{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

til jer med 5+ RC enheder {{forumTopicSubject}}

jeg er nysgerrig hvorfor have 5 til 30+ RC enheder

jeg mener hvis man har en 1:8 offroader hvorfor købe 5 mere ?

jeg troede man havde 1 favorit, inden for hver katogori bil, båd osv ? med katogori mener jeg onroad,offroad,drift osv

ala hvis jeg ville finde en jeg bedre kunne lide at køre med ville jeg sælge den gamle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til jer med 5+ RC enheder
  • #1   24. aug 2012 Mon ikke det er samlere?

  • #2   24. aug 2012 er stadig ny her, jeg havde ikke forstillet mig man ville samle på sådane ting, fylder meget koster meget og det meste taber i værdi hurtigt ?

    men jo når jeg tænker over det, så er der jo også folk der samler alt fra tomme cigaret pakker til alm biler.



  • #3   24. aug 2012 Jeg er heller ikke for god til at sælge den gamle når jeg køber ny mc........:-)

    Det drejer sig jo ikke kun om hvad man rent faktisk bruger, men hvad man har lyst til at eje ..


  • #4   24. aug 2012 Hos mig har jeg 2 1/8 buggy nitro trænings biler + 1 løbs bil
    Så har jeg en el buggy samt en el truggy i 1/8


  • #5   24. aug 2012 Jeg kan ikke lade være smiley Har vel haft 40+ biler gennem tiden, og kender dem der har rigtig mange flere. Men prøøøøver at gøre op med samler genet, kommer dok nok aldrig under 10 biler i garagen.

  • #6   24. aug 2012 altid rat og være 100% sikker på og have en bil og kunne køre med, for det er sjælden men når og smadder 5 biler

    eller vis man ikke gider stille på bilen, kan man jo have 5 biler med 5 forskellige setup


  • #7   24. aug 2012 hvorfor nøjes??

    bilerne køre ikke ens, holder ikke ens, er ikke ens at skrue på. hvorfor kun spise havregryn til morgenmad når nu der er så meget andet...

    For mig at se er det ekstremt kedeligt med 1 bil, jeg vil ha variation. Desuden er det dejligt at kunne vælge de biler der passer til det man har lyst til den dag.
    Folk skal gøre som de føler for, jeg gider bare ikke skulle afslutte dagen pga. en skade, så bliver den næste taget frem.


  • #8   24. aug 2012 Ny er jeg en af dem med +30 på hylden smiley
    Jeg er godtnok ved at sælge ud af dem da jeg ikke har plads til mere så som du kan se i mine annoncer så er der en del tilsalg smiley
    Jeg har så mange da der hele tiden kommer nye og så ser man lige en man ikke kan leve uden og så efter den første tur står den bare på hylden sammen med de 29 andre


  • #9   24. aug 2012 Med hensyn til modelskibe (skala) så er det ski svært at sælge ud når man måske har brugt +2 år på at bygge et og der er ingen der vil betale i nærheden af prisen bare på delene, så holder man fast og man kan jo sejle med forskellige til hvert meet smiley

    Med hensyn til biler så holder jeg fast i mine da der er noget nostalgi omkring dem samt de ikke har den store værdi.


  • #10   24. aug 2012 mht en favorit i hhv offroad og onroad, så er det jo ikke bare offroad og onroad.
    offroad kan feks være 1/10 buggy 2wd, 1/10 buggy 4wd, 1/10 SC og truggy osv osv og så kan man ta striben i 1/8 og 1/5 også - samtidig kan man også vælge el og nitro.... dvs 'nogen' kan ha' en favorit 2wd buggy + en favorit 4wd buggy osv.
    Onroad er også flere forskellige ting og str i stil med offroad.

    Jeg bruger som regel en 1/8 el monster truck til bash-leg fordi den kan komme frem over alt og så larmer den ikke, men skal det være mere 'bash-race' så bruger jeg en sc8e der har noget bedre køreegenskaber.
    Et par af 'banebilerne' har vi to ens af - netop fordi det er 'vi' - det gør det også nemmere med reservedele når knægten og jeg har ens biler.


  • #11   24. aug 2012 det er jo dejligt at kunne køre med lidt forskelligt ind i mellem, fx hvis man har en kravler, og kun køre med det, kan jeg i hvert fald godt komme til og savne farten, og den imponerende kraft i brushless motore smiley

  • #13   24. aug 2012 tja... for de fleste af os tager det vel bare overhånd når man ser noget man vil have...
    All in, or nothing!


  • #14   24. aug 2012 Det der er vigtigst er heller ikke hvor mange man har, men derimod hvor mange (eller få) ens kone tror man har. smiley Jo jo skat, der er skam kun den ene bil, bare med flere karosserier til smiley

  • #16   25. aug 2012 Hej Ronny.

    Jeg har også tit tænkt tanken, nu ser jeg så tilfældigt at de fleste folk der skriver herinde med mange biler er 30+ alderen, alså folk der igennem rigtig mange år har haft købt ting i ny og næ, også får man ikke solgt det gamle ud, plus hvis man er lidt samler jamen så ryger man nok hurtigt derop af, også er det tankevækkende hvor mange penge der bliver brugt på folks hobbyer, men nogle hobbyer går folk også mere amok i, og Rc verdenen er ingen undtagelse har jeg fundet ud af.


  • #17   25. aug 2012 ja ok kan godt forstå det med samlergen,den har jeg også via ca 400dvder og serier og ca 300cder.

    kan også godt se 2 til feks offroad er handy hvis den ene ikke vil køre mere.

    jeg overvejer også allerede at købe en onroad vandtæt bil, da det er plat jeg ikke kan køre når det er vådt.
    så nu skal jeg passe på ikke at blive stukket af samergenet lol



  • #18   25. aug 2012 Mit antal har også været meget svingende.

