{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Tommy H
Tommy H
Tilmeldt:
16. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

ny i RC {{forumTopicSubject}}

hej, jeg mødte en flok i trylleskoven her til eftermiddag som kørte en stille og rolig tur med nogle offroaders ( Rovers, ikke jeep smiley ) det så super hyggeligt ud og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor jeg finder noget grej (til menneske penge) så man kan komme igang med det, er der nogle herinde der kan hjælpe mig til hvad jeg skal kikke efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny i RC
  • Tommy H
    Tommy H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   16. okt 2016 det er lige sådan noget, hedder det noget specielt? eller er det bare offroaders?

  • #6   16. okt 2016 Nu ved jeg ikke hvad du kalder menneskepenge, men du skal ikke regne med du kan flikke en sammen for 1000 Kr. Du skal noget længere op.

    Du kan lige kigge her, Kit betyder du selv skal samle bilen og du selv skal anskaffe dig maling og elektronik. Hvor RTR betyder at bilen stort set er klar til at køre når du hiver den ud af kassen. Dog skal man selv ofte anskaffe sig bedre batterier og lader.

    http://holte-modelhobby.dk/advanced_search_result.php?keywords=Axial&x=0&y=0

    Men lad os håbe nogle af dem som du mødte er herinde det kan være de kan hjælpe dig igang


  • #7   16. okt 2016 Det er ikke ualmindeligt, sådan en bette bil koster 4-5000kr eller endda mere. Men så er der også mange timers byggehygge og kørsel i det smiley

    Men fortvivl ikke. Hvis du bare vil køre lidt med fjernstyrede biler, kan det godt gøres billigere. Der findes rigtig mange voksne drengebørn herinde, der kører med alt mellem himmel og jord.

    Du har nok mødt nogle fra denne facebook gruppe:
    https://www.facebook.com/groups/499120990141737/


  • #8   16. okt 2016 Hej Tommy jeg var i trylleskoven idag med min land Rover. (Den gule i mit galleri)

    Hvis man ikke er så meget inde i rc verdenen ville jeg nok lægge ud med en axial eller vaterra bil i RTR. Selvfølgelig er de ikke lige så realistiske som mex og rc4wd biler, men prisen er til gengæld lidt mere i den fornuftige ende, men stadig dyr. Trail biler koster generelt bare lidt mere end andet rc. Men prøv at søg efter de før nævnte mærker på Google og youtube, og se hvad der fanger din smag.


  • #9   16. okt 2016 Www.rcmodelex.com = toppen af poppen bygget i Tjekkiet.

    Www.rc4wd.com = også toppen, dog til lidt mere fornuftige priser i deres RTR biler f.eks.

    Www.axialracing.com = klart mest holdbar mærke, dog lidt på bekostning af realisme (scale)

    http://www.horizonhobby.com/SearchDisplay?searchTerm=asdn&categoryId=&storeId=10151&catalogId=10051&langId=-1&pageSize=40&beginIndex=0&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&searchTermScope=2&showResultsPage=true&searchSource=Q&pageView=&clickpath=homepage_staticespot2_10132016 = ligesom axial, måske lidt mere overkommelig pris.

    Husk de 2 sidst nævnte køre med lexan karros som ikke er lige så realistiske som dem du så idag i ABS plast/styren.


  • #10   17. okt 2016 SÅ! Nu må I meget gerne rette mig, for jeg kører ikke trail. Jeg tænkte bare at hvis han vil ud at lege lidt, koster den her ikke ret meget (relativt set), og den har da udseendet. Måske er det en håbløs bil, men kom med jeres besyv I der kører i det.
    Det er ifølge annoncen en Tamiya Toyota FJ 40, til 1000 kr.

    http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-tamiya-toyota/id-1028195159/

    PS det er IKKE min annonce.


  • #11   17. okt 2016 Jakob K, Tamiya 1/10'ere er en hel del mindre end SCX-10 størrelse biler. der bliver kørt trial/trail/crawl med. De er også mere konventionelle i opbygningen og affjedringen. Men det er bestemt en flot bil.

  • #12   18. okt 2016 Jeg har også en tamiya cc01 dog med Pajero hard body. Den køre faktisk forbavsende godt, selvf. bliver den lettere sat til tælling i sand og store forhindringer men ellers en god bil, men med lidt rc4wd hjul/dæk og en crawler esc bliver den altså meget sjov smiley

  • Tommy H
    Tommy H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   18. okt 2016 jeg var af den overbevisning at tallet henviste til størrelsen på bilen, men det kan jeg forstå ikke er tilfældet?

