9,4 h fold mod motor {{forumTopicSubject}}
Hej er der nogle der har en erfaring med 9,4 HK fuld mod motor til 4wd OFF road om det er for vildt eller det bare spiller.
Hej er der nogle der har en erfaring med 9,4 HK fuld mod motor til 4wd OFF road om det er for vildt eller det bare spiller.
Spar penge på din forsikring
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 12 RC-enheder: 1 Emner: 3 Svar: 299
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 1 Svar: 31
Dog skal du være opmærksom på at slid på drivlinje ( Kobling, outdrives, trækaksler, etc ) er noget højere.. Men det er ikke fuldstændig vildt...
Det skal siges at den ikke er så vild som mange går og tror ...
Du kan sagtens køre med den uden at skulle være nervøs for noget..
Der er flere i DMSU Truck som kører med motorer som er lig den du omtaler her.. De har ikke problemer...
Men når det så er sagt, så er en OBR 9.4 ikke pengene værd.. Tag hellere bare en "normal " ESP G340 istedet...
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 1
sep 2009
Følger: 7 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 1 Svar: 31
Altså, alt det her med hvor mange heste en sådan motor har, det er sådan lidt en søgt ting.
Når OBR opgiver deres motor til at have 9.4 heste, så er det målt på krumtappen.
Husk på der er mange måder at måle heste på - er det på hjulene, efter gearkassen og drivlinjens tab er fratrukket ?
Generelt så måler amerikanerne med en udstødning som er lavet til at hive max ud af motoren, udæmpet og med anden indsugning. Og så er målingen lavet direkte på krumtappen. Dette ved at se hvor meget motoren kan give i et peak på et par minutter. Done deal..
I min optik er denne opgivelse, for at sige det ligeud ikke specielt retvisende.
Det som du skal tænke på når du snakker om en 34 eller 32cc Zenoah - 34CC udgaven er den sammen som en 32cc blot med en krumtap der har 2mm længere slaglægnde - ergo er det alle den samme motor i grundessens.
Dette gælder for alle Zenoah baserede motorer - om den er fra OBR, Milligan, ESP, Falcon eller hvem du nu køber den fra som tager en standard motor og så tuner den ( Læs: De sliber og pollerer i indsugnig, udstødning samt skylle kanaler.. - Det samme som når man tuner en konventionel knallert ! )
Nå, men tilbage til hvor jeg var; Det du skal tænke på når du går op i CC fra eks. en 26cc - det er momentet. Det er der hvor du får noget ud af det.
En 34CC motor tager slet ikke de samme omdrejninger som en 26cc. Ergo skal du til at geare din bil anderledes for at få den topfart jeg tænker du vil have ?
Medmindre du bare vil have den op i hastighed i en pokkers fart, og så i øvrigt faktisk have en mindre topfart da den ikke har omdrejningerne på toppen..
Så, for at sige det lige ud - medmindre du virkelig gerne vil bruge mange penge - så tag en helt standard Zenoah G320 motor til start - den har MASSER af kræfter... - og så gear din bil til den nye motor med større pinnion gear!
9,4 h fold mod motor