{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Marcus S
Marcus S
Tilmeldt:
27. nov 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Skade ved hjul {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Da jeg tidligere i dag var ude at køre med min Hpi Sprint 2 Flux, var jeg ude for et uheld.
Dette resulterede i, at der omkring højre forhjul var noget der knækkede og forsvandt, og nu kan hjulet altså så ikke køre rundt, og derfor bilen heller ikke.

Her et billede af det defekte....
Der kommer et ekstra billede ind i kommentaren af det modsatte forhjul, så I kan se forskellen.

Spørgsmålet forlyder således: Kan det laves, og i så fald, hvordan?

Mvh. Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade ved hjul
  • Marcus S
    Marcus S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #2   22. maj 2016 Her et billede af det modsatte, og altså fungerende forhjul.

    profilbillede
  • #3   23. maj 2016 Er det virkelig nemmere at tage et billede og vente på svar, end det er lige at bruge indersiden af den runde ting, der sidder oven på din torso et øjeblik?

    Nuvel. Det er halvsvært at se for sådan en gammel tosse som mig, når billederne ikke er bedre, men som jeg ser det:

    Kødbenet er faldet ud, fordi kugleleddet på din ene styrearm er faldet ud samtidig med at kugleleddet på den øverste bærearm, der udgøres af en gevindstang er knækket.

    Med andre ord: Dims faldet ud, dims hoppet af, dims knækket.

    De to første kan klares ved brug af højre hånds tommel og pegefinger, og den sidste kan klares ved en tur ind til Morfars eller en anden legetøjsforretning, der sælger HPI.


  • #4   23. maj 2016 prøv evt at søge herinde i markedet ved ham der købte min sprint 2 drift fik en del ekstra trækaksler og dele med både nye og brugte så måske er du heldig ?

  • #5   23. maj 2016 Hej. Det er ret normalt med sådanne småuheld hvor dele knækker der så medfølger at andre dele vrider sig løs eller hopper af. Men hver gang bliver det lettere og lettere - da reparationer giver erfaring så det er bare at klø på.

    Her er du ret heldig da du jo hurtigt kan sammenligne højre og venstre. Og ja, næsten alt kan laves - især når du har været smart og anskaffe dig en nyere bil fra et velkendt mærke.

    En god ting at have ved hånden de første gange er en manual - enten en 'assembly manual' eller en 'exploded view'. Her kan du hurtigt se hvordan det hele fungerer - hvad der mangler efter uheldet - og hvis noget er knækket eller forsvundet ved uheldet kan du finde navn og firmaets referencenummer - og derefter egentlig bare bestille en ny del over nettet. Hvis du ikke har en manual kan de ofte findes på nettet - efter lidt googlearbejde.


  • #6   23. maj 2016 Du kan også skille den velfungerende side fra hinanden - tage lidt billeder undervejs så du er sikker på at kunne samle den igen - og ja, så samle den igen. Så ved du mere om hvordan det hele fungerer.

    Derefter, med din nye viden, vil du bedre kunne se hvad der skal gøres med den anden side.


  • Marcus S
    Marcus S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #7   23. maj 2016 Tak for svarene alle 3?? De var mig behjælpelige:)

  • #8   23. maj 2016 Tag ikke Dons skarpe ord ilde op. Han er i virkeligheden en meget rar og meget hjælpsom person smiley

  • Marcus S
    Marcus S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #9   23. maj 2016 Det gør jeg smiley Når ikke man er særlig klog på området, er det jo også altid godt med ny viden:) Men takker for hjælpen smiley

  • #10   23. maj 2016 hehe Simon Mikael

    Jeg bruger bare ikke samme mængde emojier som jer andre - det er dér den ligger.


  • #11   24. maj 2016 smiley

Kommentér på:
Skade ved hjul

Annonce