  • #14   18. okt 2016 Tamiya cc01 er en smule mindre, men ikke noget slemt, tamiya 1:10 str. Vil jeg mene er den faktiske størrelse, hvor axial er lidt for stor 1:10 men det er altså ikke noget der er slemt.

  • #15   18. okt 2016 Jeg synes godt nok CC01 er rigtig meget mindre end Axial 1:10 og de andre crawlere. I min verden ser det latterligt ud, hvis man bruger dem ved siden af hinanden smiley

    Men jeg ved da godt, folk også tøffer rundt med Telluride og andre mærkelige ting, når der er gruppekørsel.


  • #16   18. okt 2016 Man kan altid få lyst til større-vildere-bedre, men IMHO er det bedre at starte i det små. Hvis det slår an, har du pludselig fem biler og svært ved at finde plads til dem.

    Man skal øve sig før man går efter guldet. Jeg ville hoppe på den Tamiya og tage den derfra hvis jeg var dig Tommy smiley


  • #18   19. okt 2016 Det synes jeg godt nok er en værre én, du prøver at prakke ham på smiley

    Jeg havde selv en Pajero som første "trail" bil, og det eneste gode, jeg kan få mig selv til at sige om den, er at jeg næsten fik pengene hjem, da jeg solgte den et par uger efter. smiley


  • #19   19. okt 2016 Don, nu er det sådan at jeg har en land Rover og en hilux og en Pajero stående ved siden af hinanden og ja pajeroen er da mindre, men den er altså også lille i virkeligheden ! Scx er jo meget bred i akslerne og ikke mindst høj. Så jeg vil mene at det er axial bilerne der har et problem i at være skala. Og vi skal huske at personen der har lavet opslaget skriver det ikke skal koste en bondegård. Og ja pajeroens styretøj og ikke låste Diff gør at den køre skidt, men med lidt youtube søgning og sliberi i styretøj og lim i diffet, ja så bliver det faktisk en okay bil.. en der hedder Theis som er med i vores trail klub, blev engang nr 2 ud af ca 10 biler der kørte tidskørsel gennem en teknisk trail bane, der var sat op på høvelte kaserne. Og det var en tamiya cc01, hvor det andre var scx, rc4wd og mex!

  • #20   19. okt 2016 Det må være fordi vi taler forbi hinanden. Det kan godt være, det er Axial, RC4WD osv. der er for store til at kalde sig 1/10, men de passer stadig ikke sammen med Tamiya bilerne, uanset hvordan deres forhold er med de rigtige biler.

    Du kan jo også have f.eks. en 1/8 Ford Focus, der er mindre end en 1/10 Chevrolet, men hvor det stadig er Focus'en, der er mest skala tro.

    Det er også fint at Theis blev nummer to. Noget af det kunne jo være fordi han havde en mindre bil at boltre sig med smiley Jeg synes bare ikke den passer særligt godt ind, sådan en CC01. Det er min subjektive vurdering.

    Bevares, det kan være det er en god begynderbil. Jeg var bare rigtig ked af min, da jeg fik den ud ved siden af "de rigtige", og kunne se hvor forkert den var i størrelsen. Det er udelukkende det, jeg ville oplyse om.


  • #21   19. okt 2016 Her er min Pajero på små hjul op imod en scx10 med hilux karros og nogle store mudder hjul, jeg sys de passer meget godt til hinanden...
    Land Rover karros som ses tit sammen med hilux til diverse træf/kørsler er jo også forskellige str. Men det bliver altså ikke kommenteret smiley


    profilbillede
  • #22   19. okt 2016 Her er den største forskel, karros mæssigt og ikke undervogn, for undervogn er det helt klart scx10 der er størst. Men sys altså ikke ligefrem det er "latterligt" som du siger ?! Måske ved siden af en standart scx10 med høj undervogn og store ballon dæk...

    profilbillede
  • #23   19. okt 2016 Det hjælper da lidt, at du har sat større dæk på din Pajero og smidt lidt ekstra fyld på her og der, men prøv at vise et billede fra siden i stedet, hvis du vil være fair.

