{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

paralel lade 1s {{forumTopicSubject}}

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__33700__Micro_Paraboard_Charge_Board_w_Micro_JST_JST_PH_Connectors.html?strSearch=JST%20PH

hobbyking mener jeg skal bruge den her for at lade en stak batterier til min drone op på en gang. Er der noget i andre kan anbefale ?
og hvilken balance kabel er det lige jeg skal have fat i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  paralel lade 1s
  • #2   1. jul 2015 det tænkte jeg nok, selvom han påstod noget andet.

    Så er det IKKE sådan de skal lades.

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__33224__Turnigy_nano_tech_160mah_1S_25_40C_Lipo_Kyosho_E_flite_Nano_CP_X_Parkzone_Etc_US_Warehouse_.html

    Har du et forslag til at lade en stak af dem her ?

    Jeg vil selvfølgelig gerne lade den via min dyre lader så jeg kan lade med en masse ampere, men en ny lader kan nu også gå an.

    http://www.amazon.com/Celectra-4-Port-3-7V-Li-Po-Charger/dp/B001XIMGP0/ref=redir_mobile_desktop/176-8696595-4797354?ie=UTF8&pi=AC_SY200_QL40&qid=1420214353&ref_=mp_s_a_1_2&sr=8-2

    noget ala den bare lidt billigere smiley


  • #4   1. jul 2015 jeg forstod godt hvad du mente, jeg ved bare ikke om de alle ender nede på samme spænding når de skal lades og så er det jo det går galt.

  • #6   1. jul 2015 Du må ikke bruge den type ladeboards

    Det overlader nogle batterier mens andre ikke bliver ladet.
    Fin dig hellere et balance forgrener.
    Jeg har et til 2x3s som så bliver ladet som et 6s.
    Det er den eneste måde at gøre det på.


  • #7   1. jul 2015 søren p - jeg tror bare Dan O har ret i at man ikke kan købe 1s til 6s serie board

  • #8   1. jul 2015 men står batterierne egentlig ikke selv og balancere når de er koblet sammen parallelt ?

  • #9   1. jul 2015 når du sætter 2 bat sammen i paralelt, kortslutter du de 2 bat sammen, dvs at hvis et er opladet det andet er fladt, vil der tilnærmelsesvis løbe en uendelig strøm indtil de er balanceret. så du bruger et bat til at lade det andet.

    det er ikke sundt at kortslutte batterierne.

    sæt dem hellere i serie og lad dem som et flercellet batteri.

    3x 1s i serie = 3s batteri


  • #11   1. jul 2015 Kan se der flere gange bliver skrevet at det ved parallel ladning er vigtigt at batterierne har samme mAh. det er jeg uenig i da de når de er parallel koblet jo følges ad i spænding. så et større batteri vil bare trække ekstra strøm for at følge med de andre. og de vil alle være opladet samtidigt. Den eneste faldgrube jeg kan se er at man skal regne opladestrømmen ud fra det batteri der må lades med mindst og så gange det med antallet af batterier for at være sikker på ikke at lade for hurtigt.
    det vigtige ved parallel ladning er at batterierne har samme spænding ved sammenkobling mAh er lige gyldigt.


  • #12   1. jul 2015 Mah og spænding følges vel et eller andet sted ad. Ved maks mah ligger den på 4,2v og falder så derfra.

  • #13   2. jul 2015 Spænding og ampere følges på ingen måde ad.

    Man kan forenkle ohms lov ved at kigge på et vandrør. Jo tykkere røret er jo mere vand kan der løbe samtidig = ampere

    Den pumpe der sidder og trykker vandet igennem røret er spænding. Jo større pumpe jo mere spænding.

    Det vandtårn der forsyner pumpen med vand er ampere timer. Dvs. Hvor længe pumpe og rør kan forsyne noget med vand. Ampere timer kan forkortes Ah og i rc verdenen oplyses dettypisk i mili ampere timer mAh.

    Mit første indlæg var kun teoretisk. Så hvis det drejer sig om 10kr batterier. Så gør hvad der er nemmest.

    Men hvis du som jeg har et 3s 6500mAh 130c batteri vil jeg ikke sætte et fuldt og tomt sammen paralelt for så brænder ledningerne af. smiley



Kommentér på:
paralel lade 1s

Annonce