/DM MED 1/8 biler i en stor ridehal i Bramming og selvom der normalt render heste rundt der inde, er det stadig de små biler der ødelægger underlagt klart mest! De ødelægger overfladen totalt og graver mange dybe huller. Det er faktisk ikke at bygge banen der tager så lang tid igen, det tager lige så lang tid af få lavet undertaget igen og jævnet det ud!

  • #24   14. jun 2014 @Anders - at køre ræs på en bane er at køre i de samme spor om og om og om igen. Klart kommer der dybe huller som i så lapper efterfølgende. På en bmx bane køres der over det hele og dermed en jævn slid fremkommer. Fra de gange jeg har været ude på Rødovre banen har jeg ikke lagt mærke til nævneværdig slid, og jeg har kigget godt efter.

    Det med allemandseje er jeg ikke helt enig i. Men så synes jeg samtlige baner/klubber burde have et skilt hvor der står rc/bmx/mc/osv ikke er tilladt. Gøre det tydeligt ved indgangen og så bliver det nok kun de folk som er helt uden respekt som trodser det.

    PS. Godt at høre motocross er mere åben, må søge efter nogle klubber og høre dem ad smiley


  • #25   14. jun 2014 Var ude og køre på Hedehusene bmx i dag i en halv times tid (den er så vidt jeg har forstået tilgængelig for alle og ikke "ejet" af nogen klub)
    Ligegyldigt hvor meget jeg nærstuderede underlaget bagefter kunne jeg ikke få øje på noget som helst som var ødelagt.
    Så min påstand er at skadepåvirkning er mikroskopisk. Andre har så en anden påstand. Forskellen er at de vil blande sig i hvad jeg gør, jeg blander mig ikke i hvad de gør. Det er desværre nok meget typisk for det her land; hvis nogen gør noget andet end en selv må de være nogle dumme nogen.
    Hvad angår Roskilde bmx holder jeg mig væk indtil kommunen har svaret.


  • #26   15. jun 2014 Start en underskrift indsamling. Tror der er flere rc kørere end bmx kørere smiley
    Så når kommunen får et brev, og bliver opmærksom på at der er flere rc kørere som vil køre der, end der er bmx kørere, så er de jo nødt til at give rc første ret.
    Så kan der komme et skilt op med at bmx kørsel er forbudt.
    Det er da også pisse smart at få de vykel gutter til at bygge baner for os dovne rc kørere, og så rykke ind og høste fortjenesten smiley
    smiley


  • #27   15. jun 2014 smiley

  • #28   15. jun 2014 Ja, det er rent sludder at en 5kg RC bil ødelægger en BMX bane.
    Kender en der cykler og han var flad af grin da han hørte den påstand.
    Det svarer til at nogle kører med Matchbox biler på en RC bane.

    Det er bare smålige baneansvarlige som føler sig som små konger når de ikke vil ha RC på BMX baner. Så kør i bare videre og hvis I bliver anmeldt, så tag det helt roligt, og se frem til et godt grin sammen med Per politibetjent.





  • #29   15. jun 2014 Det slider jo heller ikke at se tv uden at betale licens. Måske i så skulle slå jer sammen og hjælpes om at vedligeholde banerne og bygge dem op. Som man siger i cykelverden. No Dig No Ride.
    Det andet er sgu for nasserøvs agtigt at man ikke vil bygge baner, men godt bruge dem de andre bygger.


  • #30   15. jun 2014 Jeg betaler licens smiley - da jeg jævnligt ser DR's kanaler.. Derudover så har jeg intet imod at arbejde, jeg gør det bate andre steder, steder som de også gerne har måtte benytte, blandt har jeg været med til at bygge et klubhus til den tennis klub min har, der har vi lagt sten osv, derudover har vi stiller grill, bord og skraldespand op, så de unge i byen også kan låne det, mod at de selvf rydder op efter sig smiley men nasser de unge mennesker så på tennis klubbens, da det er dem der har betalt og vedligeholder. Det mener jeg ds bestemt ikk de gør.. På et tidspunkt kan det jo være de er med til at sætte noget igang et andet sted som dem der spiller tennis så kan bruge., på den måde hjælper vi alle til med at vi kan have det godt., forventer ikke at i er enige i den tankegang, da det på ingen måder ligger til den almene dansker at have den holdning smiley

  • #31   15. jun 2014 Har du så samme holdning når de unge ødelægger grillen? I indlægget bliver der skrevet at bmx banen bliver ødelagt. Om den gør eller ej vil jeg ikke tage stilling til, men nogen har brugt tid på at bygge noget op til deres egen hobby og bliver irriteret over at ændre ødelægger det. Jeg er sikker på at hvis man kan få en bmx bane i en kommune, så kan man vel også få en RC bane. Så må i bare i gang med at grave.

