{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

LunchBox
LunchBox
Tilmeldt:
29. mar 2013
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64

Bringe et lipo batteri tilbage fra de døde ? {{forumTopicSubject}}

Ser mig selv som ret ny i faget, selv om jeg har haft bil i et godt stykke tid. Men inden jeg gik på vinter pause sidste år, var jeg som alle ude og køre, og da det så sluttede pakkede jeg det hele sammen og det er så blevet fundet frem i dag - men kan så pludselig ikke oplade et af mine batterier, den skriver bare fejl på min oplader, lige efter testen, hvilket vil sige den slet ikke begynder at lade eller noget.
Og så slår det jo mig, jeg havde støm på begge mine batterier, da jeg var ude og have det sjovt, men et af dem blev kørt ned til min buzz lige som afbrød festen, hvor efter jeg skifter og køre så ca. ½ delen af mit strøm på det andet.

Så det første batteri hvor den skriver fejl på, blev så smidt til pause uden strøm på ??? kan det være grunden og er der en måde at få det til at virker på igen ??
Tænkte i gamle dage kom man jo bare det i ens fryser, men har læst et sted det ikke virker med lipo!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bringe et lipo batteri tilbage fra de døde ?
  • #1   15. apr 2015 I det følgene skal du være 100% sikker på aldrig at kortslutte batteriet: Jeg tager udgangspunkt i et 2s batteri.

    1) skil balance stikket ad

    2) sæt krokodillenæb rød til rød og sort til blå

    3) oplad under opsyn enten fuldt ud eller til f.eks. til 4 volt.

    4) sæt krokodillenæb rød til blå og sort til sort.

    5) oplad under opsyn enten fuldt ud eller til f.eks. 4 volt.

    6) sæt balance stikket sammen igen.

    7) balance oplad batteriet.

    På den måde oplader du lipo cellerne enkeltvis. Hvis du ikke kan få gang i den ene celle, så kan du med stor risiko oplade en smule med NiMH indstilling på laderen. Prøv i kort tid og så skift til LiPo, for at se om LiPo tager fat.

    Hvis batteriet på noget tidspunkt puffer sig op mens du lader på denne måde, så er skal det på genbrugsstationen. Men læg det lige udenfor et par timer for at være sikker på det ikke er en brandrisiko.

    Ps. Jeg vil ikke anbefale denne metode, hvis du er et fjols :o)


  • #2   15. apr 2015 Jeg glemte at sige, du skal sætte laderen til 1s lipo, når du lader cellerne enkeltvis.

  • #4   15. apr 2015 Det der med at lade flere LiPo celler samtidig med laderen sat til NiMH er en sikker måde at få et oppustet batteri. Hellere skille balance stikket ad som jeg foreslår.

    Og ja, det er naturligvis fordi den ene celle er blevet afladt så meget at laderen ikke vil lade batteriet.


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #5   15. apr 2015 Har sådan en Maxam Balance pro 5000 lader.

    Men jo den skriver faktisk "Battery Check - Low Voltage"

    Er ikke så vild igen med det der, at skulle skille mit blance stik af, må nok indrømme jeg er lidt af en fjols når det kommer til strøm smiley


  • #7   15. apr 2015 Det er fair nok. Men jeg vil ikke råde dig til at bruge Salkins "metode".

    Hvis du har kørt det ned til low voltage og ikke ladt det op vinteren over, så vil minimum den ene celle være fuldstændig suttet for strøm. Så puster batteriet sig op som en ballon før du når op på grænsen for hvad din lader vil tage imod.

    Hvis du gør som jeg foreslår, så er der ingen risiko forbundet medmindre du bliver nødt til at skifte til nimh opladning, og da er risikoen meget lavere end hvis du gør som Salkin siger.

    Jeg kan selvfølgelig kun tale af erfaring, men jeg har efterhånden haft et par håndfulde LiPo'er mellem hænderne, som har siddet tilsluttet vinteren over. Jeg vil gå så vidt som at garantere du får liv i det, hvis du lader på cellerne enkeltvis.

    Du kan skille balancestikket ad ved at bruge en nål til at presse modhagen ind med, så ødelægger du ikke noget.

    Hvis du alligevel ikke vil, så vil jeg foreslå du køber et balance forlænger kabel og mishandler dette i stedet :o)


  • #8   15. apr 2015 Jeg har før brugt den metode Salkin nævner. Lade forsigtigt og ikke vildt længe med Nimh programmet. Og så se om ikke den vil tage batteriet med Lipo programmet derefter.

  • #9   15. apr 2015 Jeg siger ikke det er umuligt. Jeg har reddet et af 3 batterier med "salkin" metode og samtlige batterier jeg har prøvet med "min" metode, så det ville være lidt fjollet af mig at anbefale den usikre. Nogle gange betaler det sig at gøre tingene ordentligt.

  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #11   16. apr 2015 tror også det ender med jeg ringer til min forhandler og bestiller et nyt batteri smiley

    kan ikke overskue de forslag der kom hehe
    Men mange gange tak til jer der lige gad bruge tiden på mig


Kommentér på:
Bringe et lipo batteri tilbage fra de døde ?

Annonce