{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

servo får spasmer {{forumTopicSubject}}

Hej nu har jeg igen skiftet styreservo på min fg baja men når jeg tænder og drejer fra side til side får den pludselig spasmer smiley og låser særligt hvis man drejer sender hjulet og slipper. Den stopper så når man i panik smiley har drejer fra side til side nogle forslag prøvede at sætte den gamle analog sender til men det ble meget være
Senderen jeg bruger er en turnergy gtx3 tror jeg den hedder fra hobbyking


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  servo får spasmer
  • #1   27. jun 2016 Har du prøvet epa,måske de låser i yder stilling?

  • #2   27. jun 2016 Først skal vi vide hvilken servo du har smidt på, kan jo ske det er en dårlig en???

    Enig med korpc. Epa skal justeres rigtigt ind, eller brænder sådan en servo hurtigt af.


  • #3   27. jun 2016 Det er en savo vandtæt bigscale 30 kg servo fra MID hobby jeg har sat på har justeret yderstillingen

  • #4   27. jun 2016 Det kunne godt lyde som om din servo ikke får nok strøm, og derfor opfører sig underligt. Jeg har haft samme problem med flere savox-servo'er.
    Prøv at smide en 4700 huf elektrolyt-kondensator i din bil - du kan få den til 12 kr. i en elektronikforretning, og du skal bare lodde et stik på, så du kan sætte den i en ledig port i din modtagerboks.
    Den fungerer som en slags strøm-reserve, og vil hele tiden sørge for, at der er strøm nok til din servo.
    Håber dette hjælper dig.


  • #5   27. jun 2016 De går osse under glitchbuster, hvis man søger på ebay eller hobby forretninger

  • #6   27. jun 2016 Er det denne du har købt?
    http://midhobby.dk/produkter/238-servo/20151-savox-large-scale-servo-015-speed35kg---metal-gear/

    Den kræver minimum 6V for at fungere bare nogen lunde og 7,4V for at fungere optimalt.
    Servoen er temmelig strøm sulten, det kan være du skal opgradere dit modtager batteri til enten et 2S LiFe eller 2S LiPo for at du kan udnytte servoen fuldt ud. Som Uffe forslå kan en Glitch Buster/Power Cap hjælpe dig lidt på vej.
    Men det vil stadig kræve at der er en stor nok kraft reserve i form af batteriet. Så overvej det med at opgradere til enten 2S LiFe som giver 6,6V eller 2S LiPo som giver 7,4V.

    Du skal jo selvfølgelig lige sørge for din modtager kan klare mere end 6V hvis du planlægger at bruge enten LiFe eller LiPo samt at kunne udnytte din nye servo fuldt ud. Ellers skal du have fat i en eller to BEC'er til at sørge for at modtager så som servo får lige den mængde strøm som de hver især behøver.


  • #7   27. jun 2016 Danny Det er den der hedder savox SW 240-MG ka ikke finde ud af at lave et link til den min batteripakke er en 4600 mah pakke men den giver jo også kun lige 6v det kan godt være at jeg skal kigge på noget lipo så men tak for svar og hjælp til alle indtil videre ihvertfald smiley

  • #8   27. jun 2016 både et lipo og en kondensator vil kunne hjælpe hvis det er strøm servoen mangler. jeg vil anbefale kondensatoren alene udfra prisen på grisen. det er korrekt at batteriet skal kunne levere den samlede gennemsnitlige strøm, men det skal godt være meget elendigt batteri hvis det ikke kan det. under alle omstændigheder er det billigt at prøve med kondensatoren specielt hvis du laver den selv. jeg kører selv med kondensator pga savox servo og det fungerer problemløst.

  • #9   27. jun 2016 Ahh ja det er denne her.
    http://midhobby.dk/produkter/30-tilbehoer-rc/43048-savox-servo-sw-0240mg-large-scale-6v74v-015-speed35kg-metal/

    Der gælder det samme for denne servo som for den anden jeg linkede til tidligere. Den kræver også mindst 6V for bare at fungere nogen lunde og 7,4V for at fungere optimalt.
    Mange Savox servoer er meget sultne, så det handler i bund og grund om, at have saft og kraft nok at sende ind i dyret. Netop her kommer enten LiFe eller LiPo ind i billedet. De kan sikre dig, at du netop har det kraft overskud der skal til, for at servoen kan yde det optimale.
    Som Nicolai skriver, så kan du prøve med en kondensator, til at starte med. Men jeg ville nu nok alligevel anskaffe mig et 2S LiFe batteri eller endnu bedre et 2S LiPo.

    Hvis du er på udkig efter et 2S LiPo, så kan du kigger på dette her. Som har okay med mAh - med sine 3600 mAh så er der til en del sjove køre timer i det.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44096__Turnigy_3600mAh_2S_12C_Lipo_Receiver_Pack_EU_Warehouse_.html


  • #10   27. jun 2016 Takker igen for svar og hjælp vil prøve med kondensator og kigge på hvad spænding min modtager kan klare med henblik på en lipo pakke

  • #11   28. jun 2016 Hvilken sender og modtager har du?

  • #12   28. jun 2016 jeg har en turnergy gtx3 fra hobbyking

  • #13   28. jun 2016 Og din modtager er det en GTX3R som fulgte med senderen?
    Hvis det er det så er den modtager ikke designet til at få mere end max 6V,
    Ergo hvis du vil udnytte din servo fuldt ud ved at du gerne vil bruge et 2S LiPo så skal der nogle hjælpe midler til i form af 1 eller 2 BEC'er alt afhængig af hvor smarte de er.

    1. til at fodre modtageren med de maksimale 6V som den kan tåle uden at blive overbelastet.
    2. til at fodre servoen direkte fra LiPo batteriet.

    Denne her ville passe til dit projekt ganske godt, men den er desværre i restordre både i EU og Int warehouse.
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__86593__UBEC_DUO_4A_5_12V_4A_5V_EU_Warehouse_.html Men med lidt held er den på lager igen først i Juli. Så er det bare med at holde øje og være vaks ved havelågen.


Kommentér på:
servo får spasmer

Annonce