  • #32   15. jun 2014 Hvis der er andre der kører BMX på banen skal man selvfølgelig IKKE køre, hvis den er ledig, er det vel OK?

    Jeg vil gerne vide hvordan den kan blive ødelagt?


  • #33   15. jun 2014 Ivan, det spørgsmål må bmx drengene vel kunne svare på, med mindre de bare vil have banen for sig selv?

  • #34   15. jun 2014 Kan kun sige... HOLD JER NU VÆK fra områder som BMX baner! (med mindre I har fået lov)

    I gider jo heller ikke at folk med fx scootere drøner rundt på jeres RC bane??
    Det har vi prøvet i VRCR nogle år tilbage, det er ikke sjovt!
    (eller hvad med en klub der bruger en stor jordhøj som kørepodie fordi der ikke lige er råd til andet. Der kommer så et par 4WD 1:1 biler forbi, der syntes de skal prøve at køre over den.... heller ikke sjovt)
    En runde eller 2 med en scooter ødelægger måske ikke noget, men så snart det rygtes, så kommer der flere.... Det er jo skide sjovt for dem, præcis som en BMX bane kan være sjov med RC biler...

    Men der er folk som ligger en masse tid i at lave banerne og vedligeholde dem, præcis som vi selv gør med vores baner til RC biler.
    Så er det da klart at det røde flag kommer op.... Ville det helt sikkert også gøre hos os RC folk...


  • #35   15. jun 2014 Og Tobias, lader I så også alle komme ofrib og bruge jeres tennis baner. Bare det er uden for jeres "åbningstider"???
    også hvis de syntes det kunne være sjovt at bruge banerne til noget andet???

    Ud fra dine kommentarer så ville du nok også syntes det ville være OK, hvis du tog forbi den lokale RC klub og brugte deres baner udenfor deres åbningstid??
    Så ville du endda køre på en bane er der lavet til formålet og ikke BMX.. området er sikkert også kommunalt ejet... Så er det vel OK med dig??? eller hva???


  • #36   15. jun 2014 Altså hvis det er en privat klub har man ikke sp meget at gøre. Men hvis det er en offentligt grund som rc klubben lånte af kommunen og fik støtte til. Ja så ville jeg godt kunne finde på at køre der. Hvis jeg intet ødelagde og ingen forstyrrede selvf.

    Og tennis klubben er privat forening. Hvor alle penge kommer fra medlemmerne, som blandt andet arbejder på kræmmermarkedet og betaler kontingent for at benytte faciliteterne. Der har jeg også hjulpet til. Selvom jeg ikk er medlem.


  • #37   15. jun 2014 Derudover er der sat et stort hegn og døre med lås i hvor der står man ikke må benytte banerne medmindre man er medlem i klubben.
    Endnu en stor forskel fra Roskilde BMX bane, hvor der absolut intet står, ikke engang på deres hjemmeside.


  • #38   16. jun 2014 Det er da fløjtende ligegyldigt om det er på komunal grund.
    Har man ikke brugsretten, så har man ikke noget at gøre der.

    At du kunne finde på at bruge en RC bane uden for deres åbningstider, bare fordi du ikke mener du ødelægger noget....

    Det kan man ikke tillade sig! Det er netop den slags mentalitet der gør det ufatteligt svært at drive en klub visse steder.
    Folk bruger meget tid og kræfter i klubberne for at lave faciliteterne. Så føler man sig seriøst trådt på, hvis folk bare kommer og bruger det, uden at bidrage til klubben!!! (Så er det lige meget hvem der ejer området)

    Kort sagt vil jeg kalde sådanne personer nogle nasserøve!!!!


  • #39   16. jun 2014 smiley

  • #40   16. jun 2014 Som jeg allerede har skrevet i tråden her (hvor man i øvrigt kan se Roskilde BMX bane blive kærligt behandlet af en RC bil) http://www.rcgalleri.dk/video/diverse_rc/20044-saa_fik_jeg_proevet_den_af_paa_roskilde_bmx_bane_ så er der gode grunde til at vi ikke ønsker RC biler på BMX baner;

    - Den primære årsag er at BMX race cykler har små hårdtpumpede 20'' dæk, så vi kan sagtens mærke de spor en RC bil laver, og det er ikke fedt når det ryster i styret.
    - Derudover ligger belægningen på fx Roskilde BMX bane rigtig flot, og når der har været en RC bil forbi, ser det virkelig ikke pænt ud.