    Så en bil, så 7 biler, så 3 biler, så 5 biler og 2 heli osv osv..

    Pt har jeg 6 helier og 1 bil.
    Dog er 3 af mine helier til salg, og bilen også..

    Men det er ikke ovre, det tror jeg ikke på, selvom det nok er bedst for penge pungen.

    Tror det er fordi man vil prøve at eje lidt af hvert, for at få sin egen bedømmelse af et produkt.


  • #19   25. aug 2012 Hvis man er ensporet nok, kam man da nok nøjes med kun en bil.
    Men som du allerede er inde på er der onroad, offroad, drift osv, så hvis man er lidt til det hele kommer man meget hurtigt op på 20 – 30 rc enheder.
    Du skal desuden også tænke på at det hele ikke kun er bane kørsels biler det drejer sig om.

    Er det skala både/biler, eller trial/crawler biler vi snakker om, er det ikke så let og hurtigt at få noget til at fungere som det er med de ret primitive bane biler der højest tager en dags tid at justere ind til det næste løb.
    skala både kan tage flere år om at få bygget, og du skal jo ha´ noget andet at sejle med imens du bygger.
    Det samme kan man sige om lastbiler som også for det meste består af bygge tid og et hav af problemer smiley

    Og så er der Trial/crawler biler består af en masse kompromiser der gør bilen god i et terræn, men glider rundt i et andet smiley
    Og netop fordi disse biler består af en masse kompromiser er der altid et par af den der er under ombygning, fordi man lige har opdaget et sted hvor de biler man har ikke kan køre.
    Så vil man ha´ noget her som køre godt de forskellige steder, kommer man også hurtigt op på en 6 – 7 biler med hver sine egenskaber, plus de biler der er under ombygning smiley

    Så mit svar er, hvis man ikke er total autist og kun vil køre f,eks 1/10 on-road på bane, er livet for kort til kun 10 biler smiley


  • #20   25. aug 2012 ja den havde jeg heller ikke tænkt på, min var jo samlet, der er mange detaljer i dette kan jeg godt se smiley + ventetid på bestillite nye dele, jeg har feks ventet 14dage på skidplate nu, hjul møtriker fik jeg først efter 10dage, der kunne jeg godt have brugt en anden bil

  • #21   25. aug 2012 Man sakl jo både have lidt nitro, lidt benzin, lidt el, lidt off-road lidt on-road, lidt crawl.
    Jeg er glad for og bruger alle mine 11 biler.
    Når man ikke har kørt nitro 1/2 års tid, så er det altså helt fantastisk at starten sådan en op og høre lyden.


  • #22   25. aug 2012 jeg er til 1/10 onroad ?
    færre udgifter på stumper,så får man lyst til at bruge de penge man spare på dyre stumper smiley

    men da jeg er gammel overclocker,så har jeg det også sådan,at ikke alt nyt er godt,meget af det lidt ældre kan fint løbe fra det nye.


  • #23   25. aug 2012 Helt enig smiley
    Jeg er faktisk en af dem der køber de biler der kun har kørt et par gange, og jeg har flere gange købt biler for godt en 1/3 del af nypris fordi der er en ny model på vej.

    Flere af dem jeg har hanlet med, bruger flere penge på denne hobby end hvad jeg gør, men de har ikke flere end 3 biler, hvor jeg ikke ved hvor mange jeg selv har, men det er nok et stykker over de 60 smiley


  • #24   25. aug 2012 tjah en nitro bil en el bil en helikopter til stuen en til halen en til udendørs en til pynt det løber sku hurtigt op

  • #25   25. aug 2012 For mit vedkommende er der både en snert af "samlergen" men også en stor del nostalgi forbundet med rc-ting.
    Jeg fik min første "rigtige" rc-bil i 1986 (en Frog), og siden har jeg bare været vild med dem. smiley
    Og ja, der er forskel på, hvor man skal køre, og hvem man skal køre med.. men samtidig, så har jeg også et "behov" for en bil, der lige passer til sindsstemningen, så nogle gánge er det et eller andet semi-sygt kulløst uhyre, der skal fyres af, og andre gange en gummiged eller en lastbil, og andre gange igen, er der bare behov for at trille en tur med noget fra en af hylderne, der ikke kører specielt hurtigt eller godt, men til gengæld bringer minder frem. smiley
    Jeg har haft solgt en hel del biler fra, og er nu "nede på" et sted imellem 40 og 60 alt i alt vil jeg tro..


  • #26   25. aug 2012 jeg synes på en måde i er "syge" jer med 30 til 100? enheder, men på samme tid synes jeg det er fedt at i går så meget op i det. jeg har brugt meget tid på at prøve på at sætte mig ind i RC verden de sidste 14dage og det er ikke umuligt jeg også bliver "syg" hehe

  • #27   25. aug 2012 Mænd har hobbyer.

    Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange rc enheder jeg ville have hvis jeg ikke havde alt det andet smiley


  • #28   26. aug 2012 Hvis ikke der var alle de andre kedelige udgifter i livet vil jeg bade i rc syntes det er rigtigt fedt dem med +10 rc enheder og hjemme hos mig står bilerne linet op på min hylder i rc hjørnet i garagen og kan bruge en time bare på og gå atkigge og studere dem og se mugligheder i dem

  • #29   24. sep 2012 Vi har røven fuld af penge..:-)

    jeg har op til 4 TLR22
    1 Losi8ight
    1 TRF 417X
    Og lidt andre småting på hylden....

    mange gange er det billigere at købe 2 biler, istedet for 1 bil og en masse reservedele. Og så hober det sig op..


Kommentér på:
til jer med 5+ RC enheder

Annonce