{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Slash 4x4 forberede til sandkørsel, hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Ja jaaaa ved det godt, det min egen skyld, så det afklaret, var med knægten på nyborg strand og flexe smiley samt tog da min slash med, skulle lige prøve, kærte fint ved græs og lidt sand, men ville lige blæse 10m over det fine sand, med koblingsleje svigt til følge, folk må ha tænkt deres, nåede kun og køre 1 min.
Nå, hvad skal man gøre for at forsejle det lort, så der ikk kommer sand ind, skal man købe noget helt andet, eller er det nok at lukke de 2 små huller i bunden??? Og npget flydende pakning ved samling af spurgearcover f.eks???
Kom frisk med gode og nemme løsninger?
På forhånd takker

Johan


Kommentarer på:  Slash 4x4 forberede til sandkørsel, hvordan??
  • #1   2. aug 2015 Har haft min i masser af sand - uden problemer. Men jeg tænker fedt, fedt og fedt.

  • #2   2. aug 2015 Måske det bare var tiden så??
    Har bestilt nyt, og et spurgear, med hele 4 tænder mindre, i håb om lidt mere fart, men prøver at lukke de to huller i bunden, sandet skal nok finde vej derind alligevel, men ku være fedt hvis folk lige havde erfaringen og sagde du gør lige sådan her. BUM!!!
    Ikk sjovt den hold på bugen og børstede tænder, blev jo helt ked.


  • #3   2. aug 2015 Det er det mest udsatte kugleleje på bilen, men det plejer at være rust eller mudder, der afliver det, og ikke sand.

    Det mest almindelige at gøre, er at bygge lag af krympeflex op omkring centerakslen det sted, den går ind i chassiset foran i bunden, så der er så lidt plads som muligt, hvor sten, sand og skidt kan komme ind.

    Det løser ihvertfald det værste af problemet.


  • #4   2. aug 2015 Don, tak lige det jeg har brug for. Så vi lige er enige. Selve den lange kardan/centeraksel, skal ha et oar lag krympeflex, for at pakke bedre tæt mod lejet, hvad med de to drænhuller/lufthuller i bund af dif huset, skal man gøre noget der??

  • #5   2. aug 2015 Jeg fandt én her der viser det. Men det kan godt gøres pænere.

    De drænhuller skulle ikke være et problem, men hvis du en dag skal køre i sand, kan du vel sætte et stykke gaffatape over til lejligheden.

    https://www.youtube.com/watch?v=pfYypY9fwiY


Kommentér på:
Slash 4x4 forberede til sandkørsel, hvordan??

Annonce