{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør I
  • #1   26. jul 2011 Det problem har jeg godt nok ikke haft? Men det er vel fordi de blir våde? Kan du ikke smørre dem på en eller anden snedig måde..

  • #2   26. jul 2011 Hej Frank.
    Det er et helt almindeligt problem, det fedt/olie fabrikken smøre dem med, er beregnet til at få dine kuglelejer til at køre godt, ikke til at kunne klare en blanding af vand og sand smiley

    Rens dem med rensebenzin eller lin. Og smører dem op igen med noget tykkere fedt/olie.
    Almindelig motorolie kan bruges men holder ikke i så lang tid.
    Skal de virkelig kunne klare noget er det rigtigt lejefedt du skal bruge, og det er slet ikke så svært at få ind i dine lejer som det kunne lyde smiley
    Der er to forskellige kuglelejer i din vogn, de gummi forseglede, og de metal forseglede smiley
    Denne lille fidus virker bedst på de metal forseglede kuglelejer, med kan også bruges til de gummi forseglede kuglelejer hvis du roder lidt mere rundt med dem smiley

    Rens dine kuglelejer så de er helt rene og lad dem tørre så der ikke er noget rensevæske tilbage inden i dem mere.
    Tag noget legefedt og put det i en meget lille metalskål, så lille at der kun er plads til kuglelejer og fedt.
    Varm metalskållen forsigtigt op indtil fedtet blive flydende og lad det hele køle langsomt af.
    Det der sker, er at den luft som er inde i kuglelejerne bliver varm og udvider sig og bobler op igennem det flydende fedt, og når det hele så køler af igen dannes der et stort undertryk inden i kuglelejerne som så suger fedt ind i stedet for den luft der mangler smiley

    Dine kuglelejer vil køre lidt tungt til at starte med indtil noget af fedtet er blevet presset ud af kuglelejet igen, men det overlever du vel nok smiley


  • #3   26. jul 2011 Det skal prøver, pleger at sætten den op på siden og køre lidt mens jeg tilføjer lidt olie

  • #4   26. jul 2011 Tror jeg prøver at give dem et bad i base 14 (har nemlig noget liggende) hehe, bruger det på arbejdet til at opløse fedt og rense savklinger smiley

  • #5   26. jul 2011 Det med at lægge den på siden og smører den lidt er faktisk det carsten C gør med WD40, men det holde som regel kun til næste gang vognen er ude i vand.
    Giver du vognen den store tur, er det ikke noget du behøver at tænke mere på det næste års tid eller mere smiley
    Min første SCX´er er kun blevet smurt en gang i den tid den har kørt, og er først lige for nylig fået turen igen under ombygning, og alle lejerne fungeret som de skulle.


  • #6   26. jul 2011 jeg smøre med stævnrørsfedt fra min modelbår, på hver side af lejet, den får hver gang jeg kigger efter fiskeline.

Kommentér på:
Hvad gør I

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce