{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Lejesikring {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle alu-dele hvor lejerne sidder lidt løst i, jeg vil godt have lejerne sidder fast i alu-delene, jeg bruger noget der hedder Permabond A1046.
http://www.carstenholm.dk/da-DK/Produkter/Lim-Permabond-A1046.aspx
Eneste ulæmpe er, når det først sidder fast, sidder det meget fast.
Hvad bruger i andre til lejesikring? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejesikring
  • Steffen S
    Steffen S Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 10
    #1   28. aug 2016 Sekund lim når de skal sidde fast i kulfiber.

  • #3   28. aug 2016 Steffen@ tak for svar, jeg syntes ikke sekund lim virker hvor jeg vil bruge det, jeg har prøvet men det rasler løs igen.
    Lejerne skal sidde i knuckles.


    profilbillede
  • #4   28. aug 2016 S.E.L@ Takker det er værd at prøve smiley

  • #5   28. aug 2016 Husk at læse det der står nederst på S.E.L.'s link smiley
    "Kan anvendes på alle materiale typer pånær flg: Zink, Alu, titan , rustfrit og plastik"


  • #6   28. aug 2016 M C @ havde jeg ikke lige set så duer det heller ikke smiley

  • #7   28. aug 2016 Kig lidt på de forskellige loctite produkter, der er meget gode beskrivelser af dem. De er gerne delt op i anvendelsesområde, styrke og hvor høj temperatur de kan klare.

    Hvis du kan adskille plastikdelene fra metaldelene, når du engang skal have lejerne ud, så ville jeg bruge 648, bare fordi jeg har det liggene. Den giver slip, hvis man varmer med en blå flamme.

    Bare ikke alt for store mængder ad gangen, da det holder ret godt smiley


  • #8   29. aug 2016 Tak for indput Don.
    Den ser lovende ud 648'eren :
    "Loctite 648 fastholdelse – superstærk, højtemperaturbestandig. Velegnet til fastholdelse af dele med slip- eller prespasning, dvs. fastholdelse af bøsninger, lejer, pakninger, blæsere og foringer.
    Limer gennem forureninger herunder industriolier.
    Effektiv på alle metaller inklusive passive underlag (fx rustfrit stål)"

    Jeg tror den svare til den jeg bruger lige nu, den skal også have varme for at slippe smiley


  • #9   29. aug 2016 Jeg bruger den jeg har, dem Loctite har skal alle have varme, 250 grader ved afmontering.

    Afmontering:
    ¤I mange tilfælde fjernelse med branchens standardværktøj og teknikker, herunder lejeaftrækkere og hydrauliske presser
    ¤Hvis afmonteringsværktøj ikke forefindes, varmes emnet op lokalt til ca. 250 °C og afmonteres, mens det er varmt.
    ¤Til korroderede eller fastgroede dele kan du bruge LOCTITE LB 8040.

    http://www.loctite.dk/fastgorelse-sadan-gor-du-5989.htm


Kommentér på:
Lejesikring

Annonce