{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Udskiftning af bl. motor og evt, esc {{forumTopicSubject}}

hej med jer, står over for en udskiftning af bl. motor og evt. esc.
på min Himoto Panthera 1/5 grundet at original motor er kørt varm og er blevet delvist kaput. Jeg kører på 6s lipo.
Har derfor overvejet følgende motor.

Type: 5694
KV: 1200
Y/D: 2.5D
Max Amp (A): 292
Max Volt (V): 41
Max Power (W): 12000
Max RPM: 50K
Non Load Current (A): 3.5
Shaft Diameter (mm): 8
Motor size diameter x length (mm): 56*94

Jeg har bare læst mig til at esc gerne skulle passe her til, og er i tvivl om dette er tilfældet.
eksisterende esc er følgende.

Hobbywing S5 RTR 150A/6S ESC.
Continuous 150A, burst 1060A.
6-18 NiMH/NiCd, 2-6 cells LiPo
BEC: 5.75V/3A
68mm * 55mm * 45mm

Har overvejet denne esc hvis den eksisterende ikke fungere med ny motor.

Turnigy TrackStar 1/5th Scale Sensorless 200amp 8s Opto Car ESC
car size: 1/5th scale
Working current: 200 Amps
Burst current: 1000 Amps
Cell count: 4-8s Lipo
Motor Type: Sensorless Brushless

Er der nogen der har andre forslag, denne udskiftning skulle gerne ende omkring de 2000 kr.
Havde egentligt set dette sæt men ender med at være noget dyrere
og kan ikke finde sættet i EU..
Håber i vil komme med nogen input

Leopard BL5 ESC -
Leopard
5892 1340KV



Kommentarer på:  Udskiftning af bl. motor og evt, esc
  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #1   14. feb Skyrc toro beast + toro motor skulle osse være noget med krudt i og ca 2000 dask, på eBay leveres fra tyskerland..

  • #2   14. feb Ja dem har jeg kigget på, man kan dog kun få motoren i 780 kv. og skulle gerne op omkring de 1000kv.
    Esc en minder til forveksling om den turnigy trackstar som står nævnt i teksten, dog uden bec.
    Jeg er mest i tvivl om esc til den ovennævnte motor ?


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #3   14. feb Den gamle motor var 980 yes. 780kv vil vel bare give lidt mere moment og lavere amp træk?

  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #4   14. feb Tfl-hobby.de
    BL Motor SSS 56104/1200KV / 6D. 155 e


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #5   14. feb Der burde være nok kraft i den esc på 200AMP, har selv en gammel model toro og den ligner sku, bort set fra farven
    Køre med SSS motor


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #6   14. feb Haha så lige du har købt sss motor..

  • #7   15. feb ja den er godt nok ikke afhentet endnu.
    men du mener godt at denne motor og esc ville kunne arbejde sammen.

    Tak for input.


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #8   15. feb Absolut

  • #9   15. feb tak for svar. god dag

  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #10   15. feb Dette sæt køre jeg med i min hpi baja

  • #11   15. feb Hey Peter
    Det er bedre at `gå`ned i kv end op, så kan du køre på 8s istedet for 6s.
    Du vil få et enormt amperetræk hvis du vil køre på 6s.
    Du skal vel ramme omkring 22-24000 rpm for at kunne køre rimeligt køligt.
    6s = 1000-1200kv 8s = 780-800kv

    Mvh Brian


  • #12   15. feb ja det er jo næsten samme opsætning.
    er sss motor den du har skrevet 56 104.
    bliver din motor varm når du kører med den ?
    og du er godt tilfreds med sættet ?
    beklager de mange spørgsmål
    men tænker at man lige så godt kan købe noget der virker 1. gang


  • #13   15. feb hej brian. fedt med alle de input i giver.
    det er blot det at jeg har masser 6s batterier som jeg parallel forbinder for længere køre tid, med tiden kan det være det bliver til 8s.
    som jeg kan se i din besked ville det også passe med 6s til 1200kv.
    hvis jeg har forstået rigtigt ?


  • Korpc
    Korpc Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 8 Svar: 438
    #14   15. feb Mit sæt er faktisk købt af Brian,men kan ik huske kv på motor, det bliver lunt,men ik brænd varm medmindre min søn holder fuldhane på inden jeg stopper ham

  • #15   15. feb kører du 6 eller 8s.
    min søn må holde sig til sin losi mini eight. ind til han kan styrer pilfingrene.
    det har kostet en halv arm at lade ham kører med min summit.


  • #16   15. feb Hey
    Mener at din SSS motor er en 5684 1200kv ``Esben ``ka dog ikke huske det nøjagtigt, der har været et par motorer siden.
    Peter hva med den 10mm aksel og pinion.
    Ka du købe pinioner med 10mm hul ??
    Hvis du bare vil bruge halvdelen af motorkraften ( 6000 W ) på den SSS 5694 1200kv, vil det på 6s svare til over 250 amp.

    Mvh Brian


  • #17   15. feb diameter på akslen skulle være 8 mm.
    for lige at gøre mig selv tydelig på hvad det er jeg er ude på.
    original motor på 980kv blev alt for varm er næsten forkullet i vindingerne. jeg ønsker ikke nogen super hurtig bil, da den originale var hurtig nok, den kunne nok bare ikke tåle lang kørertid. ønsker blot noget lignende den org. der kan kører køligt. og tænkte at en større motor var løsningen, jeg har absolut ingen forstand på esc/motorer. og ønsker ikke at bruge over cirka 2000 på motor/ esc. da der også skal en ny sender modtager på med telemetri så jeg kan holde øje med temp. for fremtiden.
    de 6000. watt du skriver, kan jeg ikke rigtig forholde mig til da jeg ikke ved hvad den originale var på.

    fedt med svar fra garvede rc'er


Kommentér på:
Udskiftning af bl. motor og evt, esc