{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Esbye
Esbye
Tilmeldt:
31. aug 2014
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46

Hvilken motor? {{forumTopicSubject}}

Købte mig for nyligt til en lille rc bil, med en lille håndfuld reservedele til.
Der i mellem var der en håndfuld motorer med følgende numre

qg motor 6vdc 12000/12w rs-380 ROHS

Jeg ved absolut intet om rc motorer, så jeg forsøgte mig på Google. Der dukker så umiddelbart kun noget op omkring de små elscootere man kan købe til børn. Kan det virkelig passe at det er samme type motor?

Og er der nogen der, ud fra ovenstående tal smøre, kan fortælle mig lidt om motoren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motor?
  • #1   17. okt 2014 Det er nok sådan noget ala det her http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_380sh

  • #2   18. okt 2014 Giver Carsten ret. Det lyder som en typisk 380'er. Den type du oftest finder i 1/10 biler hedder 540 og er større end 380'eren.

    På billedet her kan du til sammenligning se de to størrelser. 380 selvfølgelig til venstre.



    profilbillede
  • #3   18. okt 2014 talsmøren kan oversættes til at det er en 6-volts motor til jævnspænding (vdc) den tager sikkert ca 12000 omdrejninger ubelastet ved netop 6V.

    De 12W er formentlig max output målt i Watt. Ligesom den Carsten linker til er på 18,6W.

    Det er en stille og rolig motor du sagtens kan bruge i en bil. Husk at holde nøje øje med temperaturen på den hvis du giver den eksempelvis 6-celler NiMh eller 2-Celler LiPo. Den er trods alt kun rated til 6V.


  • Esbye
    Esbye Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 46
    #4   18. okt 2014 Det er også en helt stille og rolig bil smiley
    Det er en Hobby Wind Troian 2wd
    Men jeg har desværre ikke kunnet finde noget på den. De har en 4wd der ligner den på en prik.

    Ville gerne ha fundet ud af om motoren der sidder i er magen til dem der fulgte med.
    Jeg kan ikke umiddelbart se noget på motoren, som den sidder i bilen, og jeg ved ikke helt om jeg tør skille bilen ad smiley har ikke rodet med rc biler før. Men det kunne da være meget skægt at få den til at køre en lille smule stærkere smiley

    Den virker for øvrigt til at trække hurtigere til topfart når den bakker. Er det normalt?
    Den virker faktisk også til at kunne køre lidt stærkere i bak.



Kommentér på:
Hvilken motor?

Annonce