{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
858 visninger | Oprettet:

Hjælp til TGY-i6 {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Turnigy i6 sender, som jeg vil sætte op til min Multiplex dogfigter rr. Jeg har problemer med at få sat kanalerne rigtigt. Min bror som ellers skal hjælpe mig har også problemer, da han selv har en spektrum sender. Vi er ude i at der muligvis skal bruges et y-kabel, men er ikke 100% sikre. Håber der er en der har erfaring med TGY-i6, det virker som en ok sender, den er bare lidt svær at få til at virke korrekt med kannalerne. Hvilke stik, i hvilke kanalere? y-kabel? skal nogle af kanalerene reverses?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til TGY-i6
  • #1   20. apr 2016 Siden du ikke har vedhæftet et billede af modtageren, får du følgende forslag:

    1a. nulstil radioens trim osv
    1b. bind modtager til sender
    2. sæt første stik i modtager - ligegyldigt hvilken kanal dog ikke bind/batt kanalen
    3. flyt rundt på hver pind, hver for sig, i hver retning. Hvis f.eks venstre pind op/ned giver udslag, så har du fundet throttle kanalen
    4. Gentag indtil du har fundet alle kanalers funktion

    Læse lidt mere her om dine pinde opsætning som er mode 2: http://www.spektrumrc.com/Articles/Article.aspx?ArticleID=2105


  • #2   20. apr 2016 Y-kabel burde ikke være nødvendigt medmindre fly manualen siger det er.

    Kanal reverse finder du ud af efter du har hittet alle de kanaler du skal bruge. Test gerne INDEN du flyver smiley


  • #3   20. apr 2016 Hmm, vil lige gøre mit første indlæg lidt mere forståeligt.

    Følgende tekst "2. sæt første stik i modtager - ligegyldigt hvilken kanal dog ikke bind/batt kanalen " skal forstås som følgende:

    2. sæt et servo stik (altså med en virkende servo) i modtager - ligegyldigt hvilken kanal dog ikke bind/batt kanalen


  • #4   20. apr 2016 Tak for hjælpen Mark. Jeg tror lige jeg vil prøve at poste en video hvor jeg beskriver problemet lidt bedre senere når jeg kommer hjem. Lige kort: jeg har binded ok. Jeg har fundet throttle ok. Jeg har fået alle servoer til at bevæge sig ok. Jeg tror det der driller er noget kanal mix. Jeg synes lige meget hvilken kanaler jeg prøver er der hele tiden mindst en servoer der ikke gør hvad den skal. Jeg har ialt 3 servoer. 2 i vingerne og en til haleroret op-ned.

  • #5   20. apr 2016 Måske er en del af samlingen gået lidt skævt? Har du gennemgået manualen? http://hitecrcd.com/images/products/pdf/224_md_Dogfighter_5sp.pdf

    Det lyder unormalt at der skal bruges Y-kabel eller mixing da det ikke står nævnt i manualen - skal siges jeg ikke fik nærlæst det hele...


  • #6   20. apr 2016 jeg har lige lagt en video af problemet. Flyveren er købt færdig samlet. ej kit versionen! RTF version.

Kommentér på:
Hjælp til TGY-i6

Annonce