{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Vedr priser på danske reservedele {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have nogle nye dæk+fælge til min Savage XL. Jeg syntes de originale gjorde det rigtig godt, derfor ville jeg gerne have 4 nye igen af samme slags. Jeg fandt part nummer på dækkene og slog dem op på nette, jeg må ærligt indrømme at jeg nærmest faldt ned af stolen over prisen hos en dansk forhandler. Jeg gik herefter på Ebay for at dobbeltjekke priserne, og her var resultaterne helt anderledes.

Priser hos danske forhandlere ca 1100 kr for 4 fælge og 4 dæk der skulle limes selv.

På Ebay strømmer det med forhandlere i tyskland bla med 4 stk nye dæk og fælge limet til en 5-600 kr inkl fragt..

Så en lille reminder til jer alle lige at huske guld kan købes for dyrt, husk at tjekke eBay og se om man skulle blive snydt. Jeg køber mange reservedele hos danske forhandlere, men her støder man på ting der gør man er extra glad for eBay..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr priser på danske reservedele
  • #1   5. mar 2015

    profilbillede
  • #2   5. mar 2015 Der er bare nogle ting det er for dyrt at købe i DK.


  • #3   5. mar 2015 En af grundene ligger i at rigtig mange ebay forhandlere skræller nye biler og derfor kan de sælge delene til en lavere pris. Ikke noget i vejen med det for os brugere smiley men klart et stik i siden for vores lokale rc pushere.

  • #4   5. mar 2015 Mark - det kan de vel også gøre i danmark så ? smiley

  • #5   5. mar 2015 Mark T
    Det har du helt ret i, men set fra vores eller ihvertfald min egen side så køber jeg det som jeg har brug for der hvor det er billigst og det er jo desværre bare som regl fra en udenlandsk sælger enten over eBay, Amazon eller en "regulær" butik.

    Et lille eksempel, jeg sad og kiggede efter hvad en Castle Creations Neu 1512 1.5Y 1800kV motor kunne skaffes til, men da den er udgået af produktion findes der ikke så mange der sælger dem mere.

    Jeg troede lige, jeg havde fundet en forhandler her i DK som havde den. Endda under en pris til hvad den kan købes for på eBay, men nej desværre han havde den ikke hjemme og kunne ikke skaffe den heller.
    Men hvor om alting er, under min søgen faldt jeg så over en Castle Creations Neu 1512 1Y 2650kV motor til knap 335 Kr fragtfrit, den løb op i ca 350 Kr. med PayPal veksel gebyr osv, hvor det billigste ellers er omkring 370 Kr som stadig er billigt.
    Det er jo noget af en kontrast, til hvad de ellers koster i DK, hvor de jo ligger i omegnen af 1500 Kr. Så selv om den skulle blive snuppet i tolden, så vil den stadig være billigere end hvis jeg købte den her i DK eller Europa for den sags skyld.

    Jeg vil meget gerne støtte de danske forhandlere men jeg forventer også en forbandet god service hvis jeg skal lægge mine penge hos dem. Det er måske en fejl fra min sider men sådan er jeg nu en gang.

    Det skal så lige siges der hvor jeg købte min har de sat prisen op de har nok fundet ud af det var en tand FOR billigt at sælge dem til de US$49,96 som jeg gav. Nu er prisen US$58,51 hvor andre sælger dem til US$55.05 eller ca. 369 Kr.


  • #6   5. mar 2015 Jo Danny V, den er jeg helt med på. Forstår også godt der er et hav af faktorer udover de sædvanlige kedelige såsom højere lønninger, højere skattesatser, højere moms her i DK end de fleste andre lande.

    @lars K - jeg mener at der er (igen en mulig hæmsko for DK forhandlere) regler for hvad du må sælge som nyt og i ubrudt emballage kontra skrællet fra en ny bil her i DK. Nok derfor DK rc pushere ikke kan/vil gøre det. Det er så også en helt anden forretningsmodel at køre efter, men det er en heeelt anden side af sagen smiley


  • #7   5. mar 2015 Mark T

    Du har 100% ret der er et hav af faktorer som spiller ind omkring de danske forhandlere. Skatter og moms gør det meget svært for de danske forhandlere at konkurrer mod selv deres Europæiske sidestykker.


  • #8   5. mar 2015 Mark - ah ja selvfølgelig, det med reglerne for hvad de må kalde nyt havde jeg ikke tænkt på.

  • #10   5. mar 2015 Salkin. Hvordan ligger priserne så på de hpi dæk på deres hjemmeside??

  • #12   5. mar 2015 Tjaaa, jeg handler nu selv helst kun i dk, men jeg er også glad for at jeg ikke skal nøjes med den løn en tysker får. jeg får ca 110 kr mere i timen end end en tysker for det sammen arbejde. det handler for mig om solidaritet. og jeg er glad for at der er nogen der gider at have arbejdet med at drive en forretning i danmark. og jeg er også glad for at jeg har et arbejde når min chæf kunne spare ca 18.000 om måneden ved at ansætte en tysker.




  • #13   5. mar 2015 Martin s - Jeg forstår meget godt hvad det er du mener med hensyn til priser og konkurrence. Du har 100% ret i mine øjne også, jeg mener også bare nogen gange går der noget galt for de danske priser, nu nævner jeg min egen dumhed men jeg fin en dag i min kådhed købt et Lipo batteri på 4 celler og 11.000 mah til den lette pris af 1190 kr. Æv hvor jeg skammer mig, jeg vil gerne støtte danske forhandlere men når man køber 4 gummidæk til en fjernstyret bil til over 1100 kr så kan ting købes for dyrt, der er bare ikke logik i alle priser på danske hjemmesider. Jeg handler det meste igennem Trisdan.dk til min traxxas men skal jeg feks have noget mamba monster esc/motor bliver det underligt nok vanvittigt dyrt igennem danske forhandlere..

  • #14   5. mar 2015 jeg har ikke kvaler med at handle i udlandet .skattefar/moms skal jo nok få skovlen under mig alligevel på andre punkter . lad falde hvad ikke kan stå. og hvis man vil stødte yderlig til samfundet så vil jeg heller støtte nogle der har behov som kraftens bekembelse. de ældre eller sådan noget. dem der har sat en rc butik op i danmark har vel undersøgt hvad de er op imod. det er måske derfor det mest solgte er noget billigt som går i stykker så de fortsat kan tjene på delene jeg tror faktisk morfars går udmærket de får meget omtale .men det er noget begrænset hvad man finder af pro rc gear der jeg kender tysker der arbejder her i landet og bor hjemme godt for dem men jeg tror ikke de handler i dk fordi de får den danske overenskomst som ikke er noget særligt . hvis man bor i dk


  • #15   6. mar 2015 Selvfølgelig må en forhandler skrælle en bil og sælge tingene. Der er ikke regler for den slags, men han kommer til selv at hænge reklamationretten. Dette kan man sige kun kommer til at være udpræget for elektronikken i min verden.

    Der findes også eksempler hvor danske forhandlere kan konkurrer. Jeg har lige købt min Graupner Polaron lader ved hobbykarl.dk. Jeg fik den til en pris der var så tæt på hvad jeg kunne købe den til i udlandet at der ikke var nogen tvivl om den skulle købes i dk.


Kommentér på:
Vedr priser på danske reservedele

Annonce