  • #24   19. okt 2016 Mine dæk er bestemt ikke større, de er samme højde som de originale hjul smiley har kun det her billede lige nu

    profilbillede
  • #25   19. okt 2016 Hehe, ja du skal nødig vise et billede der faktisk viser forholdet smiley

  • #26   19. okt 2016 Der er ikke noget at skjule Don.. jeg er bare på arbejde nu og har derfor ikke mulighed for det. Kig lidt film på youtube: https://youtu.be/bBovDr9_RFg

  • #27   19. okt 2016 Som sagt har jeg selv haft bilen. I selv samme farve som du har din i smiley

    Det må være op til folk selv at bedømme. Der er et hav af billeder på nettet, og ellers vil jeg anbefale trådstarter til selv at tage ud og kigge på de biler, han får foreslået, hvis han vil igang.

    Min oplevelse var, at jeg var meget ked af den Pajero sammenlignet med SCX'erne som de store drenge kørte. Som sagt det er subjektivt.

    Man ville jo heller aldrig være efter en anden, der mødte op med en Tamiya til en skovtur, ligesom de fleste heller ikke ville sige noget til en Telluride. Men det kan være at vedkommende der dukkede op med en Telluride var lidt ked af, han ikke havde købt noget andet fra start.


  • #28   19. okt 2016 Det har du ret i, men det hele bunder ud ud at at trådstarter har lavt budget, og så blev det linket til en fornuftig cc01 smiley

  • #29   19. okt 2016 Trådstarter har jo ikke været så meget på banen, det er bare os andre der kævler løs smiley

  • #30   19. okt 2016 Blind høne kan også finde korn ...
    Trådstarter gå efter en Axial , vil jeg klart gøre hvis jeg fandt en pung , faldt selv for en kyosho Rock Force , sku det bar være .... dengang , men som sagt smiley


  • #31   19. okt 2016 Haha ja jeg tror personen har fået stress af vores snak

  • Tommy H
    Tommy H Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #32   19. okt 2016 smiley det virker som om der er gået lidt sport i den smiley sagen er den at jeg er gift og det ser jeg også helst jeg er efter jeg har købt diverse legetøj, så det jeg søger er noget der kan bruges indtil konen ser at hun rent faktisk kan slippe af med mig derhjemme imens jeg er ude og lege, så kan der komme lidt mere "goodwill" til en dyrere bil derefter. eller det er i hvert fald planen ??

  • #33   19. okt 2016 Ja det altid godt med en sund debat smiley her er der lige at sidste billede til Don smiley

    profilbillede
  • #34   19. okt 2016 Når jeg ser det billede såh kan jeg ikke se der er det store galt med skala forholdet. Nuvel det ka nok være at en Defender og en Pajero er nogenlunde lige store IRL men på den anden side hvis man ser en Suzuki Vitara som holdes op mod en Chevrolet Grand Cherokee eller en Ford F350 tja så ligner Suzukien jo en Mini Cooper.

  • #35   19. okt 2016 Ja for mig taler det sidste billede sit helt tydelige sprog. Den er simpelthen bare meget større sådan en Defender. Men man ser vel det, man gerne vil smiley

    Jeg har ihvertfald ikke skiftet mening, og jeg er meget mere glad for min SCX end jeg var for min Pajero.


  • #36   19. okt 2016 Som før skrevet, er defenderen en meget stor str 1:10 og nogen vil sige pajeroen er lille og ja det er den da, men opsætningerne er jo også noget der spiller ind, defenderen har højt dæk på 1,9 fælge. Og Pajero køre små dæk på 1.55... sammenligner man dørene på bilen, ja så det måske et lidt mindre menneske der ville komme ud af pajeroen, men så gal sys jeg altså heller ikke den er smiley en defender er jo også et stort skrummel af et redskabsskur i virkeligheden, hvor pajeroen er en lille fiks japaner smiley

  • #37   19. okt 2016 Arh rolig nu, det er ikke engang en 110'er den Defender. Hvis det er et lille menneske, der kommer ud, så har han blå hud og en hvid hat på.

    Akselafstanden skal være nøjagtig den samme på de to biler, før de har samme skala. Begge biler har en akselafstand på 93" rundet af i 1:1 versionen.

    Edit: Det var tallene fra den helt gamle Pajero. Den version du har, er faktisk 95" og altså længere end D90.


