{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Noah Friis
Noah Friis
Tilmeldt:
22. dec 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nitro buggy går ud {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har en nitrobuggy som går ud ved ca. 50% gas. Er der nogle der ved, hvordan man indstiller motoren rigtigt og hvor man indstiller den, så man kan få ordnet ovenstående problem?

Jeg er helt ny inden for emnet her, og har ikke rigtigt forstand på motorer endnu.
Bilen trænger til en indstilling af HSN, muligvis LSN og ihvertfald også tomgangsskruen.
Da jeg er helt ny inden for hobbyen, er jeg en del usikker omkring, om jeg gør det ordentligt eller kommer til at ødelægge bilen. Jeg tænkte på om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med indstilling af min buggy, så jeg kan få den op og køre?

Jeg er fra Albertslund og København, og kan låne bil, så jeg har mulighed for at komme til jer hvis det er.

Håber i kan hjælpe mig med min bil smiley

Mvh.
Noah.


Kommentarer på:  Nitro buggy går ud
  • #1   7. okt 2016 Ta ind til Iccom i Valby de vil gerne hjælpe .
    Ellers skal du køre til grcc.dk
    Og fange nogle af nitro gutterne .
    På banen


  • #2   7. okt 2016 Jeg tror ikke, du skal være så bange for at prøve dig frem. Bare hold øje med, din motor ikke bliver for varm. "For varm" er der forskellige holdninger til, men jeg ville holde mig under 140 grader celcius målt ved gløderøret. Hvis du giver en federe blanding (skruer mod uret) vil du sænke temperaturen på motoren.

    For at vende tilbage til dit problem; er motoren spritny? Hvis ikke, så find fabriksindstilling på motoren. Typisk skru LSN så den er plan med motorhuset og skru HSN 3,5 omgange ud fra bund. Tomgangsskruen har du ikke problemer med. Prøv evt. at skrue din HSN 1/4-1/2 omgang ud og Prøv igen.


  • Noah Friis
    Noah Friis Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   7. okt 2016 Motoren er blevet kørt til og blevet kørt med. den har dog stået stille i et år, og er lige blevet startet igen.

    når jeg skal starte bilen, giver jeg den en lille smule gas oppe på den drejepind på min controller. når bilen er startet skruer jeg helt ned for den igen. når den så står i tomgang kører baghjulene stadig rundt og forhjulene en lille smule, så tænkte den skulle justeres - altså tomgangsskruen?


  • #4   7. okt 2016 Det er en smagssag. Mine har altid kørt rundt, hvis hjulene har været frie. Hvis du sætter bilen på jorden, og den bevæger sig i tomgang, ville jeg skrue lidt ned.

  • michael P
    michael P Tilmeldt:
    jun 2015

    Svar: 2
    #5   8. okt 2016 se den her : https://www.youtube.com/watch?v=Rz6KxwM8p4s

Kommentér på:
Nitro buggy går ud

Annonce