{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.432 visninger | Oprettet:

"nye" regler... I hvert fald i DRCMU {{forumTopicSubject}}

Jeg håber personligt at DASU og DMSU holder sig til de regler de nu en gang kører efter.

DRCMU reglement er at finde her:
(link fjernet)

Personligt synes jeg at man bare bør holde klassen til silvercan og så ellers frit valg om man vil køre med en smal eller bred F1, bred bagdæk, skum, gummi hvad ved jeg.
Har personligt ikke lyst til at investere 4-5-600 kroner i en 21.5T motor der er med på englændernes liste, og endnu mere for en speedo.

Jeg mener, det udellukker jo alle dem der ikke har en F104/PRO/V2/X1/TRF101...

just my 5 cents


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "nye" regler... I hvert fald i DRCMU
  • #1   1. jul 2013 Fuldstændig enig...ingen grund til at gøre det svært for os selv. Jo flere regler, jo svære er det, jo svære det er, jo mindre sjov. Jo mindre sjov, jo færre kørere og til sidst det dør igen

  • #2   1. jul 2013 Jeg mener hvor mange i denne weekends løb kørte på gummi dæk og smal bil?

  • #3   1. jul 2013 Alle kørte på skumdæk med stor tilfredshed og godt greb smiley

    Kun Mark kørte smal bil (TRF101) men stadig på skum og satte næsthurtigste omgangstid


  • #4   1. jul 2013 Sikke en smøre der skal overholdes.
    Godt det ikke er for os smiley


  • #5   1. jul 2013 Jeg er 100% enig. Jeg har den originale F101, 25 år gammel. Den er 1 cm for bred, og 150g for let med silvercan.
    Hvorfor vil de ændre så mange regler i forhold til os der hygger dig med F1?
    Så kan jeg lige så godt købe en ny bil, og så ryger fidusen for mit vedkommende.
    Mvh. Thomas.


  • #6   1. jul 2013 Ja efter weekendens race var vi alle enige om at de regler vi har pt. er godt og alle kan være med billigt. Kræver hverken det nyeste og hurtigste elektronik.

    Synes vi havde konge race igår. 11 biler på samtidig og der var virkelig nogle nær kampe så man fik helt hjertebanken i køretårnet. Skide sjovt!

    Gummi med 21.5T skal jeg ikke nyde noget af. Bliver ikke til at styre og kun nogle meget få vil kunne få bilerne hurtigt rundt på banen. F1 klassen kan hurtigt blive lige så dyr som TC klasserne hvis man ikke passer på. Hvorfor ikke have nogle klasser hvor det er sjovt og alle kan være med?


  • #7   1. jul 2013 Nemlig, der er ingen grund til at "vi" hopper med på den vogn... Så kører jeg i hvert fald ikke med længere smiley

  • #8   1. jul 2013 Jeg er også enig i, at vi skal beholde de "regler" vi nu har. Fx er det helt tåbeligt, at bredden hedder 185mm, det betyder at alle F101-F103 + F104W ikke kan deltage.

  • #9   1. jul 2013 Mange regler = mange begrænsninger.

    Mange begrænsninger = få kørere.

    Få kørere = mindre sjov.

    Mindre sjov = død klasse


  • #10   1. jul 2013 HHmmm lige hørt at DASU vil indfører ETS regler. Det er SP ESC og 21.5T motor med Ride R1 dæk. hhmmmm 3 forskellige regler til et lille land som dk.

    Synes stadig bedst om det vi kører med nu.


  • #11   1. jul 2013 (link fjernet)



  • #12   1. jul 2013 Fail... Oh well, jeg betragter os som de originale, så kan resten gøre hvad de vil smiley

  • #13   1. jul 2013 Ja har alligevel ingen planer om at skal over sundet og kører race, så de kan gøre hva de vil.

    Synes vi har fået lavet en god serie men tæt race til rimelige penge hvor alle kan være med og har det rigtig sjovt.


  • #14   2. jul 2013 Jeg tænker umiddelbart at det handler om at det er to forskellige segmenter man forsøger at ramme.

    DMSUs regler er rettet mod at det skal være nemt at komme igang, hvilket bør tiltale nye/casual kørere. Dem der måske ikke kan køre så meget men bare gerne vil være med til ræs en gang imellem. Og regler der tilskynder til at man kan få nye RC kørere til at være med.

    DRCMUs regler er henvendt til de seriøse klubracere, dem der allerede er etableret i klubber, og som er vant til at smide masser penge efter en ny klasse.

    Jeg synes ikke der er behov for en alternativ "TC"-klasse. Med de regler de skriver her, vil det sikkert kun være de personer der i forvejen har kørt TC, og det giver bestemt ikke nogen opblomstring i antallet af kørere. Det virker mest som opvarmnings/trænings løb for de ekstra seriøse TC kørere, med det løbs-setup de beskriver.

    Det kan være anderledes i jylland, men ser man på sjælland synes jeg at der er kritisk få 1/10 el kørere. Det vil være rigtigt fint at lave en klasse der er nem og billig at komme igang med (som FynnyRacing var da det startede), og som appellerer generelt til folk, som F1 jo gør.

    Hvis man skulle kigge på hvilke regler der vil være gode at have med i DMSU, så ville jeg da gerne have indført en max. gearing (en fpr udendørs, og en for indendørs), så det ikke bare handler om at sætte den største pinion på, og håbe at motoren klarer det.

    Og så synes jeg DRCMUs beskrivelse at udseendet er enormt vigtig. Jeg villle gerne se realistiske F1 racere, når det nu er en klasse der tages direkte fra rigtig motorsport. Af de 11 biler der var til start i søndags, vil jeg faktisk kun sige at det var Dennis' bagvinge der ikke levede op til mine æstetiske synspunkter ang. udseendet - bare for at sige at det ikke SKAL være en F1 der rent faktisk har kørt i virkeligheden, men bare en man kunne forestille sig at se...

    Nå, det blev en længere smøre. Konklusionen er: Ærgeligt at vi ikke på landsplan kan blive enige om at lade F1 være en billig klasse, der er nemt at komme i gang med som n, men jeg håber at klubberne på sjælland ser nødvendigheden af at gøre det simpelt, for ellers kommer der ikke nogen kørere.....

    Ses
    P.


  • #15   2. jul 2013 jeg håber vi kan køre på skum da det virker
    med hensyn til motor hmmm silvercan virker fint nok masser af fart
    men kunne også være en fordel at ha et sæt ala funny bare 21.5

    men hvem skal bestemme regler ? blir det en afstemning eller dmsu
    mvh søren


  • #16   2. jul 2013 Der vil blive afholdt et dialogmøde i DMSU for Bane-EL efter sidste sommerrace, hvor der vil blive fastsat regler for vinterhalvåret.

Kommentér på:
"nye" regler... I hvert fald i DRCMU

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce