{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

lars D
lars D
Tilmeldt:
11. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36

bande til 1/10 offroad bane {{forumTopicSubject}}

Jeg søger noget materiale til bander på en 1/10 offroad bane.
Min tanke var at bruge noget brandslange fyldt med sand. Eller måske nogle har nogle andre ideer!

Jeg har kigget lidt på noget ca. 100 mm brandslange men vil jo helst ikke ud og købe ny slange, så hvis nogle ligger inde med noget må i gerne give lyd!


Kommentarer på:  bande til 1/10 offroad bane
  • #1   13. dec 2014 Brug eventuelt nogen drænrør, de er fleksible og ikke så tunge, og så er de ikke så hårde ved bilerne smiley

  • #2   13. dec 2014 jan A Har Ret smiley

    profilbillede
  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #3   13. dec 2014 Ja det var selvfølgelig en mulighed, de slår jo ikke så hårdt 1/10'erne. Oppe på Hillerød banen har vi brugt det og det holder desværre ikke super godt til de store biler,

    Men det vil jeg lige kigge på.


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #4   13. dec 2014 Det ser ud til at det er rimeligt dyrt hvis man skal op på 70-100mm i diameter.... Så ville det nok være billigere med noget brugt brandslange efter hvad jeg kan se.

    Jeg regner med at skulle bruge 40-50 meter


  • #5   13. dec 2014 Måske du kan finde noget her

    http://www.dba.dk/soeg/?soeg=kabelrør


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #7   14. dec 2014 Super, det ser rigtigt fornuftigt ud. Og helt generelt noget billigere, altså kabelrør!

    Men det drænrør du linker til ser også fint ud.


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #8   14. dec 2014 Det her syntes jeg ser godt ud, og også ok at det er rødt! Og det er det billigste jeg har fundet i ca. den størrelse.

    http://www.vvs-grossisten.dk/index/kabelror-dobb-vaeg-90-75-peh-p32606


  • #9   14. dec 2014 er kabel rør Vi bruger hos rc-egedal

  • #10   14. dec 2014 Vi bruger brandslange på vores 1/8 offroad bane, men de holder heller ikke i længden,....de bliver mørrer og knækker, vi har filtergrus i vores (små sten), det jeg har hørt/set som skulle være godt er, slange fra de markvandings vogne som køre rundt på markerne om sommeren, ENB.dk bruger det og det virker,.......

    /Mikael


  • #11   14. dec 2014 Ellers så tovværk af den slags man bruger til meget store skibe i industrihavnen.
    Det går i hvert fald ikke i stykker, og det er nemt at manipulere med. Det er det vi bruger på banen i Skanderborg.


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #12   14. dec 2014 I ENB-RC bruger vi slanger fra vandingsmaskiner, som Mikael D også skriver, det er noget tungt at få lagt på plads, men når det først ligger der er det super stabilt, og det nedbrydes ikke af solen som drænrør gør. Kan kun anbefale at få skaffet noget slange, det koster ikke ret meget og er super holdbart.


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #13   14. dec 2014 Ja vandingsslange er super, jeg var oppe hos jer og køre tidligere på året og det virker godt! Men lidt svært at skaffe på vores breddegrader (Nordsjælland/Hundested).
    Vi overvejer også at få lagt det i Hillerød, HRCR.

    Jeg tænke godt på om brandslange mørnede når det skulle ligge frit i længere tid og det gør det så.
    Tovværk kunne også være en mulighed, men det er nok heller ikke lige til at skaffe...

    Umiddelbart tror jeg at kabelrør virker som det bedste kompromis i mit tilfælde, både med hensyn til beskaffenhed og pris.


  • #14   20. dec 2014 Til 1:10 er det bedst med noget omkring 50mm i diameter, det optimale er gummislange, ved ikke om det kommer fra mælke biler, ellers kan plastik rør der graves i jorden til kabler bruges, men det kræver mange plukker at holde på plads.

  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #15   20. dec 2014 Jeg har bestilt 50m kabelrør i 90mm, jeg overvejede da også størrelsen flere gange men endte med det lidt store rør.
    Planen er nemlig at lægge det på jorden, sætte det fast med pløkker, og så fylde lidt "underlag" ind i mellem banderne og så måske slutte af med lidt jord på ydersiden som også støtter det lidt.
    Jeg tænkte at der var 40-50mm nok for lidt! Men omvendt havde det måske været lidt nemmere i den størrelse.

    Røret er som sagt bestilt, så nu venter jeg på at de får det hjem.....


  • #16   21. dec 2014 Et godt råd ku lyde .. lad være med at lave huller i røret for befæstiglse !!! Det holder fint en sæson Ell. 2 men derefter skal der ikk andet end lidt fart til,eller leg m datteren før det revner, i særdeleshed hvis der snige sig en 1:8 er.ind engang imellem, brug pløkker med strips eller kobber bindetråd om røret i stedet for ..

    God jul til alle ...


  • lars D
    lars D Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 36
    #17   10. feb 2015 Jeg har efterhånden fået lagt rørene ud og banelayoutet er som sådan færdigt.

    Jeg brugte 6mm tentorstål til at holde røret nede, skåret i 1m længde og bukket rundt om en cylinder og derefter presset ned i jorden rundt om røret.

    Nu mangler jeg lidt græstæppe! Nogle der har et godt link til noget billigt og brugbart af slagsen?


Kommentér på:
bande til 1/10 offroad bane

Annonce