{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.394 visninger | Oprettet:

Maxam Hurricane R10 som begynder bil {{forumTopicSubject}}

Skal til at lege med RC. Har kørt med div legetøjs biler.
Har bla set mig lidt lun på en Maxam Huricane R10, brushless og vandtæt, som der på tilbud hos Holte Hobby til 1300 kr, så kommer der Lipo batteri og lader oven i.
Syntes selv det virker som en rigtig god deal af en begynder bil. Og i bedre kvalitet end feks, en Stealth X09.
Men hvordan er det med reservedele til Maxam? Er der et bedre eller tilsvarende alternativ? Og det skal være offroad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxam Hurricane R10 som begynder bil
  • #1   29. jul 2015 Maxam er en fin begynder bil. Det er let at få dele. I dk sælger de hos rcfun, Holte modelhobby og midhobby. På nettet kigger du efter dele til HSP. Det er en god ide at opgradere bunden til alu hvis du begynder at køre store hop med bilen.

  • #2   30. jul 2015 Se min anonce

  • #3   30. jul 2015 @Frederik E.
    Det ville jeg da gerne, men du har ikke nogen??
    Hvis det er Rangeren, så har den ikke intersse.


  • #4   30. jul 2015 Ikke den kan se den er udløbet har du face så kan jeg sende billeder og info

  • #5   30. jul 2015 Du kan sende det på bjarkekl@live.dk

  • Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #6   1. aug 2015 Hej Bjarke


    Har selv sådan en og den har drillet lidt med senderen, som er blevet byttet. El delene virker generelt ikke så stabile på min.

    Indtil videre har jeg kun kørt med 2s batteri og der er masser af udfordring i at styre den bare med det. Jeg vil tro den med 3s kun er sjovt hvis der kommer nogle ordentlige dæk på. Dem der er monteret på som std. er ikke meget værd - bilen skøjter rundt på dem.

    Som Martin siger er den ikke nogen særlig god "hopper". Plastikken er meget sprød og knækker let og tager ikke godt imod tæv ved høje hastigheder eller fald.

    Mht. vandtæt så vær opmærksom på at lejerne absolut ikke er tætte, de står nærmest åbne. Især et problem for de store som sidder på indersiden af hjulene og i differne. De bliver hurtig fyldt med vand støv og mudder. Efter ca. 3 batt pakker på bla en motorcrossbane havde 5 af lejerne sat sig helt fast og fik slidt godt på akslerne. Luk dem godt til med noget fuld-fed "grease" og lev med kagerne der kommer eller skift dem.

    Tætning omkring hoved gear og motor skal du også kigge igennem, der kommer masser af sand ind genmen sprækkerne og motoren får også sand ind ved de ubenyttende skruehuller og ved ledningerne.

    Til 1300,- er det en fin bil bare man er lidt mere forsigtig med den samt omhyggelig med tætning. Dog vil jeg tro man kan få en god brugt Slash eller lign. til lidt over 2k - hvilket du hurtig kommer op på når du også skal have lader og batt. til Maxam'en



    /Daniel


  • #7   1. aug 2015 Tak for info Daniel.
    Har stortset også droppet ideen om Hurricanen.
    Skal ud og kigge på en brugt Savage XS på søndag, ikke den mest oplagte begynder bil, meen hvis man nu holder sig til 2s så går det nok lige. Meen så skal der købes en anden bil til knægten også.
    Og ellers har jeg kigget en del netop på Traxxasbilerne speciel pga muligheden for at kun køre 50%, så kan knægtwn også være med, hvilket er hele ideen med skulle igang med RC biler.


Kommentér på:
Maxam Hurricane R10 som begynder bil

Annonce