{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Stefan P
Stefan P
Tilmeldt:
12. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

maxam batteri stopper ved 8,9V {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt en lækker drone i går hvor der er et 5500mAh 11.1v lipo med fra maxam samt en oplader fra maxam. satte det til at lade i går. blev bare ved i 5 tiimer at lyse rød. tog batteriet af og så begynte den at blinke rød og grøn. satte batteriet i igen. blev bare ved med at blinke. lod det være i i nat. stod op i morges.. blinkede stadig. tog batteriet ud. og så lyste den grønt. så der tænkte jeg. så er batteriet opladet.. satte det i dronen. kunne knapt nok lætte... fandt min multimeter frem hvor den viser 8,9v....dedt var 4 timer siden... nu har batteriet i siden og har lige målt det. til 9,7v..... kan det passe det tager 24 timer måske mere at lade et 5500mAh lipo op????

På forhånd tak.
mvh stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maxam batteri stopper ved 8,9V
  • #1   1. maj 2015 5500/800mah ~ 7 timer.

    Så det burde ikke tage 24 timer medmindre den også prøver at balancere under vejs og er dårlig til det.

    Men "maXam Compact Charger 800mah"... Jeg ville nok købe en bedre lader til det batteri.


  • #2   1. maj 2015 din lader kan afgive 3*800 mA og med simpel hoved regning så vil det tage næsten 7 timer at lade det batteri op. smid den lader væk og køb en ordentlig en for det der bliver du træt af i længden

  • #3   1. maj 2015 Normalt skal det helst ikke under 3,2V pr celle, så der er noget der tyder på at det batteri har været ladet langt ned ??
    Ny lader, som Kuno skriver og så kan du lade det på under 2 timer, uden at skulle købe en meget dyr lader. Der er mange brugte på RCG, men de findes fra ny til ca. 300.-


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   1. maj 2015 nu er den stoppet på 9,75 DCV nogle ider hvorfor den ikke kommer længere. nu har den siddet i strøm i 24 timer.....

    Please hjælp. er ved at blive lettere irritabel på batteriet....


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #5   1. maj 2015 p.s. eller tak for hjlpen. smiley

  • #6   1. maj 2015 Tror nu nærmere det er laderen du skal være irritabel på...

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #7   1. maj 2015 ok så laderen. men er den i stykker eller noget???

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #8   1. maj 2015 samt når det er et 11,1 V. så skal den stå på 11,1 v eller kan den godt bruges når den står på 9,75?

  • #9   1. maj 2015 Det er jo ikke vanvittig interessant at sidde og bruge tid på for os andre.

    Du har et stort batteri og en lille lader. Teoretisk tager det 7 timer at lade batteriet op.

    Hvis det tager længere, er der enten noget galt med batteriet eller laderen.

    Da det er en dårlig lader selv når den virker, bør du starte med at skifte laderen. Hvis ikke det hjælper, skal du også skifte batteriet.


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #10   1. maj 2015 tak don. det må jeg gøre så. Men btw. det er måske inkke interessant men så kan man jo springe ovver dette forum.. men tak for hjælpen.

  • #11   1. maj 2015 laderen er som flere skriver en kende lille til det batteri, men burde dog kunne lade det på en 7-8 timer, hvis spændingen er 9,75 volt efter 24 timer er der fejl på en af delene, check spændingen på de enkelte celler (3,2-4,2v) i batteriet og se om der er forskel på de enkelte celler (max forskel 0,1V), mit gæt er at en af cellerne er træt, altså lavere end de to andre, og så er der kun at skifte batteriet ud. Køb evt en lipo-checker, som kan måle batterispændingerne via balance-stikket.

  • #12   1. maj 2015 Der skal vel være plads til alle spørgsmål, uanset om man finder det interessant eller ej. Hvor bor du Stefan ? Måske der var en i nærheden, som kan hjælpe med at få tjekket batteriet.

  • #13   2. maj 2015 Enig med Domaz, der må være en lige i nærheden der har en lipo lader du kan låne, du må låne en af mine, men det ser ud til at du bor på sydsjælland. Kom med en by, så skulle der nok være en der har en lader, så bliver den da udelukket.

  • #14   2. maj 2015 Det var mere at han skrev 4 indlæg på 5 minutter efter han ellers havde fået fine svar på sit spørgsmål, jeg kommenterede på.

    Men selvfølgelig må man stille spørgsmål, og jeg skal da gerne rose for der er billede og alt muligt fint her i tråden.


  • #15   2. maj 2015 Vi er jo på et forum, som burde kunne bære, at både gamle som nye i denne hobby hjælper hinanden. En nybegynder, vil logisk nok have spørgsmål, som for de gamle kan være uinteressante eller ligegyldige.
    Så må man jo bare springe let og elefant over de tråde. Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

    Det sagt så vil jeg anbefale dig at gøre som flere af de andre forslår, at du køber en god digital lader. Så du kan behandle dit batteri godt fra starten af. Det vil du både blive mest glad for, men også få mest ud af i længden.

    Til 299 + fragt. Hvis man ikke lige bor i nærheden til at kunne hente selv, er dette et bud på en lader som kan lidt af hvert, uden den sprænger de fleste budgetter.
    http://www.rckwebshop.dk/shop/rck-pro-6-3884p.html


  • #16   2. maj 2015 Den lader, som Danny linker til, har jeg på vej med posten. Af hvad jeg kan se, skulle det være en ok lader. Og en rigtig god lader til prisen.

    Jeg ville skifte lader.


  • #17   2. maj 2015 det kunne være interesant og vide hvad spænding de enkelte celler har, det er nævnt lidt oppe i tråden, mål meller ledningerne på det lille stik med 4 ledninger.det kan jo være en celle der er sløj.

Kommentér på:
maxam batteri stopper ved 8,9V

Annonce