{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Modtager uden bak/brems (spektrum) {{forumTopicSubject}}

Så kom dagen, hvor den hidtil mest mystiske udfordring er opstået....

Jeg har en Spektrum modtager 4201-avc, hvor toppen af ledningen desværre er knækket af. Nu har jeg fjernet det yderste isolering af ledningen, i håb om at det virker - og det gør det.....næsten da....

Udfordringen ligger i, at bilen sagtens kan køre fremad, men der er ingen reaktion på hverken bak eller brems.

Jeg har forsøgt at skifte sender, men det hjalp ingenting. Jeg kan ikke kalibrere esc'en ordentligt med den modtager (Spektrum 4201 avc) men hvis jeg skifter modtageren ud (samme sender) så virker det hele upåklageligt, og jeg kan sagtens kalibrere.

Er der nogen af Jer kloge hoveder derude, der ved om det kan have betydning for noget, at ledningen er knækket så det er derfor at bak/brems ikke længere virker?

Som jeg ser tingene, så burde en knækket ledning betyde kontakt, eller slet ingen kontakt. Men det at bak og brems slet ikke virker, kan jeg ikke forstå.

Jeg har også prøvet at koble anden sender til defekt modtager - samme situation, så det er ikke noget indstilling på hverken sender eller esc....udfordringen ligger i modtageren.

Kan I hjælpe?

På forhånd tusind tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modtager uden bak/brems (spektrum)
  • #1   9. okt 2015 Altid brug et kondom Uffe, så er dine rør godt beskyttet smiley

    Men, har du forsøgt at binde 4201 hvor AVC er slået fra på din sender? Forsøg evt på en ny model plads på din sender og sørg for EPA, DR osv er nulstillet til det sædvanlig.

    Det med bak og brems, kan det være din ESC har fået en mental kortslutning og den skal programmeres igen hvor bak er slået fra og brems effekt p.t. sat til 0%

    Ja, lyder som en del gisninger, men hvad fanden...

    Ps. har selv lige fået en DX4S så hvis du mangler endnu en sender at teste med....


  • #2   9. okt 2015 Ellers må du købe en ny til 280kr...

  • #3   9. okt 2015 jeg ville prøve med en ny kanal med fabriks indstillinger som det første

  • #4   9. okt 2015 Prøv som Kuno siger at smid nogle fabriksindstillinger på.

    Ellers ville jeg prøve at korte den ned en omgang mere og prøve at ramme de 28mm helt nøjagtigt, hvis du har lang nok snor til det.

    Men du har ret i, det lyder spøjst. Især på helt kort afstand, hvor modtageren i sig selv i mange tilfælde skulle kunne fungere helt uden ledning.


  • #5   9. okt 2015 Lyder som defekt modtager. Antennen har næppe betydning.

    Prøv evt at sætte esc i kanal 1.


  • #6   19. okt 2015 ...så har jeg en update på ovenstående udfordring....til dem det måtte interessere...

    Det viser sig, at man ikke kan bruge modtageren med andet end en digital servo. Hvis ikke servo'en er digital, virker lortet ganske enkelt ikke.

    Modtageren er nu testet med anden servo tilkoblet - og voila - ingen problemer....

    Måske det kan hjælpe nogen engang ud i fremtiden...


Kommentér på:
Modtager uden bak/brems (spektrum)

Annonce