{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

opladning af ni-cd batteri pakke {{forumTopicSubject}}

hej
ved godt det er et emne som er skrevet en hel del om, men er ret usikker på om det er ok det jeg har gang i.
batteriet som lades på er et 6v 1500mha ni-cd (til FG bil). har laddet på et andet batteri magen til, men når jeg sætter det til sker der intet, så enten har jeg laddet forkert eller også er det dødt.
men ser data på display korrekt ud til nævnte batteri?


Kommentarer på:  opladning af ni-cd batteri pakke
  • #2   28. jan 2016 Okay, lyder ikke som om det var rigtigt fra min side:) men den har skrevet at batteriet var oplade, satte det til, og det virkede. Om det så er mere held end forstand, vil jeg på ingen måde udelukke smiley
    Så jeg jeg prøve på anden måde, at få den til at skrive NICD. Men tak for svar.


  • #3   28. jan 2016 Hvis du er ferm til engelsk så kan du læse lidt her om forskellen på NiMh og NiCd som jeg har kopieret fra Servo City.

    NiCD (Nickel-Cadmium) and NiMH (Nickel-Metal Hydride) are two very different types of batteries. Both types must be handled differently from one another in regards to charging and discharging procedures and philosophies.
    In general, NiMH batteries cannot handle the high rate of charges or discharges (typically over 1.5-2 amps) that NiCAD batteries can. Many modelers use high rate, peak detection or time-based chargers to charge NiCAD batteries. Such chargers are NOT recommended for NiMH batteries (unless otherwise specified in the charger or battery literature) as they can cause permanent damage to the NiMH cells. Also, NiMH batteries will not perform well in high rate discharge applications, typically providing only a small fraction of the rated capacity in these instances.
    NiMH batteries also have approximately twice the self-discharge rate of NiCAD batteries when in an used state. For example, when your radio is off, a 1650mah NiMH battery can discharge itself nearly twice as quickly as a NiCAD battery, typically within one week. Therefore, you must charge your NiMH batteries the night before each use.
    When handled correctly though, NIMH batteries can be very beneficial, providing much longer run times than comparably sized and weighted NiCAD batteries.
    We highly recommend NiMH batteries in applications that call for long duration but not a high amp load. If you have an aircraft with very large servos that pull a lot of amps or more than 8 standard servos we recommend using NiCAD batteries for the best results. For questions e-mail tech@servocity.com.

    Håber det er til lidt gavn.


  • #4   28. jan 2016 thats my problem:-) det er ikke min stærke side. men hurra for google oversæt, det kan da hjælpe en smule smiley
    tak for indlægget


Kommentér på:
opladning af ni-cd batteri pakke

Annonce