{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri til min slash 4s4
  • #2   25. maj 2015 så det her ville ødelægge motoren

  • #4   25. maj 2015 11,1 er fedest ødelægger ikke motoren

  • #5   25. maj 2015 Din bil er født med et Traxxas Velenion Børsteløs ESC/Motor system er dette korrekt?

    Hvis ja så er der er nogle ting du skal tænke på når du køber LiPo til din Traxxas (eller hvilken som helst anden el bil)

    1. Hvor meget kan den ESC og den motor som sidder i bilen maksimalt klare af volt? Kan det klare 2S, 3S eller måske mere?

    2. Skal der nogen ændringer til i drivlinje som f.eks. andre aksler eller skal der et andet spur/pinion forhold til for at elektronikken i bilen kan klare de ekstra volt du overvejer at bruge. Disse faktorer skal du være klar over eller ihvertfald have forståelse for hvis du vælger at øve volten. Ønsker du der imod blot mere køretid så er det ikke volt men kapacitet du skal øge.

    Vi tager lige lidt hypotetisk teori. Lad os sig du lige nu har et LiPo på 2S (7,4V) 3500mAh og med det kan du køre skal vi sige 10 minutter.
    Øger du fra 3500 mAh til de 5000 mAh så kan det være du kan få lad os sige 15-17 minutters køre tid. Husk disse tal er teoretiske ikke faktiske!
    Men vil du ha mere fart over feltet og vi starter igen bare med du har din 2S 3500 mAh LiPo som du kan køre de der 10 minutter med en max hastighed på 30km/t. Så tager du et 3S (11,1V) også med 3500 mAh der der siger vi du også i køre 10 minutter men med 45km/t.

    Ergo er konklusionen: Øger du kapacitet (mAh) for du mere køretid. Øger du Volt for du højere hastighed, Men det er vigtigt at huske at øger man volten så kan der være nogle ting som kræver opgradering før det er fornuftigt at gøre det.

    Du spørger til forskellen på de 2 batteripakker og hvad forskellen er på et 7,4V og et 11,1V - Ud over de logiske 3,7V og noget vægt er der ikke den store forskel på de to batterier De har begge 5000 mAh i kapacitet. Da de begge er lavet til Traxxas's egen modeller burde størrelsen ikke være alt for forskellig. Dog bør du være opmærksom på om du skal bruge Traxxas's batteri rums udvidelse før du kan bruge batteripakken som det forholder sig med den sidste LiPo pakke som du linker til da den er højere end de to andre.

    Folk må gerne sige hvis det er noget vrøvl det jeg skriver.


  • #8   25. maj 2015 7,4v = 50km/t
    11,1v = 80 km/t
    Køretid for begge 20-30 min.


  • #9   25. maj 2015 Du har ret Lille Per

    Der er jo et hav af forskellige faktorer som spiller ind. Er man pernitten nok så er alt til diskusion om hvad der kan forlænge køretid.


  • #10   25. maj 2015 ok men hvad ville i vælge til sådan en så

    http://morfars.dk/products/traxxas-slash-4x4-tqi-brushless


  • #11   25. maj 2015 3 celler (11,1V) du kan jo altid sætte den på 50% hvis du ikke vil køre hurtigt.

  • #12   25. maj 2015 ok tak så bliver det nok sådan et .... tænkte på det her men det bliver nok for vildt

    http://morfars.dk/products/traxxas-power-cell-111v-25c-8400mah


  • #14   25. maj 2015 vil godt ha noget jeg kan hente i en butik og bytte hvis der er noget galt

  • #15   26. maj 2015 Husk at med det 3S 8400mAh du linker til i indlæg #12 der skal du have batterirums udvidelse hvis ikke du har det allerede da den LiPo pakke er højere end både 2S og 3S 5000mAh pakkerne. Men tag din bil med for en sikkerheds skyld. Så kan det ikke gå helt galt.

  • #16   26. maj 2015 Ok må jeg gøre så .. Men 100 tak for hjælpen her inde

  • #17   26. maj 2015 med så stort et batteri får du lang køretid, så hold øje med temp på motor, hvis du brænder fingrene er den ved af være for varm.

  • #18   26. maj 2015 26

    SLASH 4x4
    ADVANCED TUNING ADJUSTMENTS
    GEARING
    One of the more significant advantages to your model’s transmission
    is the extremely wide range of available gear ratios. Changing the
    gearing allows you to fine tune the speed of the model and control
    the temperatures of the battery pack and motor. Use a lower gear ratio
    (numerically larger) to reduce current draw and temperatures. Use a
    higher gear (numerically lower) to increase top speed. Use the following
    formula to calculate the overall ratio for combinations not listed on the
    gear chart:
    When using higher gear ratios, it is important to monitor the
    temperatures of the battery and motor. If the battery is extremely
    hot (150°F) and/or the motor is too hot to touch (200°F), your
    model is probably over-geared and drawing too much current. This
    temperature test assumes that the model is close to factory stock
    weight and operates freely with no excessive friction, dragging, or
    binding, and the battery is fully charged and in good condition.
    Note
    :
    Check and adjust gear mesh if a spur and/or pinion gear is changed.
    This model is equipped with a Velineon 3500 motor. The gear
    combination that comes stock on each model provides good overall
    acceleration and top speed. If you want more top speed, install the
    included optional large pinion gear (more teeth).
    The included
    optional large pinion gear is intended for high-speed running on
    hard surfaces, and this gearing is not recommended for off-road or
    repetitive starting and stopping.


    https://traxxas.com/sites/default/files/68086OM-N-EN-R00.pdf

    se side 25 og frem.


  • #19   26. maj 2015 Du er nødt til at opgradere dine trækaksler til stål hvis at du vil køre med 3s...
    Det kan godt være at det går godt første tur men jeg vil garantere dig at standart plastik aksler dør meget hurtigt......


  • #20   27. maj 2015 har kørt 3 år på mine standart aksler, og en vældig del på 3S, div. DM løb, bashing, træning, alt i alt, virkelig mange timer på det første sæt aksler, så jeg tænker bare..
    100 per aksel kontra 600 smiley for 2, jeg kan dælme køre længe inden jeg har brugt 1200 på standart plastik aksler. men det jo os et spørsmål om at stille slipper kobling / center diff. rigtigt, ellers JA så knækker de med det samme nærmest.


  • #21   27. maj 2015 Pas på med vægten. .!!!
    Jeg ville til en hver tid hellere vælge 2 lettere batterier på ex 4000mA frem for et på 8000mA.
    Tungere batterier giver hårdere nedslag, kortere køre tid, dårligere acceleration.
    Og dobbelt op i mA giver ikke dobbelt op i køre tid pga øget vægt.
    En sidste ting er at med flere batterier kan du skifte hvis det ene skulle stå af.
    Et batteri hos morfars = 3 batterier hos hobbyking


  • #22   27. maj 2015 hobbyking batterier........? smiley smiley

Kommentér på:
batteri til min slash 4s4

Annonce