    RC biler river belægningen i stykker på få sekunder, når der laves donuts. Man kan selvfølgelig lade være med at lave donuts, og dermed ikke skade banen - men alle de RC folk jeg møder, laver donuts 24/7, så det går bare ikke med RC biler på BMX baner.

    Argumentet om at en 5kg RC bil ikke kan skade ift. en 90kg BMX kører, holder ikke. Det er ligesom at sige, at en 1 kilos kniv umuligt kan skade et menneske mere end en knytnæve fra en mand på 100 kilo. smiley

    Vi vil meget gerne have flere mennesker til at benytte BMX banerne rundt omkring i Danmark - bare de kører på en cykel smiley

    Jeg håber det giver mening.

    Mvh Christian Korsager
    Roskilde BMX Klub


  • #41   16. jun 2014 Er total mundlam over at læse at nogle folk mener de kan tillade sig at benytte en klubs faciliteter - uden at være medlem.

    Godt der kun findes få med den mentalitet - At de bare vil nasse på andre - bare det er uden for "åbnings tid"

    Blot fordi man er en offentlig klub. Så betyder det ikke at kommunen losser penge ind.
    I vores RC klub har vi forbrugs retten til vores område/bane. Men ellers for vi intet af kommunen. Klubben har kun den indtægt de for fra kontingent samt sodavand/øl og pølser til vores 1-2 løb om året.
    Så at folk bare vil nyde andres hårdt arbejde værk med en RC bane - Uden at vil betale gæstekørsel eller kontingent. Det er virkelig nasserig så det gør noget.
    - Tror vist ikke du er velkommen ret mange steder med den mentalitet!!!


  • #42   16. jun 2014 Lars, godt at se du læser hvad jeg skriver,. Du skal nok blive til noget stort en dag, held og lykke - gider ikke spilde mere tid på denne dumme diskusion hvor halvdelen alligevel ikke læser hvad man skriver eller danner sig en masse vrang forestillinger om hvad det er vi har sagt vi gjorde.,.

    Jeg skrev. JA HVIS DET ER EN OFFENTLIGT BANE. Som. Feks den i Hedehusene..,


  • #43   16. jun 2014 Se Christian det var en helt anden måde du henvendte dig på der, hvis du havde startet med det istedet for at true mig med en politianmeldelse, kunne det være at jeg ikke havde gjort så stort et problem ud af det,, for vi er for så vidt alle samme enige, man ødelægger ikke andres ting, det var så mere hvad der ødelagde hvad.,
    Du ligger ud med at spille stor og true med politi, så reagerer jeg ligeså smiley
    Som jeg også skrev havde jeg ikke tænkt mig at køre videre derude før der var kommet en afgørelse frA kommunen.,


  • #44   16. jun 2014 Kim, at i vælger at bruge tid på et offentligt anlæg er jeres eget valg, ikke at jeg ikke sætter pris på det,. Men hvis du vil have det for dig selv, så må du også lave det selv. Vælger du at bruge kommunens grund, så må du også accepterer at det er et offentligt sted dj selv vælger at gøre ekstra ud af,. Det skal ikke være et krav for at man kan køre med en rc bil at man er med i en klub, bare for at køre på de områder kommunen har stillet til rådighed for os, bare fordi der er nogen der vælger at tage det til næste skridt,. Det man også betaler for i en klub er jo også, strøm, trænere, vand, varme osv hvis man har klubhus,. Jeg er ikke intressenter i alt det, jeg kan sagtens nøjes med at græsset ikk er slået hundrede procent, og at banen ikke er så smuk, for jeg kører kun sjælendt, jeg kan godt nøjes med at deles om en offroad bane kommunen har stillet til rådighed. Om det er med cykler, el biller, eller børn der kravler,. Det er mig underordnet, bare vi kan respektere hinanden smiley

  • #45   16. jun 2014 Hold nu op med at tro, bare fordi det er offentlig grund så må alle rende rundt derinde....
    Kan godt være du betaler skat, og derved også har lagt et par kroner der. Det har medlemmerne også... De betaler så også lige en god sjat mere, i form a kontingent. Ellers var der ingen klub..

