{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

Lakering {{forumTopicSubject}}

Jeg forsøger mig som hjemme lakerer, det går ikke så godt, laken kryber ind under tapen, jeg har så nu set at man kan købe noget til at spraye karossen med indvendig, som når det er tørt er en klar film, som man så kan mønstrer skære i,er der nogen af jer der kender det, evt. ved hvad det hedder og hvor det kan købes.

På forhånd tak
Til dem der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakering
  • #1   23. apr 2013 Til at starte med, så går jeg ud fra det er en lexankarosse du vil male.

    Og hvilken malertape bruger du?


  • #2   23. apr 2013 Ja det er en 1:10... Når du nu skriver hvilken slags malertape jeg bruger,vil jeg sige alm. den man kan købe alle steder, jeg viste ikke at der er flere slags, så måske er det en dårligt kvalitet jeg har fået fat i,---Hvad bruger du selv..

  • #3   23. apr 2013 måske det er dette du tænker på:
    (link fjernet)


  • #4   23. apr 2013 Ja det synes at være det rigtige, har du prøvet det, eller kender nogen der har...

    Tak for linket


  • #5   23. apr 2013 peer j
    Almindelig malertape er direkte elendigt til RC.

    Jeg bruger enten 3M 471 som er en meget elastisk plastic-tape. Dog er denne tyk og kan ikke rigtigt bruge i flere lag. Og det kan købes i de større malerbutikker.
    Ellers er der Tamiya´s tape. Dette fungere også glimrende, men er ikke så elastisk som 3M´s.
    Og for guds skyld sørg for der aldrig kommer skidt eller andet på rullen med malertape. Hver gang du har brugt den skal den ned i en ren pose.


  • #6   23. apr 2013 Tak Jacob, Prøver at spørge i vores lokale favehandel.

  • #7   23. apr 2013 Kryber malingen ind under tapen, så er det som regel for di man lægger et for tykt lag på af gangen.
    Eller at maligen er alt for tynd.
    Men der er jo ikke lige til at lave om på her, vel smiley


  • #8   23. apr 2013 Bruger ganske alm malertape med succes. For at det lover en succes skal du have et stykke glas hvor du ligger en bane tape på, tag en skalpel og en jern-lineal og skær tape i tynde strimler 2-5mm alt efter hvor flexibel den skal være til buer mv.
    Den renskåren side på tapen skal du trykke kraftigt mod karossen med en negl så den presses fast og varmes lidt af modstanden. På denne måde kommer der skarpe flotte kanter uden underløb.
    Efter din tynde streg af tape kører du alm bred tape op mod en gang, herefter avis, poser eller lign tape mod på tredje tape tur. Husk altid at hele karossen skal dækkes af, ellers får du støv lag på det der er frit.

    Et lille sidste tip, glaspladen er kanon at prøvemale på når du vil eksperimenterer, her kan du se hvordan det virker når du maler fra bagsiden. Testmaling skrabes af med en skraber til komfuret når du trænger til en Tom glasplade igen smiley


  • #10   23. apr 2013 Jeg bruger aldrig andet end flydende afdækning når jeg maler.

    Har prøvet fra både Bittydesign, rcsgraphicworx og Faskolor, og pt bruger jeg den fra rcsgraphicworx, da jeg synes den er den bedst jeg har prøvet.

    Kan købes her: http://www.rcsgraphicworx.co.uk/shop.php?cat=49


  • #11   23. apr 2013 Tak for jeres mange svar, jeg kan se hvilke fejl jeg laver, bla. for tykt lag, men hvor længe venter i mellem hvert lag, jeg har nemlig prøvet at lade tapen sidde natten over, med det resultat at tapen ligesom var gået i opløsning og ikke at få af

  • #12   24. apr 2013 Du skal give mange tynde lag. Stjæl lillemors føntørre, og brug den mellem hvert lag. Så kan du male nyt lag hvert 3-5 minut

Kommentér på:
Lakering

Annonce