{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Mamba Max tøven {{forumTopicSubject}}

Jeg var endelig ude og køre lidt i går, med min XV-01 med Mamba Max ESC og 6900KV motor.
Jeg havde lidt motor tøven. lidt som om der var cutoff på, men den gjorde det også på helt opladet batterier.
Den havde mest tendens til at gøre det hvis man havde givet gas, og så bremsede. så skulle gassen lige masseres frem og tilbage, så kom den igen.

Er der nogle der har en ide om hvad jeg skal gøre ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mamba Max tøven
  • #1   20. apr 2016 Jeg tænker du måske har koblet motoren omvendt og p.t. kører i bakgear. Det kunne forklare den tøven samt du skal vente inden du kan køre igen pga den forsinkelse fra at køre frem og så til bak.
    Prøv at bytte om på to af motor ledningerne og reverse din throttle på senderen.

    Det kunne også være du skal indstille din esc til din sender på ny igen, måske er throttle end points ikke registreret helt korrekt.

    Hvis du har en Castle programdims/kort, så tjek cutoff, måske er den sat for lavt.

    Til sidst...er det en fornuftig gearing? Hvis for høj, kan motoren presses for meget og suge alt for mange A på een gang.


  • #2   20. apr 2016 Lyder som om den er gearet for højt

  • #3   22. apr 2016 Evt. manglende "glitch buster" (kondensator)
    Hvor stor er BEC´en?


  • #4   3. sep 2016 Lidt forsinket har jeg fået rettet lidt på nogle ting, kalibreret esc'en og justerede cutoff og throttle kurven på computeren.
    Den blev bedre. Den laver kun numre når jeg har fyret den af, og så bremser. Så skal den lige tænke lidt før den kører igen.
    Lyder det ikke lidt som en defekt ESC?


  • #5   3. sep 2016 Byt om på to motor ledninger, reverse throttle. Så tror jeg det problem er løst.
    Hvis ikke...så måske en defekt esc. Jeg har en castle program stick hvis du vil forsøge med den.


Kommentér på:
Mamba Max tøven

Annonce