{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.401 visninger | Oprettet:

Rc kongens lader, indstillinger?? Lipo ladeguide {{forumTopicSubject}}

Ja, så det min tur til og spørge dumt, måske..
Fik mig en rc kongen lader idag, prisen talte for, og vi var alligevel derude knægten og mig, han kværnede så nr 2 bærearm på hans hbx x09.
Nå...
Har sat mit 2c turnigy 5000mAH 20-30c i laderen, sat den til balance og 5. Amp. Er det ok?? Og så kommer alle spærgsmålene, hva faen skal jeg bruge 20-30c discharge til(fra batteriet)
Hvad betyder de tal på laderen.. Supplied capacity(stiger stør mens den lader, er på 2400 efter 30 min)
Går ud fra balance ladning er bedst, men hvor tit må man hurtig lade hvis man gerne vil ud at køre hurtigt igen, uden det skader batteriet mere end nødvendigt..


Så, nøgle spørgsmålene her.
Hvad er 20-30c discharge?
Hvor mange Amp må man lade sit batteri med( bare den kapacitet det er på eller??)
Hvad betyder supplied capacity
Hvor ofte må man hurtig lade

Det der med at lade til storage har jeg fundet frem til i forum er lidt en trossag, bare spændingen er på 3.8 pr celle er det fjong?(om den spænding er opnået ved afladning/kørsel, er vel underordnet?)
Andre lipo lade fif er velkomne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rc kongens lader, indstillinger?? Lipo ladeguide
  • #1   18. apr 2015 Du gør det helt rigtigt. 5000 Mah = 5.0 A som regelsæt. Jeg bryder mig ikke om discharge og storage.
    Når du lader falder A og V stiger. Det er normalt.
    Håber det hjælper på nerverne smiley


  • #2   18. apr 2015 Christian, syns nu den bankede 5A på indtil slut, så en times ladning færdig og 8.4 volt. Men det vil skade og puste det op hvis man lynlader for meget?? Og hvad er de der 20-30c discharge for noget.

  • #3   18. apr 2015 Jeg lynlader ikke og resten bekymre mig ikke. Så jeg kan ikke hjælpe så meget mere smiley
    Det med A der falder og V der stiger er ikke vigtigt. Så længe den bipper til slut.
    Det tager mig ca 60 min at oplade et Nimh Batteri og ca 45 min at oplade et Lipo.


  • #4   18. apr 2015 Ok, takker.

  • #5   18. apr 2015 20-30c Discharge er hvor meget batteriet kan aflades med..
    De tal du får ud af det, er noget du skal bruge til at finde ud af om de passer til bilen, og ikke laderen..
    5.0 ( 5000mah ) * 20 = 100A
    5.0 * 30 = 150A
    Så dit batteri kan aflade sig selv med 100A konstant og 150A Burst ( En kort periode )..

    Der kan f.eks. stå 5C Charge.. Så burde du kunne lade dit batteri med 5x så meget, som man normalt ville gøre. Med 5C Charge på et 5000 Mah batteri ville du så kunne lade med 25A istedet for 5A, og samtidig kunne lade det på 10-15 min.. Der kan også stå 2C, 3C Charge eller noget andet vildt. Men hvis du altid lader med 1C, så er det i vinkel! Men hvis batterierne tillader 2C, og din lader kan lade f.eks 6A, så ville jeg lade 6A..

    Supplied Capacity, må være hvor meget strøm der er ladet på dit batteri igen. Hvis du har et 5000Mah batteri, skal du IKKE forvente at den lader 5000Mah på igen..


  • #6   18. apr 2015 Rasmus,
    Ok, men der står ikke rigtig noget c2. Andet end det er et 2s(cellet).
    Men så går det ikke helt galt når jeg bare lader med 5A.
    Mit setup er forresten
    Ezrun 35a sl esc, og en 13t 3350 motor... Hvir meget suger dette ved et 2s batteri?


  • #7   18. apr 2015 Dette battei jeg har, der står der max charge rate 5c. Så må jeg lade med 25a????? Så koger det vel op før eller siden?

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36050__Turnigy_5000mAh_2S1P_20C_Hardcase_Pack_ROAR_APPROVED_EU_Warehouse_.html


  • #8   18. apr 2015 2s betyder to serier.
    2x3,6 = 7.2 (Nimh)
    2x3,7 = 7,4 (Lipo)


  • #9   18. apr 2015 Jeg lader tit med 20 app på tilsvarende. Ingen problemer

  • #10   18. apr 2015 Det batteri du har, kan sagtens klare dit motorsæt. Uden problemer.
    Man lader Ca med en c som tommelfingerregel. Dvs at man lader med 5amp hvis batteriet er på 5amp
    Lynlad kan du godt gøre uden problemer, men ikke hver gang. Ca hver 4. Gang uden det skader for meget.

    Ctallet 20-30 i det her tilfælde er aflade capacitet. 5*20 =100 amp må du aflade konstant og 150amp må du aflade i korte omgange.

    Når dit batteri er færdig ladet burde det ligge på Ca 8.2v hvis jeg husker rigtigt.

    Håber.det hjalp lidt.
    //Halvtyskeren

    Btw. Så er der mange videoer som er godt detaljeret på YouTube YouTube, søg og lær smiley



  • #11   18. apr 2015 Halvtyskeren

    Du lyder meget sikker i din sag.... hvorfra har du at man kan lynlade ca hver 4 gang?

    P.s. Du må endelig ikke fortælle det til mine batterier at det kun er hver 4 gang. De er i topform, selvom de somregel lades omkring 4C.

    Et 2S batteri skal være 8,4V når det er opladt. 4,2V pr celle.

    Undres over du kan udtale dig så skråsikkert omkring hvor tit man må lynlade, og du ikke kan huske det meget basale, at en celle er 4,2V når den er 100% opladt.


  • #12   18. apr 2015 Nårh ja, det var 4.2v tak smiley havde jeg glemt

    Det med at Lynlad Lynlade hver fjerde gang, er et fif jeg engang fik af en pro kører fra syd Tyskland. For hvis man gør det hver gang kan man skade den væske der holder på strømmen og de aflader sig selv hurtigere og kan holde på mindre strøm. smiley

    Det er bare hvad jeg fik at vide og det har så været min tommelfingerregel

    //Halvtyskeren


Kommentér på:
Rc kongens lader, indstillinger?? Lipo ladeguide

Annonce