    Dine argumenter men at "der er jo ikke skiltet".... Skal der så skiltes om alt hvad man IKKE må? For sikke nogle skilte....


    Hvis I vil køre på en bane med gode hop osv. så tag frobi en RC bane i dens åbningstid, og betal for et gæstekort eller medlemdsskab.
    De fleste klubber har et gæstekort til en flad halvtredser. Det kan alle finde hvis de vil, eller har de alligevel ikke råd til at holde en RC bil kørende....

    Vil I ikke ofre de par kroner (Du skriver selv at du kun køre en gang imellem), så må du nøjes med at køre i skoven/stranden/marker og andre områder der ikke bruges til et specifikt formål, hvor en masse har langt både penge og tid i det.

    Det skader mere end det gavner for ALLE RC kører... ikke kun dit eget ry!

    Men OK, efter at have set dine indlæg over det sidste stykke tid. Så tror jeg det er lidt som at slå i en dyne, at snakke fornuft til dig på det område smiley



  • #46   16. jun 2014 Prøv dog at fatte det Tobias.
    Der ville IKKE være en BMX bane, en RC bane mv, hvis ikke nogle personer var gået sammen om at danne en forening, betale et kontigent, låne penge til at lave det, betale kontigent til at afdrage på anlægget osv.. Sidder selv i bestyrelsen i en RC klub. Vores baneanlæg ville koste over en million at lave som nyt, ud over grunden som kommunen har stillet til rådighed.
    Vi sparer sammen til at der om nogle år skal laves ny asfalt, som vi skal betale! (ikke kommunen). Medlemmerne i klubben betaler dette, de knokler for at vedligeholde det så vi kan få det til at holde så længe som muligt. Vi maler osv..

    Hvis du gerne ville komme til vores klub og løbe på rulleskøjter når vi ikke kørte med biler, så vil jeg ikke afvise dette kunne være en mulighed, men så måtte dem som løb på rulleskøjter da også bidrage med penge og arbejdskraft for at holde anlægget kørende.

    Vi har ofte besøg af "Nassere" som bare lige ønsker at kører en gang i mellem, som kommer udenfor normal træningstid og derfor ikke mener de skal betale..... Men hvorfor skulle det være ok? De kan komme på åbningsdage og betale en endags licens, så de også bidrager til driften.

    Det hele denne sag handler om er... Klubberne har brugsretten til et område, de driver selv af deres egne midler og arbejdskraft. Du har ingen ret til at være på dette område.
    Hvis jeg lejer et hus af kommunen til at bo i, skal jeg så også have dig rendende i forhaven med din RC bil, fordi det er kommunen der er ejer og jeg kun er lejer ??

    Vil du gerne kører med din RC, så er det på rekreative områder eget af kommunen som parker og lign du må søge hen. Alternativt må du spørge pænt om lov hos private eller foreninger som har et område du ønsker at bruge!


  • #47   16. jun 2014 Jamen du forstår da slet ingen ting.

    Kommunen stiller grund til rådighed for en klub. Her har klubben rådigheds retten.
    Der er 95% af medlemmerne der bare ønsker det som dig.
    Men dette gør at man alligevel skal betale kontingent for at benytte området.
    Og jo, dette kan en klub uden problem kræve af dem der bruger området.

    Jeg ved fra vores egen RC klub på kommunens grund.
    Hvis andre ønsker sig at benytte området uden for vores trænings tider. Så skal de først ansøge kommunen om dette.
    Men nu kan vores medlemmer køre 24 timer i døgnet og alle ugens dage.
    Så dette gør at vi er sikker på at kommunen ikke låner "vores" område ud.

    Men find da bare detn lovgivningen som siger at alle folk må bruge kommunens forenings grunde ud, selv når der er en forening tilknyttet til grunden.


  • #48   16. jun 2014 Tobias, her er jeg ganske enkelt helt uenig med dig mht at ALLE må vade ind på klubbens arealer bare fordi kommunen har givet klubben brugsret over arealet. Det svarer sig til at mere eller mindre ALLE anlæg SKAL være åben for ALLE, såfremt du modtager bare 1 øre fra kommunen, fordi så er de kommune støttet. Det svarer sig vel til at hvis din fars private tennisklub får kommune penge, jamen så MÅ ALLE gerne vade rundt lige som det passer dem, bare de ikke ødelægger noget?

