{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

7,2V NiMh Batteri {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Har lige et par spørgsmål som jeg håber på at i kan hjælpe mig med.

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt på at vil købe mig en Traxxas Rustler VXL og har et par batterier liggende fra en anden RC enhed jeg har haft.
Så her kommer spørgsmålet:
Der er tale om to stk. 7,2V NiMh 5000mAh, med Tamiya stik. Med et omformer stik til TRX kan jeg så køre med Rustler`en og hvad kan jeg forvente angående fart og batteri tid?

Har en kammerat som overvejer en HPI E-Firestorm 10T Flux, så samme spørgsmål som forgående. smiley

På forhånd tak

Tonny Christensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7,2V NiMh Batteri
  • #1   26. apr 2016 Hej Tonny

    NiMh batterierne var lidt floppet indenfor teknologien efter nicd (som holder bedre, men med memmory effekt). Når du har brushless, så vil jeg investerer i LiPo, de billigere end nimh og glæden ved din RC bliver usammenlignligt større.

    NiMh celler holder ikke længe, slet ikke med et kraftigt setup sat på. Har selv flere gange oplevet Nimh batteripakker der står af efter kun 10 ganges brug. De bliver så varme, at cellerne falder sammen. Ingen garanti dækker.

    3 cellet lipo vil være det rigtige for din VXL, så er der spræl i.


  • #2   26. apr 2016 Tusinde tak for svaret KJØLLER

    Har set at et 3s batteri får bilen til at gå på baghjulet for et godt ord, er det ikke rigtigt?
    Har set mange film på YouTube hvor de forreste hjul ikke har jord forbindelse halvdelen af tiden fordi at batterierne giver den så meget power.

    Vil gerne have power og god køre tid, men ikke hvis den bare ryger på taget ved acceleration. Men jo hvis LiPo er vejen frem skal jeg selvfølgelig have anskaffet mig sådanne batterier. smiley


  • #3   26. apr 2016 JA, den kommer til at lette... fra 2 celler til 3 celler er der et gevaldigt hop - men du skal geare motoren til det, da den snurre hurtigere. Så start med laveste gearing og du ikke kører motoren for varm.

    Din lokale hobby mand kan rådgive dig med batterivalg og hvilken lader/balancer du skal anvende.

    God fornøjelse smiley


  • #4   26. apr 2016 Takker igen smiley

    Men det vil stadigvæk sige at dengodt kan køre på de batterier dog ikke tæt på optimalt?

    Bare fordi at der nok ikke lige er råd til nye LiPo batterier sammen med bilen. Men Rustler følger der jo også et med i kassen. smiley


  • #5   26. apr 2016 Har du Brushless på, så forvent bare en mere slatten bil og batteriet dør nok inden længe... har kun dårlige erfaringer med nimh...

  • #6   26. apr 2016 Du kan sagtens bruge dine nuværende batterier. Dog skal du lige skifte stikket på batteriet til en std traxxas stik, da tamiya stikket kan smelte og kortslutte. Det har hverken Esc eller batteri godt af.

  • #7   26. apr 2016 Der skal lipo i dyret..

  • #8   27. apr 2016 Tak for info Claus

    Ja kan godt høre at der skal investeres i LiPo. smiley


Kommentér på:
7,2V NiMh Batteri

Annonce