{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Christian  K
Christian K
Tilmeldt:
27. mar 2012
RC-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 37

Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset {{forumTopicSubject}}

jeg har lige købt en brugt Axial Wraith igår, og jeg synes ikke den køre som den skal..
hvis den bliver presset. hvis man giver gas op ad en bakke, og den har noget moment med sig er det intet problem, men hvis den skal bestige en forhindring, og kravle op ad noget er det som om den dør helt ud. løfter man bilen og "fjerner modstanden" køre den fint, og virker til at have rigeligt med drejningsmoment.
Det virker lidt som om den prøver at skåne fremdriftsystemet

et eksempel på hvad min wraith IKKE kan er denne video: https://youtu.be/ho45yUGI9_w?t=6m31s
Her i klippet ser man en wraith der langsomt men sikkert spinder hjulene rundt og crawler op ad bakken..
Her ville min dø helt ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset
  • #1   16. jun 2016 Jeg skal lige tilføje at man skal 6 minutter og 35 sekunder ind i videoen for at se den del jeg tænker på

  • #2   16. jun 2016 Prøv at stramme din slipper clutch. Det er møtrikken, der presser en fjeder ind på dit spur gear på den stang, der kommer ud fra gearkassen.

    Ellers er vi ovre i noget motor/esc bøvl. Hvilken motor/esc har du i bilen?


  • #3   16. jun 2016 kan det være slipper clutchen hvis motoren slet ikke kører rundt?
    bilen er 100% stock.


  • #4   16. jun 2016 Nej, så er det ikke slipperen. Kører du med lipo eller et gammelt, fladt nimh? smiley

  • #5   16. jun 2016 hehe smiley
    Det er et Maxam 4000 mah nimh batteri som jeg fik med i handlen.. ser ikke brugt eller slidt ud men måske en af cellerne er døde..? hvordan fejlfinder man det?


  • #6   16. jun 2016 Ved at lade den op? Hvis ikke den sprænger i luften kan den sikkert bruges lidt. Hvis bilen går dødt meget hurtigt, er batteriet nok dødt.

    Men.......fik du strammet slipperen som Don skrev?


  • #7   16. jun 2016 Det gør den ikke synes jeg.. men motoren stoppe med at køre hvis der kommer for meget modstand på hjulene (hvilket ikke behøver at være meget)
    Nej det har jeg ikke prøvet.. har ikke noget umbracosæt her, og det ser ret omfattende ud at få adgang til elektronikken..


  • #8   16. jun 2016 Hvis batteriet har ligget længe, så får du rigtig meget ud af at lade batteriet op og aflade det nogle gange.

    Men prøv lige at stramme slipperen først, bare for at få det mest åbenlyse af vejen.

    Det er møtrikken uden for gearkassen du skal spænde. Så ingen umbraconøgler smiley


  • #9   16. jun 2016 det vil jeg prøve når jeg får adgang til en ordenlig værktøjskasse smiley
    men er det ikke åbenlyst at det ikke er den, hvis motoren ikke kører rundt? Det virker som om at motoren nærmest bliver "cuttet af".


  • #10   16. jun 2016 Prøv at give batteriet en fuld opladning, og hvis den kører rigtigt lige de første 2 minutter, så har du fundet synderen.

    Tro mig, det er sværere at teste elektronikken, end det er at spænde en møtrik eller lade batteriet op.


  • #11   16. jun 2016 hehe du har nok ret.. jeg har lige snakket med sælgeren og han mener det er batteriet..
    får et nyt af ham idag, så jeg håber at det løser problemet smiley


  • #12   16. jun 2016 efter at have rodet rundt med indstillingerne i ESC'en er der kommet nye sympotomer.
    Jeg prøvede at slå lipo cut-offen fra, og nu gør den slet ingen ting. der er hverken liv i motor eller servo.
    når man tænder den står den og blinker lidt i bilens lygter, og der er en efterglød i lygterne når man slukker den
    Der er lys i ESCen lige når jeg tænder bilen, og den giver sin normale "starte lyd". dog dør bilen når den skal til at være klar til kørsel. bibbet giver en slags echo og bliver svagere og svagere til det til sidst forsvinder. herefter er der ikke andre livstegn end de blinkende lygter på bilen. smiley
    Håber ikke at jeg har gjort noget forkert smiley


  • #13   17. jun 2016 Hvorfor har du kørt med lipo cutoff overhovedet når du bruger NiMh batterier?
    Din esc lyder ikke helt rask. Men siden du fik et nyt batteri fra sælger på kort tid, lyder det som han bor tæt på dig? Spørge ham om hjælp.


  • #14   4. dec 2019 Lige en opdatering til folk der har svaret i tråden. Nu har jeg fået kigget på den igen efter lang tids stilstand.

    Problemet viste sig simpelthen at være batteriet der var for svagt. opgraderede fra et 7S NiMh batteri til et 2 cellet 7,4 volt lipobatteri fra RCkongen.dk
    Der er dog stadig svag forbindelse i det originale tamiyastik så dette skal også opgraderes.


Kommentér på:
Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset

Annonce