    I min tidligere dykkerklub, så købte klubben lejligheden hvor lokalerne er. Klubben får dog fortsat kommunestøtte som så mange andre klubber, skal de have åbne døre for ALLE pga det? I don't think so. Ligeledes er Kims klub (SOS) ikke noget offentligt anlæg, det er en klub som kræver medlemsskab for at dig og mig må køre der, længere er den ikke. Du betaler vel også entré for at komme ind i den lokale svømmehal - her er da tale om nærmest 100% kommune/statsstøtte til anlægget.

    Jeg vil personligt elske at køre på alle bmx og rc baner, dog er jeg helt indstillet på at der skal betales medlemsskab/dagslicens hvis de er drevet af en klub. F.eks SOS er pænt åbent mht gæstekørsel, det koster en 50'er (ret mig hvis jeg tager fejl) og så kører du hele dagen og får endda lov til at oplade dine bats med deres el.

    Steder som Hedehusene og Rødovre er frit tilgængelig og ikke klubber - her er der åbent og alle er velkommen indtil det modsatte evt skiltes.

    Jeg tror der bliver blandet lidt rundt i utopisk ideologi og jura her i tråden...


  • #49   16. jun 2014 Jeg har fået formuleret mig skidt, jeg er enig i at private foreninger er noget andet, men henviste nu også mere til banen i Hedehusene, dette er en kommunalt bygget bane i forbindelse med hallen, som er frit tilgængelig for alle,. Jeg kunne ikke drømme om at gå ind i en privat forening og bruge deres ting medmindre jeg troede at det var noget kommunalt så som at jeg også engang imellem tager en bold og nogen venner med op på fodboldbanerne og spillet, selvom jeg ikke er medlem i en fodbold klub.,

  • #50   16. jun 2014 Det ender jo med at alle er enige, så kommer den sikre med Nazisterne ikke engang i denne tråd smiley
    hov jo, den kom jo her smiley


  • #51   16. jun 2014 Øhhh, så nu snakker vi om at du vil køre på en bmx bane (eller hvad det nu kunne være) der ligger et helt åbent og offentligt sted.
    Så som fx. En park/grønt område, hvor kommunen har anlagt det til fri afbenyttelse af alle. Og ellers ikke tilhører en klub som sådan??

    Hvis det er tilfældet, så tvivler jeg overhovedet på at det er den slags baner som trådstarter, overhovedet tænker på...
    De steder bliver jo brugt til alt muligt, så tvivler da på at nogen gider at bruge området seriøst... Netop fordi alle mulige kommer forbi smiley
    Det er jo en HELT anden snak end at begynde at gå ind på klub anlæg og tage for sig...


  • #52   16. jun 2014 Jeg så dette som et åbent og offentligt sted, det er ikke ligefrem fordi de har de smukkeste omgivelser dernede smiley - Derudover ligger det iblandt en masse kommunale tiltag såsom skateramperne. derfor kunne jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig at der var nogen der ville have ondt af at jeg kørte lidt på bmx banen. og da der ingen skilte eller nogen som helst tegn på at den var privat, lukket for offentligheden, tænkte jeg at det nok intet gjorde.

    Det næste der sker er at jeg bliver truet med at blive politianmeldt fordi jeg er en satans lort der har direkte udøvet hærværk bevidst på et meget flot og utroligt dyrt anlæg.!

    Det jeg siger er bare. FAIR NOK. man ikke må køre der, og om det så ødelægger banen eller ej, det kan vi ikke sidde her og bedømme. Halvdelen aner jo dårligt hvad de snakker om, de sidder og sammenligner med scootere osv..

    Det jeg så fremadrettet beder den kære christian om, SÆT ET SKILT OP, hvis du har et problem, og henvend dig ordenligt til folk når du ikke selv har gjort dit arbejde ordenligt selv..

    Jeg skal med glæde tage derud og tage billeder af banen, så man kan se hvordan det ser ud derude. det er ikke just klar til et særligt prangende em smiley
    (banen er dog okay, som det eneste)
    hvis folk mener at jeg er idiot i mit hoved, og at man ikke skal sætte skilte op alle steder, men at man skal tænke selv..


  • #53   16. jun 2014 Nu har jeg fået argument for det - TAK, det skal dog siges jeg aldrig har kørt på en BMX bane.

    Til jer andre, HVORFOR ikke bare bygge nogle hop selv? det tager 5 min,

    https://www.youtube.com/watch?v=v3hQG_YiFq8 - here you go


  • #54   16. jun 2014 30 dollars plus værktøj ;b

  • #55   16. jun 2014 http://youtu.be/E_Zt-pRq4NI

    Og sån er det!!


