{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.572 visninger | Oprettet:

Maling af ABS plast {{forumTopicSubject}}

Hvad bruger i til at male jeres ABS plast karosser med?
Kan man få mailng til en airbrush, som ikke gør en skør i hovedet, hvis man vil sidde og male indenfor?

Hvordan gør i?
Jeg tænkter på om i giver den mange tynde lag?
Hvordan undgår i at få støv i malingen?

Nogle gode teknikker man bør lære?

Jeg har kæmpet lidt med at male min Toyota Tundra, man jeg kan sgu ikke få den pæn nok, så jeg selv er tilfreds, og jeg har brugt Tamiyas TS maling til den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af ABS plast
  • #1   21. maj 2013 Hej

    Vil ellers sige at Tamiya's TS spray er vejen til succes, er fantastisk nemt at arbejde med.

    At undgå støv i malingen er jo blot at male et sted hvor der ikke er støvet, det gælder jo alt slags maling.

    Når jeg bruger TS spray til ABS starter jeg med et lag plastik grunder.
    Herefter en let slibning med vand slibe papir kort 600-800.

    Så mange tynde lag af farven, måske 3-4 lag. Jeg giver sidste lag når jeg bedømmer at malingen dækker som den skal. Sprayer man tynde lag kan man male med ca. 10 minutter mellem hvert lag.
    Inden jeg giver sidste lag tjekker jeg om resultatet er tilfreds stillende, er der korn eller støv får det lige en let slibning igen med kort 800, igen våd slibning.
    Så sidste lag og et par gange klar lak.

    Hvad jeg gør behøver ikke være den bedste metode, men det virker fint for mig.


  • #2   21. maj 2013 Det er bare meget rart at vide hvordan i andre gør, man kan jo altid lære nogle fif. Hvilken plast grunder bruger du, og giver du klar lak til sidst??

  • #3   21. maj 2013 Motip spray lak har jeg brugt til mine og er også nemt at arbejde med. Laver altid gennemtræk der hvor jeg maler og har ingen problemer med støvkorn;)
    ps HUSK plastik grunder inden grundmaling


  • #4   21. maj 2013 Har brugt Tamiyas plastic primer
    (link fjernet)

    Har altid handlet maling her http://www.dersockelshop.de/ men der er jo masser af muligheder.

    Har en enkelt gang også brugt en plastic primer fra Jem og Fiks, den virkede også fint men kom til købe den i "klar". Herved var det rigtigt svært at se kvaliteten af maler arbejdet.

    Herfor valgte jeg en grå, den dækker diverse spartel arbejde bedre end en tilsvarende i hvid eller klar.

    Min orange er denne (link fjernet)

    Klar lak er denne (link fjernet)

    Motip og andet virker helt sikkert også, men har lært man skal passe på, det er flere gange set at maling / lak ikke hærder ordentligt. Herved får man en karosse hvor malingen i bund og grund er blød. Ligeledes kan nogen slags grunder og farve få i opløsning med hinanden med et rigtigt grimt resultat til følge.

    Her er lidt fra dengang jeg startede op på min "orange" http://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/teknik_projekter/19297-byggetraad_for_den_onde_ii_hilux

    Kunne dog ikke holde den hvide farve ud ... Så ja den blev i et hysterisk anfald malet orange.



Kommentér på:
Maling af ABS plast

Annonce