  • #38   19. okt 2016 Tommy H: prøv at besøge en gruppe som skal ud og køre - se hvad de har og få en snak. Så kan du bedre få en fornemmelse - og til de ivrige debatører: inviter nu Tommy med ud og lege istedet for at forvirre ham med "ekspert-pissekonkurrence" i tråden smiley

  • #39   19. okt 2016 Jeg ved ikke hvor lang en Pajero er, men ligefrem smølfe str. Sys jeg nu ikke lige den er smiley

    Men nu er der endnu en spiller på banen med rappe kommentarer, så jeg melder mig ud af samtalen før der bliver kastet med for meget lort smiley

    Og trådstarter er mer end velkommen til at komme med ud. Det kræver bare en privat besked henvendelse, da den klub han mødte, helst ikke reklamere alt for meget offentligt med hvor den køre.

    God aften til jer alle smiley


  • #40   19. okt 2016 Jeg synes da ikke jeg kaster med lort, men fred være med det.

    Jeg regnede lige på skalaen. Det ville svare til at en 2 meter høj mand, der kom ud af din 1:10 Pajero ville være 170 cm høj. En team Fogh basketball spiller overfor én, der ville blive kasseret til session pga højde smiley

    Pajeroen er meget tæt på 1:10, mens defenderen er 1:8,5.

    Du behøver ikke trække dig fordi vi ikke bliver enige. Der skal være plads til forskellige meninger.


  • #41   19. okt 2016 Jeg nævnte ikke nogen navne Don smiley

    Men det en meget god opstilling du lige lavede der det giver god mening.

    Men nat nat smiley


  • #42   19. okt 2016 Nu kan jeg heller ikke se andre, der kaster om sig med lort.

    Du har da fået opbakning nok til det du skriver, så jeg er vel den eneste, der har givet udtryk for at være uenig med dig.

    Godnat!


  • #43   19. okt 2016 Jeg skrev inden der bliver kastet med for meget... kunne ikke lige overskue Pelle pedals rappe input til samtalen og forventede at du også ville reagere. Intet andet...

    (Ekspert-pissekonkurrence) fandt jeg bare provokerende. I og med det er et forum hvor man rent faktisk har en dialog om hver sine erfaringer og meninger.


  • #44   19. okt 2016 Jeg vil ikke kalde mig selv for ekspert ihvertfald, men det bliver jo lidt en pissekonkurrence. Jeg bliver stædig, når jeg synes, jeg har ret, også selv om det er subjektivt.

    Jeg ved godt, det er de to ender af skalaen vi tager, hvor CC01 er meget lille og SCX 10 er meget stor, det er også derfor det irriterer mit øje at se dem køre sammen.

    Hvis det passer, det jeg har regnet på af akselafstand (Jeg fandt tallene for 1:1 på Wiki og CC01 på Tamiyas hjemmeside, og har målt på min egen D90, der er RC4WD lige som din), så ville den fjerde mand her på billedet komme ud af Pajeroen, når de andre kommer ud af D90'erne.

    Beklager, hvis der bliver tasket langhalm smiley


    profilbillede
  • #45   20. okt 2016 HAHA hold nu kæft drenge det er go værkstedshumor. Grundigt nørderi Don (nej nørderi er ikke negativt hvis nogen skulle være i tvivl). Selv Pelles kommentar spiller, for når to mennesker modposter hinanden så ivrigt ville jeg ikke blive fornærmet hvis nogen kaldte det en pissekonkurrence. Dem husker jeg fint fra jeg var ca 8-9 - det var naboens dreng Lasse der vandt, han kunne et trick med forhuden vi andre ikke havde helt styr på dengang...

    Personligt synes jeg I begge "pisser" godt og langt, og i holdning er jeg på Martins side. Don skriver det selv: Pajeroen er tæt på 1:10 mens den anden snyder hvis de kalder det 1:10. Imidlertid er Dons fremstilling med billeder, facts og en smølf her og der ret så fantastisk.

    Trådstarter, du har vist fået både info, billeddokumentation og noget at tænke over. Jeg kender den med konen, købte et par LRP'er til sønnike og jeg sidste år og ganske drypvis har der sneget sig syv-otte biler ind i huset siden. Køb først, be om lov bagefter siger jeg smiley

    Her er i øvrigt Gammelsmølf irl, mon det var ham der blev tænkt på..?


    profilbillede
  • #47   20. okt 2016 Det er sgu da Adrian Hughes efter en tegneserie eksplosion i smagsdommerne-studiet.

    Jeg vil ved samme lejlighed fraråde at lave en billedsøgning på Adrian Hughes - der er op til flere billeder hvor han nøgenbader.


    profilbillede
Kommentér på:
ny i RC

Annonce