{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varm nitro svær at starte?
  • #1   6. jul 2015 Det gør sig gældende for de fleste nitromotore at de er lidt sværere at starte når de er varme, men ligefrem umulig bør de ikke være. For mit vedkommende plejer det at være tilstrækkeligt at give lidt gas.

    Kan du også mærke at der er massere af kompression når den er varm? Når metallerne bliver varme og udvider sig, falder kompressionen tilsvarende. Derfor kan en motor føles OK når den er kold, men faktisk ikke have tilstrækkelig kompression når den bliver varm. Hvis ikke det er et problem, vil jeg tro at indstillingerne skal kigges efter da det også har meget at sige smiley


  • #2   7. jul 2015 Hej Nicolai,
    Mange tak for svar.! Jeg forsøgte også med lidt gas, men svært at trække og give gas samtidig. Den har masser af kompression, måske en anelse mindre når varm som du siger.
    Kan du præcisere indstillinger? De eneste to skruer er vel high og low speed needles?
    Hvad med luftfilter mm? Jeg er nybegynder, og har af omveje fået fingrene i dette monster.
    Jeg har ikke brugt afterrun olie, men gør tingen grundigt rent og smørere hvor jeg finder det nødvendigt. Hvor grundig og påpasselig skal man være?


  • #3   8. jul 2015 Jeg ville prøve at sætte et nyt gløderør i.....
    Det fungerer ved en meget tynd tråd der bliver rødglødende, men den bliver "tykkere" når temperaturen stiger og så kræver det mere strøm/spænding at få den samme glød på....Når du har haft glød på i længere tid, når det er varmt, starter den så?


  • #4   8. jul 2015 Hej Kim,
    Gløderør er nyt. Jeg kunne dog måske godt bruge en ny gløderørs starter, eller hvad sådan en nu hedder. En der har et link til en der kan anbefales?


  • #5   8. jul 2015 http://www.modelsport.co.uk/fastrax-aluminium-metered-glow-starter-with-1800mah-battery/rc-car-products/38807

    Denne her bruger jeg til min modelfly, bare med et 4500mah batteri i.
    Den er fin og viser samtidig om røret fungerer og hvor meget power der er smiley


Kommentér på:
Varm nitro svær at starte?

Annonce