{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

El motor og esc {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nogen der kan fortælle mig lidt om el motore, hvad betyder det når de har f.esk 3500 kv og er højer eller laver kv bedst ? Og hvad er det ? Og hvordan funger det med en esc, skal man bare finde en der er større end motor kan yde, eller skal det passe sammen og hvordan? Og nogle har program kort ? Hvad er det til. Har en traxxas 1/10 vlx 3500kv hvad ville være vildere end sådan en ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El motor og esc
  • steffan P
    steffan P Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #1   27. jul 2015 Kan desværre ikke hjælpe dig smiley
    Men hvis du vil sælge dit vlx motor og esc så skriv lige til mig smiley


  • #3   27. jul 2015 KV er antallet af omdrejninger motoren kan kører med ved 1 Volt.
    Høj KV er en hurtig motor, men den har så ikke så meget trækkraft, det modsatte er så gældende for en med lav KV, der er også undtagelser, f.eks. 4 og 6 pols motorer, som kan være et bedre kompromis mellem omdrejninger og trækkraft.
    Hvad der er bedst kommer an på hvad man skal bruge den til, f.eks vægten, en let bil kræver ikke så meget trækkraft at flytte som en tung bil, der er bl.a. derfor at 1/10 biler har højere KV end 1/8 biler, for at opnå den samme hastighed, kører 1/8 bilerne med større batterier end 1/10 bilerne.
    M.h.t. ESC så skal den være større end motoren, den skal kunne leverer hvad motoren beder om, og gerne mere, den levere jo også strøm til modtageren, styreservoen, lys og hvad man ellers har på sin bil.
    M.h.t. Program kort, bruges det til at indstille ESC indstilinger, på nogle ESC kan der indstille Lipo Cut-off, BEC Volt, Motorbremse, antispin og meget andet.


  • #4   27. jul 2015 Din velineon 3500 er et ret godt sæt. Smid en blæser på ESC'en og kør på 3s, så kan det ikke gøres meget bedre, medmindre du køber f.eks. et af de gode sæt fra Castle eller går op til et 1/8 motorsæt.

    kv er antal omdrejninger i minuttet per volt. Så din 3500kv motor kører 25200 omdrejninger/min ved 2s / 7,2v og 38800 rpm ved 3s / 11,1v... cirka!


  • #5   28. jul 2015 Ok tak :D. Det prøver jeg, og tak for info ang kv, men synes stadig jeg mangler lidt info ang esc og program kort

  • #6   28. jul 2015 Hvis du har en velineon esc, så findes der ikke program kort til.

    Program kort bruges til nogle esc'er, så man kan sætte cutoff, punch, rotation, timing osv. på motoren for at finjustere det hele.


Kommentér på:
El motor og esc

Annonce