{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Hvad er din favorit basher? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har efterhånden været igennem alt for mange RC biler til at jeg vil indrømme det, og det er næsten ligegyldigt hvilket mærke og model der er tale om, så er der masser af sjov og underholdning i sådan noget legetøj.

Men min favorit må siges at være en Traxxas Summit 1/8 med vandtæt mambamonster, de hårdeste lange fjedre du kan få til støddæmperne og et sæt gode pro-line dæk på 4s LiPo batterier.

Summit'en har jeg byttet mig til, motorsættet taget fra en e-Maxx og dækkene havde jeg liggende. Nyprisen for denne kombination ville være uhyrlig og hvis den skulle købes ny, ville man kunne få bedre bil for samme penge.

MEN det er bare en lækker bil. Den kan klare lidt hårdere terræn end de fleste monstertrucks, er vandvittig hurtig, rimelig holdbar og ser dødgodt ud. Som en kæmpe bonus crawler den overraskende godt med lavt gear og låsbart differentiale.

Der hvor den bliver rigtig interessant i forhold til alt andet jeg har prøvet, er at man kan låse differentialet kun på forhjulene og dermed opnå ufattelig retnings stabilitiet når man kører igennem rigtig hårdt terræn og især opdad i høj fart.

Jeg har haft den i haven, i skoven, ved stranden, på mark og på byggeplads, og den leverer bare 100% sjov så længe batterierne holder. Det eneste sted den er komplet ubrugelig er på villavej.

Der er i øvrigt et par små videoer oppe i min profil af den!

Den skal have plus for alsidighed, fart og underholdningsværdi, men den skal have minusser for nypris og fordi den næsten kun er lavet a plastik.

Hvad er din favorit basher? Måske én du ejer, har ejet eller bare har prøvet?

Er det en HPI Savage, en Losi LST eller måske noget helt andet? Måske slet ikke en Monstertruck, men en buggy, truggy eller shortcourse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er din favorit basher?
  • #1   12. aug 2014 Hvad siger differne til Mamba Monster sættet. Har hørt om andre der har haft problemer med Summit diffs, når de satte brushless i deres biler.

    Pt. har jeg ikke nogle udprægede basher biler, men den absolut bedste basher jeg har haft, var min tidligere Team Losi Aftershock, med FinedesignRC's brushless conversion.

    http://rc.webgallerier.dk/album/628/471/165889-rc-parken-gennem-tiden


  • #2   12. aug 2014 Jeg har skiftet planetgear i et differentiale da jeg kørte med 2 styk 700HO motorer for et par år siden, men Mamba monsteret har der ikke været problemer med efter det meste af et års hård bashing.

    Det jeg har ødelagt mest er bageste skidplates når jeg har ramt kantsten eller en stor sten på marken og bageste bulkhead i forbindelse med førnævnte kantsten. Men det skyldes udelukkende dårlig kørsel og er ikke nødvendigvis fordi bilen fejler noget smiley

    Lækker Aftershock i øvrigt. Jeg tror aldrig Losi har lavet nogle missere.


Kommentér på:
Hvad er din favorit basher?

Annonce