{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fail safe
  • #1   27. jun 2015 ja det er en meget god ide og ja den skal bare sættes på servo til gassen

  • #2   27. jun 2015 Et alternativ som mange som køre LS er en Kill-Switch.
    http://www.fg-hobby.dk/elektronik-fjernstyring/killswitch-failsafe.htm


  • #3   27. jun 2015 Glem failsafe.
    Få killswitch. Den slukker motoren, også hvis batterier ryger.
    En failsafe på servoen er lige meget hvis batteriet ryger af ved fuld gas. Så forsvinder bilen.


  • #4   28. jun 2015 Nu spørger jeg måske dumt, men har de fleste ordentlige LS biler ikke en boks som kan rumme både modtager samt modtager batteri? Hvis man benytter disse så er det vel nærmest en umulighed for modtager batteriet at blive slynget ud af køretøjet under almindelig brug,

    I mine MCD'er der ligger modtagerbatterierne ihvertfald solidt "låst" inde i det dertil indrettede rum til modtager samt modtager batteri. Risikoen for at signal ledningen til en servo ryger ud af modtageren er vel også minimal hvis de sidder ordentlig forbundet til de pins som udgør de forskellige kanaler i modtageren.

    Ikke at fornægte at en kill-switch er en god ide, slet ikke. Men hvis modtager samt batteri, ligger gemt godt af vejen i elektronik rummet. Så er en Fail-Safe vel tilstrækkelig.i de fleste tilfælde.


  • #5   28. jun 2015 Altid bedst med både killswitch og failsafe. Hvorfor spare de få kroner når det gælder sikkerhed.

    Gasservoen kan brænde af, og sætte sig. En lodning kan rasle løs. Et stik kan gå løst. Der kan gå 1000 ting galt, hvor en killswitch vil redde dagen. (Og muligvis livet for et barn der ser på)


  • #6   28. jun 2015 Det er sandt der findes ingen korrekt pris på sikkerhed.

  • #7   29. jun 2015 Er ny her - håber det er ok, at jeg låner/fortsætter tråden. (Jeg kan ikke finde nogle forum-regler) smiley

    Til indlæggene herover kan jeg, selv som helt nybegynder med biler, sige, at jeg efter en oplevelse i dag HELT sikkert skal have en kill-switch:

    Jeg var i dag i gang med blot 4. tank benzin i min én uge gamle Maverick Blackout 1:5, da bilen af og til begyndte at reagere sådan lidt forsinket ift. styring og gas - som om radiosignalerne sporadisk var forsinkede.

    Pludselig mistede jeg fuldstændig styringen med bilen, der gudskelov kun blev ført med lidt over halv gas, ca. 40-50 km/t., og på en indhegnet grus-fodboldbane - og sådan fortsatte bilen indtil den lavede et vildt crash i hegnet og landede til sidst up-side-down med vild gas.

    Jeg tør ikke tænke på, hvad der kunne være sket, hvis det var sket et sted med flere mennesker, og nogen var blevet ramt - bilen vejer jo 13-15 kg.

    Der er i det oprindelige radiogrej, som stadig sidder i min bil, inkluderet en failsafe-anordning, der som default aktiverer bremsen, hvis forbindelsen mellem sender/modtager ryger, eller hvis modtager-batteriet er ved at løbe tør for strøm.

    Men det viste sig, at der er røget en lodning eller noget andet i modtager-batteriet. Jeg kan ikke måle nogen spænding i ledningen, så må til butikken og brokke mig i morgen. Og helt uden strøm til modtageren, ingen failsafe(-bremse).

    Men lang historie kort - køb for guds skyld (og andres smiley ) en kill-switch.


  • #8   30. jun 2015 Og hvor køber man sådan en og hvad koster det.sikkerhed frem for alt men skal lige vide hvor mange penge jeg skal hæve til det og det er en benzin bil det skal bruges til

  • #9   30. jun 2015 Danny V postede længere oppe et link til en killswitch hos FG Hobby til 249 kroner.

    Se her: http://www.fg-hobby.dk/elektronik-fjernstyring/killswitch-failsafe.htm

    Som jeg forstår det, så smider du stikket fra killswitch'en i f.eks. channel 3 i modtageren i bilen, og fra killswitch'en er der i den nævnte udgave 60 cm ledning, der loddes på stopknappen.

    Jeg kan se, at flere RTR biler, her i blandt min egen, leveres med 3 eller 4 kanalers modtager, men kun 2 kanalers sender - så jeg skal f.eks. have mig en ny sender. De fås brugte og i god stand til små penge, typisk 3-400 kroner.

    Når det hele er sat op, kan du afbryde motoren fra senderen og er fri for at ulejlige dig ned og slukke på bilen smiley

    Så alt i alt afhænger udgifterne lidt af ens udgangspunkt - MEN, safety first! smiley


Kommentér på:
fail safe

Annonce