{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri
  • #1   15. apr 2015 Tallet før c angiver, hvor hurtigt batteriet kan aflades. Med andre ord beretter det om, hvor meget guf batteriet kan levere til motoren.
    Jo højere tal, jo mere kan batteriet levere.


  • #2   15. apr 2015 Antal amp du kan trække fra batteri i max burst. 45*det antal amp dit bat er på.
    fx. 45*1 = 45amp max burst draw eller 20*5=100amp.

    Oftest er det tal der står er max burst. Men hvis der står to fx 20c/30c så er 20c max draw konstant og 30c er max draw ganske kort tid.


    håber det hjalp.
    //Halvtyskeren


  • #4   15. apr 2015 okay det vil sige nu højre det er det bedre i forhold til ydeevne på motor

  • #5   15. apr 2015 Dit batteri skal i hvert fald kunne aflades sikkert nok med din motors maksimale strømstyrke (ampere).
    Hvor meget effekt der er at hente ved at vælge en endnu højere c-værdi, tør jeg ikke sige.


  • #6   15. apr 2015 okay jeg har selv et 7,4 v 5000 mah 45 c og har set andre der køre med 7,4 v 5300 60 c i konkurrence biler

  • #7   16. apr 2015 Det du har, er mere end rigeligt til rigtig mange ting smiley
    //Halvtyskeren


  • #8   16. apr 2015 C værdiger er en taknemmelig ting, og køber du batterier af lav kvalitet som dem fra Hobbyking.com skal du bestemt ikke regne med den opgivede C værdi passer en skid. Desuden er der lavet flere test der viser at batterier af en høj kvalitet tager imod Mange mange flere opladninge, og så er de fabriks testet under helt andre vilkår som fx, overladning i 50g celsius. for at sikre som godt som muligt du har et sikkert produkt i hånden, og ikke en LiPo der puster sig op, eller værre endnu sprænger i luften på pit bordet..

  • #10   16. apr 2015 Hyperion er et ganske godt kvalitets batteri, jeg har stadig nogen der er over 6år gamle, og de har mange ladninger i sig efterhånden, det der dør først på dem, er ledninger til balance der knækker.
    men jeg har også flere gange set hobbyking batterier, der dør ved første opladning.


  • #12   16. apr 2015 Hvad med Turnigy? Er det ok batterier?

  • #13   16. apr 2015 har hørt flere rose dem, men min erfaring er virkelig dårlig, har haft 4 stk, alle forskellig størrelse, og alle døde inden et ½ år og køretid var virkelig ikke den samme som på andre af mine batterier, i sammen kaliber, så jeg har ikke tænkt mig at købe flere af dem. smiley

    fx 2S 2200 mAh turnigy til 1/16 Vs Team Corally 2S 2200mAh 1/16 testet:
    Køretid 3-5min gennemsnit køretid 15-17min gennemsnit
    Opladninger 43 Opladninger 100 talte, og det køre stadig.
    Ladetid med 5A 22-25min Ladetid 5A 21-24min med 10A ca.12min
    mAh ladet i 1450 gennemsnit mAh 1958 gennemsnit
    pris 10Euro Pris 189kr

    Begge batterier er behandlet ens, og brugt i den samme E-revo 1/16.
    der er brugt samme lader, og de er altid ladet lige efter hinanden.
    når der er holdt pause, har de været på 95-100% ladet.


  • #15   16. apr 2015 det er gennemsnits tal alle sammen undtaget prisen
    og da det batteri cuttede på under 1min på de sidste ture inden det døde, er dette hvad jeg kom frem til
    om så min udregning er gal i forhold til din, vil jeg da tage forbehold for, da dette var en test vi lavede for vores egen skyld, grundet uenighed om disse typer batterier.


  • #17   16. apr 2015 Okay tak gutter smiley

    //Halvtyskeren


  • #19   17. apr 2015 Ja, det er noget komplekst noget.

    Min vurdering.. Turnigy batterier KAN være gode. Der kan også være nogen dårlige imellem.

    Jeg har selv det sidste år haft følgende:
    2 stk 3S2P 6500mAh Nanotech 65 C (Målt C via opladning 42)
    2 stk 4S 5000mAh Turnigy 20 C (Målt 28)
    2 stk 2S 5200mAh Turnigy 30-40C (Målt 35) (Modtog et der var defekt ved leverancen, de sendte et nyt.)
    2 stk 3S 5000mAh Zippy 30C (Målt 29)
    1 stk 3S 2600mAh Gens Ace 30C (Målt 33)

    Der hvor det er lidt interessant er når man køber sig en lader der kan måle indre modstand i cellerne. Dette kan omsættes til C værdi. F.eks. via en app som RC calc på android. (Er sikker på det også kan opstilles med ohms lov)

    Af disse batterier er det faktisk mine 4C 5000mAh 20C der imponerer mig mest. De var svine billige. (20-25€) og de overperformer. Jeg har aldrig haft bøvl med dem og de lades typisk ved 15-20 amp.

    Alt i alt, syntes jeg Tunigy og Turnigy Nano Tech er gode batterier. De er billige. Der er dog nogen defekte imellem ved levering. Det finder man nemt ved at sætte en lipo checker på når man modtager dem. De skal være i balance og omkring 3.85V

    Ved første opladning checker man om cellerne har ca. samme interne modstand. (hvis man kan)

    Denne side er meget godt:
    http://www.tjinguytech.com/charging-how-tos/lipo-issues

    Lille Per: Hvilken datalogger er det?


Kommentér på:
batteri

Annonce