{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lader
  • #1   26. maj 2016 På Nimh er det Volt der står der. Du kan sagtens oplade med 3A siden batterier er på 3.6A

    På Nimh virker det underligt at V overstiger det som batteriet egentlig er på, som regel 7.2V for bil RC batterier. Men det er helt normalt og når nu denne lader ikke er fra 1992, så stopper den selv ved endt opladning.

    Hvorfor fik du at vide den kun måtte stå på 1A?? Er opladeren defekt?


  • #2   26. maj 2016 Et velfungerende og fuldt opladet NiMH er på mellem 9-10 v. Falder dog hurtigt til 7.2 v ved afladning.

  • #3   26. maj 2016 Det kan være han har ment 1C. Du skal maks oplade med 1C (f.eks 3A ved et 3A batteri eller 2A ved et 2A) medmindre producenten selv oplyser et maks. C-tal for opladning. Men batteriet har faktisk godt af at blive opladt ved mindre end 1C - hvis du har tiden til det smiley

  • #4   26. maj 2016 Vedr. din lader kender jeg den dog ikke. Men jeg vil, som ovenstående person, stærkt gætte på at det er volt den angiver. Og som sagt er et fuldt opladet 7.2 v NiMH batteri normalt fuldt opladt når den når et sted mellem 9 og 10 v. Så 8 komma et eller andet er godt på vej smiley Som tommelfingerregel kan du godt regne med at hvis batteriet ikke når op over 9 v. er det ved at være godt brugt, men du kan jo bare bruge det indtil du helt automatisk kan mærke det ikke er sjovt at køre med længere. Det er en personlig beslutning.

  • #5   26. maj 2016 Okay hvordan ved jeg hvor mange celler de på?

    Nu har den ladet længe og begyndte lyse blå ved 8,7

    Men der skulle ik ske noget ved og lade med 3 AMP og bare lade den stå


  • #6   26. maj 2016 Et. 7.2 v. batteri er på 6S (6 celler). Hvis LED skifter farve ved 8.7 er det nok det maksimale dit batteri kan komme op på i volt. Men kik i manualen hvad LED farverne betyder ( kan sikkert findes på nettet hvis du ikke har den oprindelige ). Jeg tager altid, principielt, mine batterier af ved fuld opladning med det samme. Men mærk på batteriet - hvis du lader med 1C skal du kunne mærke det er varmt. Og hvis laderen stopper af sig selv skulle batteriet også langsomt blive mindre varmt.

  • #7   26. maj 2016 Hvis du lader med 1C tager det rundt regnet en time pr. batteri. Hvis du lader med under er det bare at regne (1A til et 3.6A skulle gerne resultere i et fuldt opladet batteri på lidt under 4 timer). Hvis ikke, er der noget defekt.

  • #8   26. maj 2016 Kan ikke vælge noget med celler?
    Kun imellem det i kan se på billedet? Formodede 1,2,3a stop for hvor mange AMP ?


  • #9   26. maj 2016 https://morfars.dk/products/charger-ln3

    værsgo, en video på dansk der fortæller hvordan du skal bruge din lader og hvordan du lader de forskellige typer batterier


  • #10   26. maj 2016 Yes. Men det er et 6S NiMH batteri du har så vidt jeg kan se? Det med celler og at balancere osv. er kun vigtigt med LiPO batterier.

  • #11   26. maj 2016 Den video er da grineren smiley

    Men...ifølge moffe, så er de tal faktisk % tal. Der tager de delvis fejl. Min begrundelse ligger i at jeg tvivler super stærkt på at du har kørt med dit batteri indtil små 8% var tilbage, så havde din bil nærmest ikke kunne køre til sidst - måske tager jeg fejl? Jeg tror at for nimh, så er det V der vises per celle og for lipo er det i %. I video'en kan du se f.eks 50 når han tilslutter et lipo batteri, det må være % da cellen ellers er ved at eksplodere...eller danne et sort hul.


  • #12   26. maj 2016 det eneste han skal gøre er at sætte sit nimh til og vente på at laderen lyser blåt. det bliver ikke mere simpelt end det. alt over 3000mah kan du lade med 3 amp. alt mellem 2000-2999mah skal du lade med 2amp. og alt mellem 0-1999 skal lades med 1 amp.

  • #13   26. maj 2016 Det tal på laderen er garanteret spændingen hen over batteriet med strømkilden sluttet til.

    Det kan altså ikke rigtig bruges til så meget andet end at se, at når den nærmer sig X volt er batteriet ved at være ladt helt op, "fordi sådan var det sidste gang, jeg brugte laderen med det her batteri".

    Et 6 celle Nimh skulle være fuldt opladt ved 8,1 til 8,4 volt ifølge internettet smiley

    Som Simon Mikael siger har et NiMH batteri godt af at blive opladt over lang tid med svag strømstyrke. Men hvis du brænder efter at komme ud at køre igen, så kan det batteri godt tåle at blive ladt med 3 ampere uden at levetiden bliver afkortet alt for meget.


Kommentér på:
Lader

Annonce