{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Hvilken brugt monster truck? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg overvejer at kaste mig over et vinterprojekt i form af en nitro monster truck. Det skal være brugt og meget gerne noget man selv skal skrue lidt på. Jeg har selv kigget på en Kyosho Giga Crusher, Thunder Tiger mta4 s28 og HPI Savage xl.
Hvad er mon nemmest at have med at gøre såfremt man køber fornuftigt brugt? Jeg tænker stumper og priser.
Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken brugt monster truck?
  • #1   4. dec 2014 Giga crusern kan kun anbefalde den køre super godt og har en fed lyd med de to motor. Der ligger en video i min profil med min hehe.

  • #3   5. dec 2014 Tak for inputs. En længere historie, Tom:-)
    Faktisk hælder jeg lidt mere til TT, da der er lidt scala over den. Plus at jeg ikke er bleg for at handle stumper fra udlandet.
    Jeg er blevet tilbudt en Traxxas Revo af en bruger herinde, men udover at den nok bliver for dyr (da motoren skal udskiftes) er udseendet heller ikke mig. For lav og bred. Det kendertegner desværre de fleste monster trucks idag.
    Hvis man skulle ud i motorskift, hvad ligger sådan en nitrokarl i?


  • #6   5. dec 2014 Spørgsmålet omkring motor, var henvendt til en Revo. Netop fordi at jeg er blevet tilbudt et rullende chassis.
    Hvordan med Nitromotorer? Kan den, såfremt den bliver passet efter foreskrifterne, være pålidelig efter en årrække? Jeg tænker naturligvis på brugt køb af en Thunder Tiger. Man ser en del sælgere der postulerer at motoren kun har gået en tankfuld osv. Seriøst, så er jeg ret påpasselig med at få brændt fingrene. Vil jo gerne hsve noget der kører bare en lille smule.
    Egentligt pudsigt, jeg har altid været fascineret af Tamiyas modeller. Især da jeg var en ung purk. I dag synes jeg mest det minder om skrøbelig plast. Af selv samme grund er de nu ikke med i mine overvejelser idag. Men jeg kan sgu godt lide ideen om selv at samle modellen. Jeg håber at det giver mening:-)


  • #7   5. dec 2014 Helt korrekt, Dan. Jeg er ikke i tvivl om at prisen er fin. Jeg er bare ikke glad for udseendet på den model (og en del andre faktisk).

  • #9   5. dec 2014 Har selv tænkt tanken, men der køres "kun" 1:5 onroad, hvilket jo er benzin. De er skam lækre nok de biler, men det kræver et helt andet budget for at blive kørende.

  • #10   7. dec 2014 hvor meget har du af gøre godt med

  • #11   7. dec 2014 Et sted mellem 1k og 2k.

  • #12   7. dec 2014 Nu er jeg stødt på en Thunder Tiger ek4. Af udseendet er den edderhugme lækker, men jeg tvivler på sælgers udsagn. Hun mener at den er 5 år gammel, at motoren er blevet renoveret (adskilt og renset) og skriver også at den kører rigtig godt. Glødestarter medfølger i øvrigt ikke. Billederne ligner en trist motor, men jeg har desværre ikke den store forstand på det.
    Bør jeg være skeptisk?


  • #15   8. dec 2014 Tak Tom. Og du har helt ret, Dan. Jeg forsøger lige at smide et billede på.



    profilbillede
  • #18   9. dec 2014 Argh.. ved ikke. Kan skut med det udseende. Det kræver ihvertfald tilvænning. Hvad står sådan en bil i?

  • #19   9. dec 2014 Jeg har også set på Tamiya TNX. Er det helt ved siden af? Den skulle være 5 år gammel og ARTR.

  • #21   9. dec 2014 Thunder Tigeren er desværre ude af billedet. For dyr ift standen. Derfor kigger jeg andre veje og har nu set en TNX.

  • #23   10. dec 2014 Tak, men så havner jeg et godt stykke over 2k og det er der ikke råd til lige nu.

  • #25   11. dec 2014 Objektivt vil jeg helt klart anbefale en Savage af dem, du nævner.

    Thunder Tiger bliver hypet lidt mere end de fortjener i øjeblikket. Deres distribution og reservedels program halter mildest sagt og især i Danmark, så jeg vil ikke anbefale nogen af deres modeller. Punktum.

    Savage vil du kunne få dele til i al fremtid, og det er en gennemprøvet truck.

    Ud fra religion vil jeg anbefale en Revo 3.3 fordi det bare er den fedeste monstertruck. Og vær sikker på du får den med 3.3 chassis (det lange blå) og ikke den afstumpede model Dan O tilbyder.

    Den nemmeste måde at se om det er det rigtige chassis er, om der er 2,5cm frit rum mellem skivebremsen og de forreste støddæmpere.


  • #26   11. dec 2014 Tak for input. Jeg er efterhånden kommet godt og grundigt i vildrede. Der er fordele og ulemper ved samtlige valg og det gør mig ikke klogere. Ville være fedt hvis nogle i lokalområdet drøner rundt med de store biler, men det er ikke tilfældet.
    Jeg kigger selvfølgelig på nitro men er også begyndt at snuse efter brushless. Specielt Thunder Tiger, men det er en lidt bekymrende udmelding du kommer med. Det er taget til efterretning.


  • #27   20. dec 2014 Okay.. Endnu et indlæg:-(
    Er stødt på en Savage X 4.6 til en ok pris. Sælger er 2.ejer og mener den er omkring et år gammel. Den er udstyret med 2 støddæmpere ved hvert hjul og efter at have googlet det, vil jeg mene at den så er noget ældre. De nyere X har Big Bore Shocks. Altså en dæmper ved hvert hjul. Kan I bekræfte dette?


  • #28   21. dec 2014 Der kan sagtens være eftermonteret ekstra støddæmpere - eller helt andre støddæmpere. Der er jo plads til 8 stk. Det kan du ikke bedømme alderen på.

  • #29   21. dec 2014 Bare lige for at dokumentere min pointe.

    profilbillede
  • #30   21. dec 2014 Det øverste på dit billede er en Savage X SS 4.6 (kit). Den er jo stadig på markedet som ny, selvom den er med 4 x 2 støddæmpere.

    Den der er på dette billede er den alm. Savage X 4.6 med 4 x 1 dæmper. Begge fås som nye i dag og det kan altså ikke bruges som en rettesnor i forhold til alder, om den har 4 eller 8 dæmpere.


    profilbillede
Kommentér på:
Hvilken brugt monster truck?

Annonce