{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De-anodizing
  • #2   29. apr 2013

    Det kommer an på om dit aluminium også er anodiseret, eller om det bare er lakeret smiley
    Langt det meste af det farvet alu der kommer ud på markedet er bare lakeret med farvet klar lak, men går under betegnelsen ”anodiseret”.
    Rent fup og svindel smiley

    Men lak er ret nemt at fjerne med f,eks cellolusefortynder eller lin.
    Nogle typer lak er mere hårdføre, så der må du bruge bremsevæske eller afløbsrens mm, men pas på, for det kan også æde alu´et.

    Men hvis det alu du har er rigtigt el-anodiseret, så er det ikke nok med lidt afløbsrens eller noget i den stil.
    Så må du i gang med slibepapir og en masse timers arbejde smiley




  • #3   29. apr 2013 Jeg har en gang lavet et projekt med anodisering. Hele ideén er jo at kemikalierne trænger ind i aluen, og forbinder med det, sådan at det skulle være sværere at ridst eller få farven af.
    Så hvis det er rigtig anodiseret, så er det som blindman skriver. Så skal der altså slibes det yderste lag alu af.


  • #6   29. apr 2013 På en DF-03 prøvede jeg den med afløbs rens da jeg ved en fejl fik orange dele istedet for blå. Det blev nogen lunde uden sådan blive flot

  • #7   29. apr 2013 Claus T
    Har du også rodet med den slags smiley
    Det samme her smiley

    Og det er helt rigtigt, med kemikalier og elektrisitet gør man overfladen på aluminiummet porøst så farven kan trænge ind.
    Det er faktisk en kunstig oxydering af aluminiummet man laver af kemisk vej smiley
    Det gør overfladen sten hård og langt mere modstans dygtigt over for alle påvirkninger.
    Men det er også dyrt at lave den slags, så for det meste maler man bare aluminiummet og hæver prisen et pænt stykke smiley


  • #8   29. apr 2013 Jeg puslede med det som et eksamensprojekt om overfaldebehandling og korrosionsbeskyttelse.
    Fik farvet forskellige aluminiums dele blå og røde i mit lille kemikker laberatorie.
    Det var satme blæret at lære, men pænt svært at lave hjemme.


Kommentér på:
De-anodizing

Annonce