  • #56   16. sep 2014 Tobias, du er da SPEJLBLANK.. Det er helt ufatteligt, at læse om hvor dum og idiotisk en person kan være o.O Hvordan kan du tro at en RC bil ikke ødelægger belægningen? ja en BMX slider også, men hvorfor tror du der er arbejdsdage for medlemmer? De gider sjovt nok ikke reparere det din lille lorte bil har ødelagt.

  • #57   16. sep 2014 Hahahaha, så fik du også sagt lidt, godt for dig hahaha.,

  • #58   16. sep 2014 Det gjorde jeg nemlig. Blev nødt til at kommentere på din dumhed, sjælendt har jeg set noget ligende.

    Nu står jeg selv, samt Christian og flere for VestAmager dirt på Plug n' play. og der er der også klare regler om at der IKKE må køres med RC biler overhovedet. Det er voldsomt irriterende med RC biler, når man ved hvor stort et arbejde det kræver. Det er der mange RC folk der er fuldt ud forstående overfor, men det er du jo tydeligvis ikke.


  • #59   16. sep 2014 Du læser ihvertfald ikke særlig godt,. Det kan vi godt konkludere, var mester ? Haha -

  • #60   16. sep 2014 Ud af interesse, hvor står de regler rc ikke må køres på pnp?

  • #61   16. sep 2014 til _-SsS-_-
    Hvorfor føler du behov for at skrive så ubehøvlet til andre mennesker, bare fordi de har en anden holdning til end dig selv? Det burde være muligt at debattere noget man er uenig om uden personlige angreb. Gå efter bolden og ikke manden.

    Jeg anede heller ikke (før denne tråd) at det kunne være et problem at man kører med en lille rc-bil på en bmx-bane. Og jeg fatter stadig ikke at det kan være et problem. Men jeg respekterer det naturligvis hvis ejeren af et givent område ikke vil have at jeg kører der.
    Så jeg må jo også være snothamrende dum og idiotisk ifølge dig. Det lever jeg nok med.

    (tip: prøv at læse reglerne for god opførsel i bazoom's debatfora, hele idéen er at det skal være et rart sted at være, det bidrager dit indlæg absolut ikke til)


  • #62   16. sep 2014 Thomas er enig, men at du gad bruge tid på den lange besked fatter jeg ikke., han er ligeglad, ellers havde han jo forstået pointen i at ingen af os er interreserede i at ødelægge noget, :b
    Og at han begynder er blive personlig er vel bare en bekostning af at han ikke er ældre, og ikke kan sætte tingene i perspektiv, så lad ham om det, jeg ligger ihvertfald ikke meget i det andet end at jeg lukker af, smiley


  • #63   16. sep 2014 Fordi jeg nu har fulgt med på sidelinjen i lang tid om hvordan Tobias, simpelthen kan blive ved med at diskutere imod at han simpelthen bare ikke må kører der. Når du for at vide fra et bestyrelsesmedlem samt ejeren af det eneste firma i DK der laver baner til bmx, tror du så ikke bare du skal tage og lytte efter og tro på hvad der bliver sagt.

    Prøv som et eksperiment at smide den R/C 1:8 ud på din græsplæne og kør et par batterier flade ( du skal køre i samme spor ) så vil jeg gerne garanterer at den ikke er særlig pæn efterfølgende.

    Mark - på containeren til dirtjump anlægget, står der der IKKE må køres med RC biler. smiley

    Ked af min sure opstød, ikke meningen at folk skulle blive kede af det smiley Men nu har jeg læst med for mange gange om den uforståelige holdning til arbejdet i, at lave en bane og gerne vil have den bliver brugt til det den er beregnet til.



  • #64   16. sep 2014 Over and out.

    Kom ud på banerne og snak med os i stedet, vi har flere gange givet lov til at folk kan køre der, hvis de derimod er friske på at komme og hjælpe med velligeholdelse af banen på andre tidspunkter, og ikke kun lige feje lidt efter de har kørt.

    Som det lyder i dirtjump/bmx verdenen .. NO DIG NO RIDE.


  • #65   16. sep 2014 SsS - og god dag til dig også smiley - du burde overveje et læsekursus, og evt lidt hjælp til at forstå hvordan man fører en normal diskussion.,

    held og lykke i din færden i det store liv med den holdning til andre mennesker,. "Hvis de ikke tænker som dig så er de idiotiske, og inhabile"


Kommentér på:
RC på BMX baner

Annonce