{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

træf i selinesøen lørdag 23 5 kl. 12 {{forumTopicSubject}}

Endnu engang er der mulighed for at mødes til et lille træf i selinesøen i københavn inde ved bella centret.
Vi sejler med el og benzinbåde. INGEN nitrobåde.
Det bliver sejlads med speedbåde. Jeg tager et par bøjer med.
Og så tager jeg min micro cat med så hvis der er andre der også har en micro cat kan vi måske lave et lille race.
Det hele kommer an på vinden, for der er lovet 5-10 m/s
Men under alle omstændigheder så tager jeg min benz båd samt lizard med.
Så find din båd frem og kom ind til en hyggelig dag.
Husk waders hvis du har nogle så der er flere der kan hente både hvis uheldet skulle være ude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træf i selinesøen lørdag 23 5 kl. 12
  • #1   22. maj 2009 bare rolig der kommer flere lign. arrangementer


  • #2   22. maj 2009 jaaaaaaaa jeg kommer... smiley

  • #3   22. maj 2009 jeg kommer desværer ikke skal arbejde på det tidspunkt der smiley




    "Ghost"


  • #4   22. maj 2009 øv.. havde ellers håbet på en head to head mellem vores både...

  • #5   22. maj 2009 har lige checket dmi... stadig meget vind... så det bliver fedt med vores lizard´s de kommer til at danse....
    Og jeg tager kamera med der også kan filme i HD og slow-motion

    Det bliver endnu en kanon dag.. John C har givet en melding om at han håber at kunne komme. Og hvis han kommer så bliver det aldrig kedeligt. Han er altid god for en grundstødning....;) med hans amfibiebåd


  • #6   22. maj 2009 fedt nok


  • #7   22. maj 2009 hey martin hvad kanal bruger du ?

  • #8   23. maj 2009 bare for at være nysgherrig,
    Hvorfor ingen nitrobåde????


  • #9   23. maj 2009 @johan
    2,4Ghz

    @morten
    Jeg har aldrig været til nitro de larmer for meget....

    1: de stinker
    2: de larmer
    3: de stinker
    4: fik jeg sagt at de larmer.... det lyder som en bi på størrelse med en bus der er på steroider

    Nitromotore er meget langt oppe i omdrejninger (25-35K) og derved bliver de meget skinger i lyden. Og jeg vil ikke ødelægge vores mulighed for at sejle i søen ved at lade nitro få lov til at sejle...
    Men ved godt at du ellers er helt vild med nitro. Men som du også ved så er jeg en benz mand til fingerspidserne. Det er nemmere at indstille og skal ikke indstilles hver gang du skal ud og sejle...


  • #10   23. maj 2009 er det ikke et spørgsmål om støjgrænser, mere end om motor type???

  • #11   23. maj 2009 joo man kan jo få dæmpere til nitrobåde og motorer så de ikke larmer såå meget og så lugter det skide godt det nitro der synes jeg smiley

    men hver fugl synger med sit næb joo smiley


    og man behøver ik og indstille båden hver gang man skal sejle bare lige til en orientering om nitro motorer smiley


    men dejligt og hører i har hygget jer idag martin.....hvilken sø er det i kalder for selinesøen er det den ved krydset nær vallensbæk v. motorvejen ???





    "Ghost"


  • #12   24. maj 2009 @morten

    Nej kan ikke fordrage lyden af de hidsige nitromotore og slet ikke stanken...
    Men jo du har da også ret i at det er noget med støjgrænsen. Vi havde besøg af en med en "KINABÅD". hans båd larmede så meget at vi bad ham om at pakke sammen og finde et andet sted at sejle eller komme en anden udstødning på. Hans båd larmede 105db.

    @ghost
    men selv med dæmpere så er motoren først effektiv i høje omdrejninger da disse motore først får momont når de kommer højt op i omdrejninger.
    Og jo du skal indstille..... vil du måske fortælle mig at du kan sejle først på en solskinsdag og derefter på en fugtig dag uden at skulle indstille...
    Jeg har indtil videre ikke set at folk med nitromotore ikke skulle indstille og pille ihver gang det skulle bruge deres model, og det er ligemeget om det er bil eller båd.
    Men som sagt; been there and done that... nu er nitro kun vi hører om...;)
    Og seline søen ligger ved Bella Centret på Amager, intet at gøre med vallensbæksvej. Det er kun for elbåde der, og da vi sejler med benz både må vi ikke sejle der. Og søen er også alt for lille til vores efterhånden hurtige både.
    Selinesøen bliver også kaldt; trekantsøen på Krak.dk. Find selinevej og du finder selinesøen.
    (link fjernet)


  • #13   24. maj 2009 de internationale støj grænser for modelbåde sejlet under NAVIGA (dem der arrangere VM for modelbåde) er 80Db.ved 10 m og en seriøs modelmand kan sagtens nå længere ned, jeg har selv sejlet med piper der kun støjer 74 Db og når man måler støj er det en væsentlig reduktion og det kræver ikke meget

    og mange "Kina" både har som du selv erfaret også en jammerlig støjdæmpning


  • #14   26. maj 2009 nu har jeg da kørt rimmelig meget med mine nitrobiler og de skal da ikke indstilles hver gang hos mig nogle skal indstilles meget hvis de står dårligt men når de står som de skal så skal der meget til at de skal finindstilles igen ved ik om martin c bare har været uheldig med sin nitro erfaring måske smiley


    jeg kørte fra 20 til 2230 igår da duggen faldt og der var ik nogen forskel og hører på min offroader såå men ok .... smiley




    "Ghost"



Kommentér på:
træf i selinesøen lørdag 23 5 kl. 12

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce